Retoryka reklamy
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
- Data wydania:
- 2008-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 1999-01-01
- Liczba stron:
- 274
- Czas czytania
- 4 godz. 34 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788322929506
- Tagi:
- reklama marketing
Niniejsza praca ma dwa zasadnicze cele: pierwszym jest opisanie reklamy jako wizualno-werbalnego aktu komunikacyjnego o prymarnej funkcji perswazyjnej, drugim sprawdzenie, czy metoda opisu wypracowana przez retorykę klasyczną nadaje się do tego celu. Obecnie coraz więcej badaczy uznaje, że retoryka, będąca najwcześniejszą wersją lingwistyki tekstu, a przy tym nauką interdyscyplinarną, została zupełnie niesłusznie zarzucona jako narzędzie opisu przez dziewiętnastowiecznych badaczy widzących w niej wyłącznie spis sztuczek oratorskich. Starożytna retoryka opisowa miała bowiem charakter encyklopedyczny - łączyła w sobie elementy logiki, filozofii, prawa, psychologii, teorii aktorstwa. Stąd wydaje się pożądane przywrócenie retoryce należnej jej funkcji narzędzia opisu i analizy tekstów.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 25
- 14
- 4
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Przedziwna książka. W teorii wygląda na swego rodzaju podręcznik tworzenia reklam, ale w pierwszym starciu okazuje się, że to suche definicje, z których nic nie wynika. Ot, garść uwag, nie posortowanych w jakiś szczególny sposób, ale za to obowiązkowo napisanych językiem na tyle skomplikowanym, żeby ewentualni profani mieli pod górkę. Na stronie 70 następuje jednak wyraźny przeskok i już do samego końca - przez bite 170 stron - lecą uszeregowane rozmaitymi blokami slogany, hasła i cytaty, królujące w krajowej reklamie lat 90. Oczywiście z komentarzem odautorskim, ale tych cytatów są setki, może i tysiące, przy czym towarzyszy im kilkadziesiąt reprodukcji reklam prasowych. Książka wygląda więc na postawioną na głowie, skoro najpierw autor rzucił wnioskami, a dopiero później bazą do tych wniosków.
Jako narzędzie pomocne przy tworzeniu reklam książka jest więc zasadniczo sporym nieporozumieniem, natomiast jako zbiornica cytatów wczesnej epoki polskiego marketingu - sprawdza się wyśmienicie, wyciągając z głębin niebytu teksty, które kiedyś królowały w przestrzeni publicznej. Ale chyba niezupełnie o to autorowi chodziło. Co ciekawe, dekadę później wyszło wznowienie książki. Jeśli jednak nie uwspółcześniono zawartych w niej danych, to co najwyżej można ją było traktować tak, jak i dziś - wyłącznie jako relikt minionej epoki...
Przedziwna książka. W teorii wygląda na swego rodzaju podręcznik tworzenia reklam, ale w pierwszym starciu okazuje się, że to suche definicje, z których nic nie wynika. Ot, garść uwag, nie posortowanych w jakiś szczególny sposób, ale za to obowiązkowo napisanych językiem na tyle skomplikowanym, żeby ewentualni profani mieli pod górkę. Na stronie 70 następuje jednak wyraźny...
więcej Pokaż mimo toKsiążka napisana naukowym językiem z dziedziny językoznawstwa. Prezentuje ciekawe treści w dość opornej formie.
Chcę wrócić w przyszłości do tej pozycji
Książka napisana naukowym językiem z dziedziny językoznawstwa. Prezentuje ciekawe treści w dość opornej formie.
Pokaż mimo toChcę wrócić w przyszłości do tej pozycji