Opinie użytkownika
Bardzo przyjemna pozycja, którą trudno zaliczyć do jakiegoś konkretnego gatunku literackiego. Mamy tu połączenie fantastyki, weird fiction i lokalnego folkloru. Szczególnie spodobał mi się ukazany przez autora obraz na wpół baśniowej Laponii, gdzie między ludźmi żyją mityczne stworzenia. Sama historia wciąga (jak lapońskie bagno), choć na początku trudno się nieco połapać o...
więcej Pokaż mimo to
Popcornowe science fiction.
Mickey 7 nie ma łatwego życia. Jest członkiem wyprawy kolonizacyjnej na obcą planetę i pracuje jako tzw. wymienialny. Trzeba wyczyścić zbiornik z antymaterią? Przetestować potencjalnie zabójczy gatunek wirusa? Przyjąć na siebie śmiertelną dawkę promieniowania? Oto człowiek właściwy do tej roboty! Czy może zginąć? Z pewnością, ale to nie kłopot!...
To nie jest kraj dla słabych magów… i przy okazji również zbyt dobra powieść.
Moje wrażenia po przeczytaniu pierwszej części cyklu były dość mieszane. Po całkiem lekkim i zabawnym początku w przedszkolu autorka postanowiła uczynić swoją powieść dużo mroczniejszą. W drugim tomie cyklu konsekwentnie podążyła tą ścieżką, w powieści nie brak scen tortur czy śmierci. Niestety...
Dobra kontynuacja historii, aczkolwiek fabuła była dla mniej ciut mniej angażująca niż w pierwszym tomie. Stopniowo poznajemy coraz lepiej świat Monstressy, poszczególne wątki zaś ładnie się rozwijają. Wysoki poziom ilustracji został utrzymany, często zawieszałem oko na dłużej na danej stronie aby nacieszyć się pięknymi rysunkami.
Jeśli miałbym na coś narzekać to moim...
Można przeczytać, ale o zachwyt raczej trudno.
Po pokonaniu złowrogich Innych wydaje się, że w rozrastającym się Bobiwersum nastąpi czas spokoju i stopniowej ekspansji na nowe światy. Okazuje się jednak, że pod tą fasadą narastają z wolna konflikty, które mogą nader szybko eskalować. W tym samym czasie Bob wyrusza na poszukiwanie zaginionego dziesięciolecia wcześniej...
Byłem pełny obaw zabierając się za ostatnią odsłonę Odysei Kosmicznej. Po dwóch udanych częściach Odyseja 2061 okazała się dla mnie powieścią wyjątkowo nudną i nic nie wnoszącą do cyklu. Na szczęście finał serii jest lepszy, choć nie dorównał pierwszym dwóm tomom.
Fabuła przenosi nas w czasie o blisko tysiąc lat naprzód względem wcześniejszych części. Cudownym zrządzeniem...
Klasyka, której zdecydowanie warto dać szansę.
Jeśli w książkach nurtu science fiction szukacie wartkiej akcji czy licznych opisów walk to Fundacja nie jest dla Was. W zamian powieść oferuje w mojej opinii coś dużo lepszego. Fundacja jest zaczątkiem monumentalnej historii o organizacji, której celem jest zabezpieczenie wiedzy ludzkości w odległej przyszłości. Wielkie...
Całkiem przyjemny dodatek do głównego cyklu. Jak to w zazwyczaj bywa w przypadku zbiorów opowiadań jedne z nich są lepsze, inne gorsze. Niemniej zdecydowana większość jest co najmniej przyzwoita.
Zdecydowanie najlepiej bawiłem się w trakcie czytania historii o kosiarzu i pewnym nietypowym psie pt. Nigdy nie pracuj ze zwierzętami. Opowiadanie jest bardzo dziwne, zabawne i...
Świetny kawał rozrywki.
Ernest Cline na kartach swojej powieści przedstawia nam świat niedalekiej przyszłości, w którym mieszkańcy Ziemi wskutek coraz większego braku surowców muszą mierzyć się z permanentnym kryzysem. Rząd nie radzi sobie z utrzymaniem porządku, ludzie biednieją, narasta bezprawie. W tej sytuacji prawie każdy szuka wytchnienia w wirtualnym świecie OASIS,...
Całkiem przyjemna pozycja dla fanów starego kanonu Star Wars. Na plus na pewno zaliczyłbym liczne nawiązania do Expanded Universe w tym oczywiście do trylogii Thrawna i Nowej Ery Jedi. Co do samego przyszłego Wielkiego Admirała to z wielką ciekawością śledziłem jego wątek, zwłaszcza momenty, kiedy za pomocą swojego geniuszu militarnego pokonywał wielokrotnie silniejszego...
więcej Pokaż mimo to
Słowa: stare ale jare idealnie pasują do tej powieści.
