Wojny biznesowe
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Sine Qua Non
- Data wydania:
- 2021-10-13
- Data 1. wyd. pol.:
- 2021-10-13
- Liczba stron:
- 464
- Czas czytania
- 7 godz. 44 min.
- Język:
- polski
- Tagi:
- biznes finanse historie
Dlaczego niektóre firmy triumfują a inne upadają?
iPhone kontra BlackBerry. Adidas kontra Puma. Fender kontra Gibson. H&M kontra Zara. David Brown, autor jednego z najpopularniejszych podcastów, „Business Wars”, przedstawia największe rywalizacje biznesowe w historii. Co stoi za sukcesami i porażkami marek, które wpływają na nasze życie?
David Brown wykorzystując kultowe strategiczne zagrywki i rady Sun Zi pokazuje, jak potężne firmy wyrastają, pokonują rywali, tworzą innowacyjne plany i dostosowują się do zmiennych oczekiwań społeczeństwa. Ich cel? Być o kilka kroków przed resztą i pozostać triumfalnym tytanem swojej branży.
Opowieści zawarte w Wojnach biznesowych ekscytują, ale jednocześnie dają bezcenne lekcje: determinacji, kreatywności, cierpliwości, finezji, wytrwałości i innych cech, które prowadzą do stworzenia zwycięskiej firmy. Te wnioski przydadzą się wszystkim: od freelancerów po dyrektorów międzynarodowych korporacji.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 361
- 284
- 43
- 19
- 11
- 8
- 8
- 7
- 4
- 4
Cytaty
W modzie nie ma czegoś takiego jak właściwa stylizacja, istnieje tylko właściwy moment na daną stylizację".
OPINIE i DYSKUSJE
Miejscami mało ciekawa - zwłaszcza w tych fragmentach gdzie znałem historię danej marki. Generalnie czuć jakby czytało się stronę na Wikipedii, ale napisane w dość przystępny sposób.
Miejscami mało ciekawa - zwłaszcza w tych fragmentach gdzie znałem historię danej marki. Generalnie czuć jakby czytało się stronę na Wikipedii, ale napisane w dość przystępny sposób.
Pokaż mimo toKsiążka przedstawia bardzo dużo faktów oraz ciekawostek o przedsiębiorstwach z bardzo różnych branż. Osobiście dowiedziałam się wiele interesujących aspektów o historii czy pochodzeniu znanych marek. Jednak nie jest to pozycja która zainspiruje czytelnika czy zmotywuje do działania.
Książka przedstawia bardzo dużo faktów oraz ciekawostek o przedsiębiorstwach z bardzo różnych branż. Osobiście dowiedziałam się wiele interesujących aspektów o historii czy pochodzeniu znanych marek. Jednak nie jest to pozycja która zainspiruje czytelnika czy zmotywuje do działania.
Pokaż mimo toCałkiem ciekawe i nieznane historie firm, które wszyscy znają.
Całkiem ciekawe i nieznane historie firm, które wszyscy znają.
Pokaż mimo toLekka lektura, w której autor zapoznaje nas z historią kilkunastu wiodących w swoich branżach firm i wskazuje kluczowe dla ich dominacji momenty. Polecam ze względu na szerokie spektrum przypadków (mamy tu min. Apple vs. BlackBerry, Adidas vs. Puma, Zara vs. H&M, Netflix, Amazon, Mattel),można potraktować jako inspirację do dalszego, subiektywnego zagłębienia się w co ciekawsze przypadki.
Lekka lektura, w której autor zapoznaje nas z historią kilkunastu wiodących w swoich branżach firm i wskazuje kluczowe dla ich dominacji momenty. Polecam ze względu na szerokie spektrum przypadków (mamy tu min. Apple vs. BlackBerry, Adidas vs. Puma, Zara vs. H&M, Netflix, Amazon, Mattel),można potraktować jako inspirację do dalszego, subiektywnego zagłębienia się w co...
więcej Pokaż mimo toPoprawnie napisana książka. Jest kilka ciekawych historii ale nie powala i jakoś specjalnie nie motywuje. Dobra pozycja :)
Poprawnie napisana książka. Jest kilka ciekawych historii ale nie powala i jakoś specjalnie nie motywuje. Dobra pozycja :)
Pokaż mimo toCałkiem interesujący zbiór historii i anegdot, choć niezbyt szczególnie pogłębionych – każdy rozdział trochę stron sobie liczy, tym bardziej rozczarowuje więc fakt, że autor przedstawia je tak pobieżnie (trochę jak kalkę z Wiki).
