Cyfrowa mowa ciała. Jak skutecznie komunikować się w cyfrowym świecie
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Wydawnictwo:
- Znak Literanova
- Data wydania:
- 2022-01-17
- Data 1. wyd. pol.:
- 2022-01-17
- Liczba stron:
- 320
- Czas czytania
- 5 godz. 20 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788324083206
- Tłumacz:
- Tomasz Macios
Pierwsza książka na temat komunikacji i budowania zespołu, w której autorka mierzy się z problemami, obnażonymi przez pandemię i pracę zdalną.
Bestseller „The Wall Street Journal”
Erica Dhawan – autorytet w zakresie komunikacji i pracy zespołowej w realiach XXI wieku – przedstawia zasady skutecznej komunikacji w cyfrowym świecie. Opierając się na najnowszych badaniach, napisała wypełniony praktycznymi radami przewodnik niezbędny w świecie pracy zdalnej i hybrydowej. Dzięki niemu zrozumiesz, czym jest nowa empatia, dowiesz się, jak uniknąć nieporozumień i frustracji, a przede wszystkim poznasz cztery zasady cyfrowej mowy ciała.
· Dlaczego powinniśmy na nowo nauczyć się stawiać kropki i wykrzykniki?
· Jak powinien wyglądać skuteczny e-mail?
· Czemu krótkie wiadomości potrafią być tak bardzo stresujące?
· Kiedy napisać e-mail, a kiedy sięgnąć po telefon?
· Jak wykorzystać moc emotikonów?
Kiedy spotykamy się z kimś twarzą w twarz, nawet 80% informacji przekazujemy za pomocą mowy ciała. W świecie cyfrowej komunikacji jesteśmy jej pozbawieni. Ta książka podpowie ci, czym skutecznie zastąpić kontakt wzrokowy, kiwnięcie głową lub zwykły uśmiech.
„Komunikaty niewerbalne są niezbędne do wzajemnego zrozumienia. W czasach gdy tak wiele rozmów odbywa się on-line oraz masowego przejścia na zdalne nauczanie i pracę, potrzebujemy tej książki bardziej niż kiedykolwiek”.
Sheryl Sandberg, COO Facebooka
Erica Dhawan – ekspertka w zakresie innowacji, komunikacji i pracy zespołowej w realiach XXI wieku, która definiuje te pojęcia na nowo w cyfrowym świecie. Jest największym światowym autorytetem w dziedzinie inteligencji kooperacyjnej i najnowszych strategii współpracy. Opiniotwórcza grupa ekspertów Thinkers50 nazwała ją „Oprah zarządzania”, a organizacja badawcza Global Gurus zaliczyła ją do grona 20 najlepszych menedżerów na świecie. Dhawan doradzała firmom z listy Fortune 500, m.in. Facebookowi, Pepsi, Nike, Johnson & Johnson i Pfizerowi.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 86
- 23
- 12
- 5
- 3
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Cyfrowa mowa ciała. Jak skutecznie komunikować się w cyfrowym świecie
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Przeczytałem, żebyście Wy nie musieli... Autorce można pozazdrościć umiejętności lania wody. Książka trochę o niczym, a jeśli szukacie konkretów to ich tam nie znajdziecie. Bardzo dużo (za dużo?) nawiązań do pochodzenia autorki (rodzice wyemigrowali z Indii do USA),oraz mnóstwo krótkich historii opisujących skrajne patologie w różnych firmach i zespołach okraszone bardzo ogólnymi (i nic nieznaczącymi) poradami. Do tego nic niewnoszące akapity opisujące np. jak działa Uber albo relacjonujące kolację z rodziną chłopaka autorki. Trzeba również wspomnieć o niezliczonej ilości powtórzeń opisywanych porad (czymś strony trzeba przecież zapełnić). Jeśli nigdy nie korzystaliście z teamsów, skype'a (itd.) a maile piszecie okazjonalnie może coś z tej lektury wyniesienie. W innym przypadku trochę strata czasu. Mały plus za krótki rozdział o komunikacji międzykulturowej.
