Cyfrowa mowa ciała. Jak skutecznie komunikować się w cyfrowym świecie
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Wydawnictwo:
- Znak Literanova
- Data wydania:
- 2022-01-17
- Data 1. wyd. pol.:
- 2022-01-17
- Liczba stron:
- 320
- Czas czytania
- 5 godz. 20 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788324083206
- Tłumacz:
- Tomasz Macios
Pierwsza książka na temat komunikacji i budowania zespołu, w której autorka mierzy się z problemami, obnażonymi przez pandemię i pracę zdalną.
Bestseller „The Wall Street Journal”
Erica Dhawan – autorytet w zakresie komunikacji i pracy zespołowej w realiach XXI wieku – przedstawia zasady skutecznej komunikacji w cyfrowym świecie. Opierając się na najnowszych badaniach, napisała wypełniony praktycznymi radami przewodnik niezbędny w świecie pracy zdalnej i hybrydowej. Dzięki niemu zrozumiesz, czym jest nowa empatia, dowiesz się, jak uniknąć nieporozumień i frustracji, a przede wszystkim poznasz cztery zasady cyfrowej mowy ciała.
· Dlaczego powinniśmy na nowo nauczyć się stawiać kropki i wykrzykniki?
· Jak powinien wyglądać skuteczny e-mail?
· Czemu krótkie wiadomości potrafią być tak bardzo stresujące?
· Kiedy napisać e-mail, a kiedy sięgnąć po telefon?
· Jak wykorzystać moc emotikonów?
Kiedy spotykamy się z kimś twarzą w twarz, nawet 80% informacji przekazujemy za pomocą mowy ciała. W świecie cyfrowej komunikacji jesteśmy jej pozbawieni. Ta książka podpowie ci, czym skutecznie zastąpić kontakt wzrokowy, kiwnięcie głową lub zwykły uśmiech.
„Komunikaty niewerbalne są niezbędne do wzajemnego zrozumienia. W czasach gdy tak wiele rozmów odbywa się on-line oraz masowego przejścia na zdalne nauczanie i pracę, potrzebujemy tej książki bardziej niż kiedykolwiek”.
Sheryl Sandberg, COO Facebooka
Erica Dhawan – ekspertka w zakresie innowacji, komunikacji i pracy zespołowej w realiach XXI wieku, która definiuje te pojęcia na nowo w cyfrowym świecie. Jest największym światowym autorytetem w dziedzinie inteligencji kooperacyjnej i najnowszych strategii współpracy. Opiniotwórcza grupa ekspertów Thinkers50 nazwała ją „Oprah zarządzania”, a organizacja badawcza Global Gurus zaliczyła ją do grona 20 najlepszych menedżerów na świecie. Dhawan doradzała firmom z listy Fortune 500, m.in. Facebookowi, Pepsi, Nike, Johnson & Johnson i Pfizerowi.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 82
- 22
- 12
- 6
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Cyfrowa mowa ciała. Jak skutecznie komunikować się w cyfrowym świecie
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Przeczytałem, żebyście Wy nie musieli... Autorce można pozazdrościć umiejętności lania wody. Książka trochę o niczym, a jeśli szukacie konkretów to ich tam nie znajdziecie. Bardzo dużo (za dużo?) nawiązań do pochodzenia autorki (rodzice wyemigrowali z Indii do USA),oraz mnóstwo krótkich historii opisujących skrajne patologie w różnych firmach i zespołach okraszone bardzo ogólnymi (i nic nieznaczącymi) poradami. Do tego nic niewnoszące akapity opisujące np. jak działa Uber albo relacjonujące kolację z rodziną chłopaka autorki. Trzeba również wspomnieć o niezliczonej ilości powtórzeń opisywanych porad (czymś strony trzeba przecież zapełnić). Jeśli nigdy nie korzystaliście z teamsów, skype'a (itd.) a maile piszecie okazjonalnie może coś z tej lektury wyniesienie. W innym przypadku trochę strata czasu. Mały plus za krótki rozdział o komunikacji międzykulturowej.