Na kartach książki poznajemy losy załogi statku „Gwiezdny Ogar”, który wyrusza aby zbadać obce galaktyki. Głównym bohaterem jest Elliot Grosvenor – specjalista z zakresu nowej dyscypliny naukowej - neksjalizmu. Pozwala ona łączyć wnioski wynikające z poznania pozostałych gałęzi wiedzy, aby szybko znaleźć optymalne...
Bez szału.
Blisko rok temu przeczytałem powieść pt. Dożywocie od Marty Kisiel. Wspomnienia mam raczej pozytywne, co prawda bardzo brakowało mi w tej pozycji jakiejś konkretnej fabuły, niemniej doceniłem wówczas humor i styl autorki. Postanowiłem sięgnąć po kontynuację i… mocno się zawiodłem.
Niestety Siła niższa w porównaniu z poprzednim tomem to powieść wyraźnie słabsza....
Zdecydowanie najsłabsza odsłona cyklu. Mimo wszystko warto przeczytać i poznać zakończenie.
Trzeci tom cyklu Żniwa Śmierci ma wiele wad. Przede wszystkim w porównaniu z wcześniejszymi częściami problem stanowi tempo. Książka jest wyraźnie przegadana i akcja momentami (zwłaszcza w pierwszej połowie) dłuży się. Myślę, że można byłoby spokojnie wyciąć do 200 stron bez żadnej...
Świetny początek jednej z najsłynniejszych trylogii w starym uniwersum Star Wars.
Podczas lektury Dziedzica Imperium od Timothego Zahna bawiłem się naprawdę dobrze i zupełnie nie wiem, czemu tyle lat wzbraniałem się z lekturą. Wśród wielu zalet powieści mogę wymienić klimat, masę fajnej akcji, stopniowy rozwój naszych ulubionych bohaterów oraz przedstawiony przez autora...
Tak właściwie to za co ta powieść dostała Nagrodę Hugo?
Pokrzywa i Kość ma fabułę prostą jak budowa cepa. Siostra głównej bohaterki - Marry - zostaje zmuszona do poślubienia księcia potężnego ościennego państwa. Małżonek okazuje się być okrutny i pełen przemocy wobec swojej żony. Marra postanawia uratować siostrę, w tym celu wyrusza na wyprawę aby zyskać sojuszników i z...
Poziom z poprzednich części został utrzymany.
W trzecim tomie cyklu dalej śledzimy losy Vuko oraz Filara. Ich wątki w końcu się splatają, a nasi bohaterowie docierają do Lodowego ogrodu. Ciężko coś tu dopowiadać bez spojlerów, niemniej uzyskujemy kilka ważnych fabularnie informacji (np. odnośnie pobytu wszystkich ocalałych ziemskich naukowców) i powoli zbliżamy się do...
Książka (niestety tylko) dobra.
Jakiś czas temu przeczytałem Koniec Wieczności od Isaaca Asimova i nie powiem, ta pozycja zrobiła na mnie duże wrażenie. Postanowiłem zatem jeszcze w tym roku sięgnąć po inną powieść autora – Równi bogom. Po lekturze mogę ocenić tę powieść pozytywnie, choć do zachwytu jest mi bardzo daleko.
Zacznę od pozytywów. Pomysł na wymianę energii...
Całkiem przyzwoity debiut, choć niepozbawiony licznych wad.
Sara Kos po tajemniczym zaginięciu matki musi żyć na co dzień z przemocowym i nadużywającym alkoholu ojcem i jednocześnie opiekować się młodszym bratem. Pewnego dnia do opuszczonego domu w pobliżu wprowadza się tajemniczy nieznajomy. Sara postanawia go śledzić i wskutek zbiegu okoliczności odkrywa sekretny świat...
Całkiem przyjemna pozycja, która stawia przed czytelnikiem pytania odnośnie naszej dominującej roli w ekosystemie i stosunku ludzi do bardziej prymitywnych gatunków. Akcja z czasem coraz bardziej się rozkręca i pod koniec śledziłem wydarzenia z niemałym zainteresowaniem. Doceniam także fajny twist na samym końcu. Książkę przeczytałem w bardzo dobrym tłumaczeniu Agaty...
więcej Pokaż mimo to
Moje pierwsze spotkanie z twórczością Pauliny Hendel okazało się bardzo udane.
Głównym bohaterem powieści jest Max, kurier organizacji przestępczej nazywanej kastą. Pewnego dnia postanawia zdradzić swojego szefa, przez co prawie traci życie i musi uciekać z miasta. Wówczas nagle spotyka tajemniczego mężczyznę, który przekazuje mu wieść o tajemniczym spadku, jaki Max...