Przeczytałem, żebyście Wy nie musieli... Autorce można pozazdrościć umiejętności lania wody. Książka trochę o niczym, a jeśli szukacie konkretów to ich tam nie znajdziecie. Bardzo dużo (za dużo?) nawiązań do pochodzenia autorki (rodzice wyemigrowali z Indii do USA),oraz mnóstwo krótkich historii opisujących skrajne patologie w różnych firmach i zespołach okraszone bardzo...
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toW czasie czytania książki od trzech lat pracuje prawie w pełni zdalnie. Szukałam literatury,która zbierała by informacje na co zwracać uwagę przy ustawianiu spotkań on-line, chciałam też zrozumieć dlaczego niektóre komunikaty menedżerów wywołują niepokój, jakie kanały komunikacji wybrać i przede wszystkim jak udoskonalić swoje metody komunikacji zdalnej. To wszystko w tej książce znalazłam. A także szereg ciekawych scenek i sytuacji. Przyniosła mi uporządkowanie wiedzy a także informacje jak pewne sygnału i znaki są rozumiane w różnych pokoleniach. Zdecydowanie polecam osobom pracującym zdalnie,ale też posiadających na przykład firmy gdzie klientów obsługuje się wirtualnie.
W czasie czytania książki od trzech lat pracuje prawie w pełni zdalnie. Szukałam literatury,która zbierała by informacje na co zwracać uwagę przy ustawianiu spotkań on-line, chciałam też zrozumieć dlaczego niektóre komunikaty menedżerów wywołują niepokój, jakie kanały komunikacji wybrać i przede wszystkim jak udoskonalić swoje metody komunikacji zdalnej. To wszystko w tej...
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toJak radzić sobie z komunikacją emailową, czatową, smsową zamiast rozmawiania. Nowe czasy, nowe media. Aczkolwiek sporo treści dla środowisk multinarodowych...
Jak radzić sobie z komunikacją emailową, czatową, smsową zamiast rozmawiania. Nowe czasy, nowe media. Aczkolwiek sporo treści dla środowisk multinarodowych...
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toPowszechnie kojarzona reguła, jakoby szeroko rozumiana komunikacja niewerbalna oraz brzmienie głosu miały mocniej zapadać w pamięć odbiorców, niż sama treść wypowiedzi, wymaga nowego spojrzenia w dobie rozwoju komunikacji cyfrowej. Obecnie bowiem mimikę, postawę czy dystans fizyczny rozmówcy zastąpiło medium, jakim się posługujemy (SMS, komunikatory, mejle, wideorozmowy),brzmienie głosu - jeżeli w ogóle ma znaczenie - jest funkcją jakości mikrofonów, słuchawek, czy połączenia internetowego, z kolei w ramy treści wkradają się próby zdynamizowania wypowiedzi czy nadania jej kontekstu (kapitaliki, znaki interpunkcyjne czy emotikony). Mając więc nadal w tle badania Alberta Mahrabiana można by zapytać, jak odbiór danej wypowiedzi kształtuje fakt, że zostanie ona dostarczona SMSem lub mejlem czy co o komunikującym mówi natychmiastowa, a co opóźniona w czasie odpowiedź. Dochodzi do tego cały wachlarz mediów społecznościowych i różnice w odbiorze tego samego komunikatu, przykładowo, na facebooku oraz twitterze, ze zdjęciem lub bez dodatków, z podpisem nazwiskiem lub nazwą awatara.