Przeczytałem, żebyście Wy nie musieli... Autorce można pozazdrościć umiejętności lania wody. Książka trochę o niczym, a jeśli szukacie konkretów to ich tam nie znajdziecie. Bardzo dużo (za dużo?) nawiązań do pochodzenia autorki (rodzice wyemigrowali z Indii do USA),oraz mnóstwo krótkich historii opisujących skrajne patologie w różnych firmach i zespołach okraszone bardzo...
więcej Pokaż mimo toW czasie czytania książki od trzech lat pracuje prawie w pełni zdalnie. Szukałam literatury,która zbierała by informacje na co zwracać uwagę przy ustawianiu spotkań on-line, chciałam też zrozumieć dlaczego niektóre komunikaty menedżerów wywołują niepokój, jakie kanały komunikacji wybrać i przede wszystkim jak udoskonalić swoje metody komunikacji zdalnej. To wszystko w tej książce znalazłam. A także szereg ciekawych scenek i sytuacji. Przyniosła mi uporządkowanie wiedzy a także informacje jak pewne sygnału i znaki są rozumiane w różnych pokoleniach. Zdecydowanie polecam osobom pracującym zdalnie,ale też posiadających na przykład firmy gdzie klientów obsługuje się wirtualnie.
W czasie czytania książki od trzech lat pracuje prawie w pełni zdalnie. Szukałam literatury,która zbierała by informacje na co zwracać uwagę przy ustawianiu spotkań on-line, chciałam też zrozumieć dlaczego niektóre komunikaty menedżerów wywołują niepokój, jakie kanały komunikacji wybrać i przede wszystkim jak udoskonalić swoje metody komunikacji zdalnej. To wszystko w tej...
więcej Pokaż mimo toPowszechnie kojarzona reguła, jakoby szeroko rozumiana komunikacja niewerbalna oraz brzmienie głosu miały mocniej zapadać w pamięć odbiorców, niż sama treść wypowiedzi, wymaga nowego spojrzenia w dobie rozwoju komunikacji cyfrowej. Obecnie bowiem mimikę, postawę czy dystans fizyczny rozmówcy zastąpiło medium, jakim się posługujemy (SMS, komunikatory, mejle, wideorozmowy),brzmienie głosu - jeżeli w ogóle ma znaczenie - jest funkcją jakości mikrofonów, słuchawek, czy połączenia internetowego, z kolei w ramy treści wkradają się próby zdynamizowania wypowiedzi czy nadania jej kontekstu (kapitaliki, znaki interpunkcyjne czy emotikony). Mając więc nadal w tle badania Alberta Mahrabiana można by zapytać, jak odbiór danej wypowiedzi kształtuje fakt, że zostanie ona dostarczona SMSem lub mejlem czy co o komunikującym mówi natychmiastowa, a co opóźniona w czasie odpowiedź. Dochodzi do tego cały wachlarz mediów społecznościowych i różnice w odbiorze tego samego komunikatu, przykładowo, na facebooku oraz twitterze, ze zdjęciem lub bez dodatków, z podpisem nazwiskiem lub nazwą awatara.
I to nie liczba zmiennych stanowi w tym przypadku największe wyzwanie dla świadomego komunikatora. W końcu na tradycyjnie rozumianą komunikację niewerbalną oraz brzmienie głosu także składa się mnóstwo współzależnych elementów. Rzecz jednak w tym, że nabywamy w nich wprawy przez całe życie, a na niektóre nie mamy wręcz wpływu. Co innego w przypadku komunikacji cyfrowej - tej uczymy się z różnym zaangażowaniem na odmiennych etapach życia i wyjątkowo często nawyk zastępuje tu świadomy wybór. Zmiany w obrębie komunikacji cyfrowej mogą następować znacznie prędzej, niż jest to w przypadku tradycyjnej mowy ciała. Z dużo większą łatwością przyjdzie nam przejście z chaotycznej wymiany krótkich wiadomości i gifów w komunikatorach do przemyślanych i bardziej wyważonych mejli, aniżeli zmiana wysokości głosu z wyższego na niższy, umotywowana tym, że ten drugi podobno budzi większe zaufanie. Wyzwanie tkwi więc w tym, jak dokonywać lepszych wyborów, skoro ich rezultaty przychodzą relatywnie szybko i łatwo.