Można przeczytać, ale ostatecznie pozostawia w lekkim niedosycie.
Całkiem interesujący zbiór historii i anegdot, choć niezbyt szczególnie pogłębionych – każdy rozdział trochę stron sobie liczy, tym bardziej rozczarowuje więc fakt, że autor przedstawia je tak pobieżnie (trochę jak kalkę z Wiki).
Pokaż mimo toMożna przeczytać, ale ostatecznie pozostawia w lekkim niedosycie.
Osobiście liczyłem na coś lepszego, bardziej dogłębnego.
Dostajemy zwyczajne kopiuj/wklej historii najsłynniejszych firm o których zapewne już widzieliśmy jakiś film/serial/dokument czy zdarzyło nam się czytać.
Brakuje jakiś głębszych smaczków odnośnie wymienionych firm w książce.
Osobiście liczyłem na coś lepszego, bardziej dogłębnego.
Pokaż mimo toDostajemy zwyczajne kopiuj/wklej historii najsłynniejszych firm o których zapewne już widzieliśmy jakiś film/serial/dokument czy zdarzyło nam się czytać.
Brakuje jakiś głębszych smaczków odnośnie wymienionych firm w książce.
Książka Davida Browna, który prowadzi popularny podcast o rywalizacji najsłynniejszych marek na świecie. W swojej książce autor opowiada o sukcesach i porażkach wielkich firm. Konstrukcja książki opiera się na radach Sun Zi Przedstawia, jak strategiczne zagrywki i cechy charakteru wpływają na wynik walki o rynek. Książka zawiera wiele ciekawych anegdot, analiz i lekcji, które mogą być przydatne dla każdego, kto chce założyć własną firmę lub zrozumieć mechanizmy biznesu.
Książka Davida Browna, który prowadzi popularny podcast o rywalizacji najsłynniejszych marek na świecie. W swojej książce autor opowiada o sukcesach i porażkach wielkich firm. Konstrukcja książki opiera się na radach Sun Zi Przedstawia, jak strategiczne zagrywki i cechy charakteru wpływają na wynik walki o rynek. Książka zawiera wiele ciekawych anegdot, analiz i lekcji,...
więcej Pokaż mimo toDobra książka na temat rywalizacji biznesowych. Autor zabiera nas w świat zarówno wielkich korporacji jak i dopiero co raczkujących przedsiębiorstw, i pokazuje nam na wielu przykładach czym jest osobowość rywalizacyjna. Książka była dla mnie zarówno opowieścią o biznesie jak i antropologiczną opowieścią o naturze samego człowieka, z jego pasją do zwyciężania i nieodłącznej mu rywalizacji. Wiele z tych przykładów znałem wcześniej, o niektórych słyszałem po raz pierwszy, ale wszystkie łączył jeden wspólny mianownik - dążenie człowieka do bycia pierwszym, nieustanny ruch i pogoń za zyskiem, a później za jeszcze większym zyskiem. Książka okraszona była myślami i cytatami z SunTzu - bardzo celnie, gdyż opisane przypadki miała wymiar wojenny, tylko prowadzonymi środkami innymi niż militarne.
Dobra książka na temat rywalizacji biznesowych. Autor zabiera nas w świat zarówno wielkich korporacji jak i dopiero co raczkujących przedsiębiorstw, i pokazuje nam na wielu przykładach czym jest osobowość rywalizacyjna. Książka była dla mnie zarówno opowieścią o biznesie jak i antropologiczną opowieścią o naturze samego człowieka, z jego pasją do zwyciężania i nieodłącznej...
więcej Pokaż mimo toKsiążka ciekawa ale nie powalająca. Z innej perspektywy patrzy na szereg biznesowych rywalizacji - choć czasem antagonistą jest sam rynek a nie konkretna firma. Przeczytać warto ale te historie, które miałem okazje poznać w rozszerzonej wersji w innych źródłach, tam były ciekawsze. Stąd ocena, bo trochę wymęczyłem.
Książka ciekawa ale nie powalająca. Z innej perspektywy patrzy na szereg biznesowych rywalizacji - choć czasem antagonistą jest sam rynek a nie konkretna firma. Przeczytać warto ale te historie, które miałem okazje poznać w rozszerzonej wersji w innych źródłach, tam były ciekawsze. Stąd ocena, bo trochę wymęczyłem.
Pokaż mimo to