I to nie liczba zmiennych stanowi w tym przypadku największe wyzwanie dla świadomego komunikatora. W końcu na tradycyjnie rozumianą komunikację niewerbalną oraz brzmienie głosu także składa się mnóstwo współzależnych elementów. Rzecz jednak w tym, że nabywamy w nich wprawy przez całe życie, a na niektóre nie mamy wręcz wpływu. Co innego w przypadku komunikacji cyfrowej - tej uczymy się z różnym zaangażowaniem na odmiennych etapach życia i wyjątkowo często nawyk zastępuje tu świadomy wybór. Zmiany w obrębie komunikacji cyfrowej mogą następować znacznie prędzej, niż jest to w przypadku tradycyjnej mowy ciała. Z dużo większą łatwością przyjdzie nam przejście z chaotycznej wymiany krótkich wiadomości i gifów w komunikatorach do przemyślanych i bardziej wyważonych mejli, aniżeli zmiana wysokości głosu z wyższego na niższy, umotywowana tym, że ten drugi podobno budzi większe zaufanie. Wyzwanie tkwi więc w tym, jak dokonywać lepszych wyborów, skoro ich rezultaty przychodzą relatywnie szybko i łatwo.
Z wyborem wiąże się bowiem odpowiedzialność - na nasz wrodzony wyraz twarzy nie mamy dużego wpływu, więc nikt rozsądny nie będzie nam z jego powodu czynił zarzutów. Co jednak, gdy student napisze pełną emotikonów i luzu wiadomość na prywatny profil facebookowy profesora? Przecież mógł wybrać inną metodę przekazania danej treści, wykorzystać inne narzędzia wchodzące w ramy cyfrowej mowy ciała.
Świadomość tej zależności - mam wybór, ale wiąże się z nim odpowiedzialność - powinna nas pchnąć do zgłębiania stale rozwijających się zasad komunikacji w cyfrowym świecie. Na szczęście z garścią porad w tej materii przychodzi Erica Dhawan ze świeżo wydaną przez Wydawnictwo Znak książką pt. Cyfrowa mowa ciała. Jak skutecznie komunikować się w cyfrowym świecie.
Łącząc wnioski z badań z wieloletnim doświadczeniem w biznesie, autorka już na wstępie daje nam cenną lekcję - wielkim nieobecnym cyfrowej mowy ciała, którą bezwiednie wykorzystuje większość z nas, jest docenianie innego. Małe gesty, jak uśmiech czy przybicie piątki za świetnie wykonaną pracę, nie znalazło dotąd skutecznego odpowiednika w komunikacji cyfrowej, a ich brak odbija się na rosnących słupkach wypalenia zawodowego i frustracji. To pierwsze zadanie, które powinniśmy przepracować, co zyskało jeszcze na znaczeniu w momencie masowego przejścia do trybu pracy zdalnej, z której wielu z nas nie powróci już do typowego środowiska biurowego. Wnioski i rady Dhawan należy jednak rozpatrywać w szerszym kontekście, bo mają one przełożenie nie tylko na relację szef-pracownik, ale też na naszą codzienną komunikację z rodziną czy znajomymi.
”Cyfrową mowę ciała” łatwo zbagatelizować. Wydaje się, że ze szczególną łatwością przyjdzie to cyfrowym tubylcom - osobom, które dorastały w cyfrowym środowisku. Ci mogą się unieść, stwierdzając, że to reszta powinna się dostosować, bo nie nadąża za duchem czasu. Paradoksalnie cyfrowi tubylcy mogą jednak wynieść z tej lektury cenne wskazówki dotyczące tego, jak budować swój, wyjątkowy i osobisty, głos w rzeczywistości kreowanej przez sieć.
Powszechnie kojarzona reguła, jakoby szeroko rozumiana komunikacja niewerbalna oraz brzmienie głosu miały mocniej zapadać w pamięć odbiorców, niż sama treść wypowiedzi, wymaga nowego spojrzenia w dobie rozwoju komunikacji cyfrowej. Obecnie bowiem mimikę, postawę czy dystans fizyczny rozmówcy zastąpiło medium, jakim się posługujemy (SMS, komunikatory, mejle, wideorozmowy),...
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to