Alchemia Zaskakująca moc pomysłów, które pozornie nie mają sensu
- Kategoria:
- ezoteryka, senniki, horoskopy
- Tytuł oryginału:
- The Surprising Power of Ideas That Don't Make Sense
- Wydawnictwo:
- Zysk i S-ka
- Data wydania:
- 2021-06-29
- Data 1. wyd. pol.:
- 2021-06-29
- Liczba stron:
- 420
- Czas czytania
- 7 godz. 0 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788382022629
- Tłumacz:
- Ewa Wojtczak
Przewrotna książka, zachęcająca nas do odkrywania magii, która pojawia się, kiedy tylko trochę bardziej zaufamy naszej własnej kreatywnej intuicji
Aby być genialnym, trzeba być irracjonalnym - przekonuje Rory Sutherland, legenda reklamy i TED Talks.
Dlaczego napój Red Bull jest tak popularny, chociaż wszyscy nienawidzą jego smaku? Dlaczego dzięki peronowym tablicom odliczającym czas pozostały do odjazdu pociągu mniej nas denerwują opóźnienia? I dlaczego wolimy, gdy pasta do zębów jest... pasiasta?
Uważamy się za istoty racjonalne. A ekonomia i biznes opierają się na założeniu, że podejmujemy logiczne decyzje w oparciu o dowody. Ale wcale tacy nie jesteśmy. W wielu kluczowych obszarach naszego życia rozum odgrywa naprawdę znikomą rolę. Przyciąga nas to, co piękne, ale i to, co ekstrawaganckie, nadmierne, dziwaczne, absurdalne – od kosztownych zaproszeń ślubnych po maleńkie buteleczki zawierające najnowsze perfumy. Jeśli więc chcecie wpływać na wybory dokonywane przez ludzi, musicie ominąć rozum. Najlepsze pomysły nie mają bowiem racjonalnego sensu: sprawiają, że bardziej czujemy, niż myślimy.
„To przełomowa książka, mądra i przy tym niezwykle zabawna. Rzeczywistość jest dobrze poukładana, często ujawnia swoje sekrety praktykom, choć prawie nigdy teoretykom, czego psychologowie, ekonomiści i osoby, które nie podejmują osobistego ryzyka, nie są po prostu w stanie zrozumieć. Koniecznie kupcie dwa egzemplarze tej książki – na wypadek gdyby jeden wam ukradli”.
Nassim Nicholas Taleb, autor Czarnego łabędzia
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 148
- 68
- 8
- 7
- 5
- 4
- 2
- 2
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Alchemia Zaskakująca moc pomysłów, które pozornie nie mają sensu
Dodaj cytat
Opinia
Moje zainteresowanie marketingiem i psychologią miało swój początek, kiedy byłam jeszcze na studiach. Pisząc pracę licencjacką, trafiłam naprawdę na świetnego promotora, z którym rozumiałam się bez słów. Był super ciekawym człowiekiem! Opowiadał tak, że zawsze chciało się go słuchać! I to właśnie on sprawił, że ta "droga przez mękę" stała się dla mnie prawdziwą przyjemnością. Jednym z autorów, których dzięki niemu poznałam był właśnie Robert Cialdini, którego od wtedy uwielbiam! Kiedy zatem zobaczyłam jego polecajkę przy "Alchemii. Zaskakującej mocy pomysłów, które z pozoru nie mają sensu" wiedziałam, że będzie to dla mnie miła podróż do wspomnień 😊 I rzeczywiście.
Książkę czytałam z ogromnym zaciekawieniem i gdybym tylko miała więcej czasu, pewnie skończyłabym ją dużo wcześniej. Autor, przytaczając wiele życiowych i naukowych przykładów, próbuje uświadomić nam, jak często podejmujemy irracjonalne decyzje, teoretycznie uważając, że w życiu kierujemy się logiką. Nieprawda! Rynek konsumencki jest ogromny, możliwości nieograniczone, a wszystko to, co nas otacza, w różnym stopniu wpływa na naszą podświadomość. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak jesteśmy robieni w bambuko i jak pozornie nieistotne udogodnienia zmieniają nasze postrzeganie i chęci na dokonanie zakupów.
Książka zdecydowanie nie dla wszystkich, ale jeśli lubicie zagłębiać się w ludzkie umysły, przede wszystkim pod kątem marketingowym, to jak najbardziej polecam. Ciekawe przykłady, przyjemny styl, dużo różnych ciekawostek. Ja jestem na tak, ale też zdaję sobie sprawę, że po prostu trzeba lubić takie rzeczy😊
Moje zainteresowanie marketingiem i psychologią miało swój początek, kiedy byłam jeszcze na studiach. Pisząc pracę licencjacką, trafiłam naprawdę na świetnego promotora, z którym rozumiałam się bez słów. Był super ciekawym człowiekiem! Opowiadał tak, że zawsze chciało się go słuchać! I to właśnie on sprawił, że ta "droga przez mękę" stała się dla mnie prawdziwą...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to