Efekt viralowy. Jak tworzyć chwytliwe treści, które same się rozprzestrzeniają
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- MT Biznes
- Data wydania:
- 2021-04-02
- Data 1. wyd. pol.:
- 2021-01-01
- Liczba stron:
- 232
- Czas czytania
- 3 godz. 52 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788382310542
- Tagi:
- Marketing i PR produkty usługi STEPPS marketing szeptany psychologia tłumu
Dlaczego niektóre anegdoty czy plotki rozprzestrzeniają się jak wirusy? Dlaczego pewne produkty bądź usługi stają się popularne wśród konsumentów, a inne nigdy nie osiągają sukcesu? Czy można nauczyć się zarażać ideami i sprawić, aby nasze treści stały się viralem?
Niezależnie od tego, czy zawodowo zajmujesz się marketingiem, polityką, inżynierią, prowadzisz własną firmę, czy jesteś wykładowcą, musisz wiedzieć, jak zyskać rozgłos dla swoich produktów czy idei. Menedżerowie marek chcą, aby mówiono o ich produktach. Politycy chcą, by ich poglądy rozniosły się w społeczeństwie. Liderzy chcą, by podążano za ich wizją
i strategią. Ta książka zawiera wyjaśnienie przyczyn, dla których pewne treści stają się tematem rozmów, są udostępniane lub naśladowane.
Jonah Berger, profesor marketingu z Wharton School, pokazuje, jak oddziaływanie społeczne przyczynia się do sukcesu produktów, usług czy zachowań. Wraz ze swoim zespołem Berger wyodrębnił sześć kluczowych elementów STEPPS, które sprawiają, że pewne treści stają się zaraźliwe. Te sześć cech viralowości posiadają produkty lub idee, które stanowią walutę społeczną, wywoływane są przez skojarzenia, same wywołują emocje, są jawne oraz mają praktyczną wartość,
a także dają się wpleść w opowieść.
Książka Efekt viralowy zawiera zarówno wyniki przełomowych badań naukowych oraz najnowszą wiedzę na temat działania marketingu szeptanego i psychologii tłumu, jak i fascynujące historie zwykłych ludzi, produktów i idei, którym udało się osiągnąć sukces dzięki zastosowaniu omówionych w niej narzędzi. Dowiesz się z niej m.in, w jaki sposób luksusowa restauracja zdobyła popularność dzięki zwykłej kanapce, dlaczego niektóre kampanie przeciw narkotykom mogą przyczyniać się do wzrostu narkomanii oraz dlaczego ponad 200 milionów konsumentów obejrzało reklamę z pozoru wyjątkowo nudnego produktu – blendera. A przede wszystkim znajdziesz w tej książce konkretne i skuteczne techniki, pozwalające ci stworzyć teksty, reklamy, nagrania wideo czy posty na FB, którymi twoi odbiorcy będą chcieli się spontanicznie podzielić.
Jeśli zależy ci na tym, aby zdobyć większy rozgłos, zwłaszcza gdy masz do dyspozycji niewielki budżet, musisz przeczytać tę książkę. Efekt viralowy zdradza, w jaki sposób sprawić, by twój produkt zyskał szalone powodzenie.
- Chip Heath, współautor książek Przyczepne historie oraz Decyduj
Dlaczego niektóre idee rozprzestrzeniają się nagle, niemalże z dnia na dzień, a inne po prostu znikają? Co sprawia, że niektóre produkty zyskują ogromną popularność, podczas gdy innym nigdy się to nie udaje? Jonah Berger zna odpowiedzi na te pytania, a teraz dzięki jego książce Efekt viralowy my również ją znamy.
- Charles Duhigg, autor bestsellera Siła nawyku
O tej książce mówiłem znajomym, studentom i klientom, gdy dostępny był tylko angielski oryginał. Byłem ambasadorem Bergera i jego badań. Dlaczego? Bo sam autor zaprojektował i napisał książkę tak, że nie sposób o niej nie mówić. I to tylko pozytywnie. Gdy ją przeczytasz, też się nie oprzesz. Dowiesz się też przede wszystkim, jak wykorzystać wiedzę
z rzetelnych badań praktycznie – projektując własne wirusowe idee, o których ludzie będą opowiadać innym. Tak – jest przepis na wirusa. I ten przepis przekaże ci Berger.