Z wyborem wiąże się bowiem odpowiedzialność - na nasz wrodzony wyraz twarzy nie mamy dużego wpływu, więc nikt rozsądny nie będzie nam z jego powodu czynił zarzutów. Co jednak, gdy student napisze pełną emotikonów i luzu wiadomość na prywatny profil facebookowy profesora? Przecież mógł wybrać inną metodę przekazania danej treści, wykorzystać inne narzędzia wchodzące w ramy cyfrowej mowy ciała.
Świadomość tej zależności - mam wybór, ale wiąże się z nim odpowiedzialność - powinna nas pchnąć do zgłębiania stale rozwijających się zasad komunikacji w cyfrowym świecie. Na szczęście z garścią porad w tej materii przychodzi Erica Dhawan ze świeżo wydaną przez Wydawnictwo Znak książką pt. Cyfrowa mowa ciała. Jak skutecznie komunikować się w cyfrowym świecie.
Łącząc wnioski z badań z wieloletnim doświadczeniem w biznesie, autorka już na wstępie daje nam cenną lekcję - wielkim nieobecnym cyfrowej mowy ciała, którą bezwiednie wykorzystuje większość z nas, jest docenianie innego. Małe gesty, jak uśmiech czy przybicie piątki za świetnie wykonaną pracę, nie znalazło dotąd skutecznego odpowiednika w komunikacji cyfrowej, a ich brak odbija się na rosnących słupkach wypalenia zawodowego i frustracji. To pierwsze zadanie, które powinniśmy przepracować, co zyskało jeszcze na znaczeniu w momencie masowego przejścia do trybu pracy zdalnej, z której wielu z nas nie powróci już do typowego środowiska biurowego. Wnioski i rady Dhawan należy jednak rozpatrywać w szerszym kontekście, bo mają one przełożenie nie tylko na relację szef-pracownik, ale też na naszą codzienną komunikację z rodziną czy znajomymi.
”Cyfrową mowę ciała” łatwo zbagatelizować. Wydaje się, że ze szczególną łatwością przyjdzie to cyfrowym tubylcom - osobom, które dorastały w cyfrowym środowisku. Ci mogą się unieść, stwierdzając, że to reszta powinna się dostosować, bo nie nadąża za duchem czasu. Paradoksalnie cyfrowi tubylcy mogą jednak wynieść z tej lektury cenne wskazówki dotyczące tego, jak budować swój, wyjątkowy i osobisty, głos w rzeczywistości kreowanej przez sieć.
Powszechnie kojarzona reguła, jakoby szeroko rozumiana komunikacja niewerbalna oraz brzmienie głosu miały mocniej zapadać w pamięć odbiorców, niż sama treść wypowiedzi, wymaga nowego spojrzenia w dobie rozwoju komunikacji cyfrowej. Obecnie bowiem mimikę, postawę czy dystans fizyczny rozmówcy zastąpiło medium, jakim się posługujemy (SMS, komunikatory, mejle, wideorozmowy),...
więcej Pokaż mimo toJak radzić sobie z komunikacją emailową, czatową, smsową zamiast rozmawiania. Nowe czasy, nowe media. Aczkolwiek sporo treści dla środowisk multinarodowych...
Jak radzić sobie z komunikacją emailową, czatową, smsową zamiast rozmawiania. Nowe czasy, nowe media. Aczkolwiek sporo treści dla środowisk multinarodowych...
Pokaż mimo to