Indie games. Podręcznik niezależnego twórcy gier
- Kategoria:
- poradniki
- Tytuł oryginału:
- The Indie Game Developer Handbook
- Wydawnictwo:
- Merlin Publishing
- Data wydania:
- 2017-05-31
- Data 1. wyd. pol.:
- 2017-05-31
- Data 1. wydania:
- 2015-02-15
- Liczba stron:
- 332
- Czas czytania
- 5 godz. 32 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788365845009
- Tagi:
- gry gry komputerowe gry wideo
Marzysz o stworzeniu własnej gry? Chcesz rozpocząć karierę w branży gier wideo?
Zacznij od pierwszego w Polsce podręcznika skierowanego do osób, które chcą poznać tajniki pracy niezależnego studia developerskiego. Poradnik w przystępny sposób opisuje wszystkie etapy prowadzenia projektów indie game, od zbierania funduszy, poprzez produkcję, marketing, aż po procesy wydawnicze i kanały dystrybucji. Książka zawiera przykłady najciekawszych projektów gamingowych oraz wywiady z przedstawicielami niezależnych devteamów. Doświadczeni twórcy zdradzają czytelnikom sekrety swoich projektów i udzielają rad, jak uniknąć typowych błędów początkującego developera.
Polskie gry odnoszą sukcesy na całym świecie, w kraju coraz więcej uczelni i organizacji zajmuje się edukacją przyszłych twórców gier, brakuje natomiast polskiej lektury, która pozwoliłaby na samodzielne zgłębienie tematu. W to miejsce doskonale wpasowuje się niniejszy podręcznik developera.
Polskie wydanie uzupełniono o dodatkowy materiał poświęcony rodzimym studiom – 11bit studios, twórców bestsellerowej gry This War of Mine oraz Flying Wild Hog, autorów gry Shadow Warrior 2.
„Zacząć tworzyć grę jest łatwo, ale doprowadzić ten proces do końca, jest bardzo, bardzo trudno.”- to słowa Macieja Miąsika, polskiego twórcy gier, producenta, programisty i weterana polskiej branży gier komputerowych, który przygotował przedmowę do polskiego wydania podręcznika. – „Jak gry kończyć, to temat wielu innych dzieł, ale niniejsza książka pozwoli Czytelnikom rozwiązać wiele z podstawowych problemów początkującego twórcy, pozwalając mu skupić się na tym, co najtrudniejsze – na skutecznej realizacji swojego pomysłu, zakończonej sukcesem w postaci gry, którą będą cieszyć się gracze” – dodaje.
„Indie games. Podręcznik niezależnego twórcy gier” polecają Game Dev School, 1ndie World, Magazyn Pixel oraz targi Poznań Game Arena.
1% przychodu ze sprzedaży tej książki zostanie przekazany na wspieranie polskich twórców gier niezależnych.
Wydanie pierwsze.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 35
- 32
- 11
- 4
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Opinia
Dzięki np. wydawnictwu Helion oraz wielu dobrym duszom na forach, wiedzy dotyczącej tworzenia gier od strony technicznej nie brakuje. Co jednak z naszym arcydziełem zrobić, kiedy już zaliczymy wszystkie rendery oraz pierwsze testy w domku i wśród znajomych? Jeśli mamy ambicje, by odnieść jakikolwiek sukces (czytaj: żeby grę pobrał/kupił za 0.99 zł ktokolwiek poza Twoją mamą), a nie mamy o kwestiach marketingowych w branży gier żadnego pojęcia, dobrze by było wiedzieć, jak się za to zabrać. Z pomocą przychodzi, a może raczej, próbuje nam przyjść, Indie Games. Podręcznik twórcy. Podchodząca do tematu w sposób dość ogólny, bardziej sygnalizująca istnienie aspektów, o których być może wcześniej nie pomyśleliśmy, niż faktycznie wyczerpująca zagadnienia lektura, jest dziełkiem miłym i łagodnie moszczącym nasze pupki w tematyce pozatechnicznych aspektów i działań promocyjnych. Jedna z tych książek, które nigdy nie będą vademecum, ale też ich czytanie nie boli.
Dzięki np. wydawnictwu Helion oraz wielu dobrym duszom na forach, wiedzy dotyczącej tworzenia gier od strony technicznej nie brakuje. Co jednak z naszym arcydziełem zrobić, kiedy już zaliczymy wszystkie rendery oraz pierwsze testy w domku i wśród znajomych? Jeśli mamy ambicje, by odnieść jakikolwiek sukces (czytaj: żeby grę pobrał/kupił za 0.99 zł ktokolwiek poza Twoją...
więcej Pokaż mimo to