- Piotr Bucki, badacz komunikacji, trener edukator, autor książek Viral, Prezentacje. Po prostu! i Porozmawiajmy
o komunikacji
[Berger] wyjaśnia, w jaki sposób tworzą się trendy oraz dlaczego pewne produkty, idee czy zachowania zyskują popularność (…) [Książka Efekt viralowy] jest bogato zilustrowana ciekawymi przykładami w stylu Malcolma Gladwella czy książki Freakonomia (…) zaskakujące przeniesienie nacisku z technologii i komunikacji elektronicznej na element bezpośredniej komunikacji międzyludzkiej.
- „Kirkus Reviews”
Zaraźliwy traktat na temat marketingu viralowego (…) Berger pisze z werwą i w atrakcyjny sposób, zręcznie biorąc pod lupę kwestie z pogranicza psychologii poznawczej i zachowań społecznych, a jego celem jest pomoc ludziom biznesu
w zdobywaniu rozgłosu. W efekcie otrzymujemy przydatny i zajmujący elementarz, który przedstawia diagnozę niezliczonych
i wprawiających w konsternację epidemii w kulturze popularnej.
- „Publishers Weekly”
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 158
- 41
- 6
- 4
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Efekt viralowy. Jak tworzyć chwytliwe treści, które same się rozprzestrzeniają
Dodaj cytat
Opinia
Książa „Efekt viralowy” J.Berger od @wydawnictwomtbiznes bardzo mnie za skoczyła. Na niespełna 250 stronach narobiłam tyle notatek, jak chyba jeszcze nigdy w żadnej książce.
O czym ona jest?
To kompendium wiedzy o treściach w mediach, które pomogą nam stworzyć tzw. Efekt „viralowy”. Przecież wszyscy staramy się dotrzeć do jak najszerszego grona, pytamy nie raz na początku posta „co dziś porabiacie”, czy „jaka u Was pogoda”, żeby złapać ten kontakt z drugim człowiekiem.
Od ponad dwóch lat piszę książki i moją jedyną formą ich promowania jest internet. Uczyłam się od zera, nie wiedząc w tym temacie zupełnie nic. Na swoich błędach nauczyłam się co działa, a co nie. Co jest atrakcyjne a czego nie chcemy, a nawet każda Wasza recenzja mówi mi, czego oczekujecie po moich książkach. Wszystko to ewoluuje.
Gdybym wcześniej dostała w swoje ręce „Efekt viralowy” życie byłoby prostsze. Jest w niej tyle przykładów, badań, propozycji, że aż musiałam założyć oddzielny zeszycik, żeby to wszystko spisać. 250 stron i ani jednej zmarnowanej minuty. Moja wiedza na temat „chwytliwych treści” i pomysłów na promocję książki rozszerzyła się o 1000%.
Wielokrotnie będę wracać do tej książki. To taki must have dla każdego, kto chce dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Choć podświadomie sama rozumiałam dlaczego „rozmawianie” jest leprze od „mówienia”, tutaj dostałam tego potwierdzenie.
To moja druga książka od @wydawnictwomtbiznes i choć często okładka niewiele mi mówi i nie jestem pewna, czy to książka dla mnie, zawsze się zaskakuję. Bez wahania daję 10/10❤️
Książa „Efekt viralowy” J.Berger od @wydawnictwomtbiznes bardzo mnie za skoczyła. Na niespełna 250 stronach narobiłam tyle notatek, jak chyba jeszcze nigdy w żadnej książce.
więcej Pokaż mimo toO czym ona jest?
To kompendium wiedzy o treściach w mediach, które pomogą nam stworzyć tzw. Efekt „viralowy”. Przecież wszyscy staramy się dotrzeć do jak najszerszego grona, pytamy nie raz na początku...