Chciejosztuczki. Książka zakazana przez Chciejokorp

Okładka książki Chciejosztuczki. Książka zakazana przez Chciejokorp Adam Studziński
Okładka książki Chciejosztuczki. Książka zakazana przez Chciejokorp
Adam Studziński Wydawnictwo: Dreams popularnonaukowa dziecięca
Kategoria:
popularnonaukowa dziecięca
Wydawnictwo:
Dreams
Data wydania:
2018-08-01
Data 1. wyd. pol.:
2018-08-01
Język:
polski
ISBN:
9788365843739
Średnia ocen

8,6 8,6 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
8,6 / 10
20 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
57
24

Na półkach:

Świetna książka, poruszająca bardzo ważne tematy. Szczególnie ważna w naszych konsumpcyjnych czasach. Dobrze tłumaczy dzieciom, w jaki sposób działają sklepy i opisuje mnóstwo sposobów na namówienie klienta, do kupienia rzeczy, których nie potrzebuje. Przedstawienie tego najmłodszym w sposób przyjazny dla nich i jasny, było świetnym pomysłem autora!

Świetna książka, poruszająca bardzo ważne tematy. Szczególnie ważna w naszych konsumpcyjnych czasach. Dobrze tłumaczy dzieciom, w jaki sposób działają sklepy i opisuje mnóstwo sposobów na namówienie klienta, do kupienia rzeczy, których nie potrzebuje. Przedstawienie tego najmłodszym w sposób przyjazny dla nich i jasny, było świetnym pomysłem autora!

Pokaż mimo to

avatar
340
157

Na półkach:

Wspaniały prezent dla przedszkolaka jak i starszych dzieci, które mają talent, smykałkę do liczenia pieniędzy oraz rozsądnie działają z ich wydawaniem :) wiedzy nigdy za wiele, książka podpowie na co zwrócić uwagę przy zakupach itp. Wspaniała zabawa dla rodziców jak i dzieci gwarantowana :) polecam Waszej uwadze

Wspaniały prezent dla przedszkolaka jak i starszych dzieci, które mają talent, smykałkę do liczenia pieniędzy oraz rozsądnie działają z ich wydawaniem :) wiedzy nigdy za wiele, książka podpowie na co zwrócić uwagę przy zakupach itp. Wspaniała zabawa dla rodziców jak i dzieci gwarantowana :) polecam Waszej uwadze

Pokaż mimo to

avatar
276
276

Na półkach:

Jak być świadomym konsumentem? Nie dać się nabrać na „promocje” i „niskie ceny”? No to macie odpowiedź w postaci tej właśnie książki.

Główna bohaterka Mania ma wiele zachcianek, nowy konik, nowa zabawka… wszystko zmienia się, gdy na jej drodze staje stworek imieniem Lesio. Tłumaczy on dziewczynce jak sprzedawcy, a w szczególności wielka korporacja „Chciejokorp” mówiąc wprost, robi w konia zwykłego konsumenta.

Bardzo ciekawa książka, ucząca i dająca do myślenia,

polecamy wszystkim.
wopisie.pl tu dzieci mają głos!

Jak być świadomym konsumentem? Nie dać się nabrać na „promocje” i „niskie ceny”? No to macie odpowiedź w postaci tej właśnie książki.

Główna bohaterka Mania ma wiele zachcianek, nowy konik, nowa zabawka… wszystko zmienia się, gdy na jej drodze staje stworek imieniem Lesio. Tłumaczy on dziewczynce jak sprzedawcy, a w szczególności wielka korporacja „Chciejokorp” mówiąc...

więcej Pokaż mimo tovideo - opinia

avatar
147
127

Na półkach: , ,

Mała Mania,jak wiekszość dziewczynek, ma swoje ulubione zabawki,które namiętnie kolekcjonuje – kucyki. Nadchodzi dzień,kiedy w opakowaniu po kucyku dziewczynka znajduje dziwną zabawkę, która okazuje się zbiegłym z Chciejokorpu gnomem.

Kolejne przygody Mani i chciejognoma demaskują róźne chwyty reklamowe, sklaniające ludzi do robienia nieprzemyślanych zakupów.

Szczerze polecam jako wsparcie w wychowaniui edukacji ekonomicznej dzieci we wczesnym wieku szkolnym. Książka przetestowana na dzieciach.
Szerzej na moim blogu :)

Mała Mania,jak wiekszość dziewczynek, ma swoje ulubione zabawki,które namiętnie kolekcjonuje – kucyki. Nadchodzi dzień,kiedy w opakowaniu po kucyku dziewczynka znajduje dziwną zabawkę, która okazuje się zbiegłym z Chciejokorpu gnomem.

Kolejne przygody Mani i chciejognoma demaskują róźne chwyty reklamowe, sklaniające ludzi do robienia nieprzemyślanych zakupów.

Szczerze...

więcej Pokaż mimo to

avatar
316
309

Na półkach:

To bajka edukacyjna dla wszystkich od lat 5 do 105, która otwiera oczy na marketing sklepowy. Dorośli poznają prawdę o sobie i własnych dzieciach, choćby dlaczego dla świętego spokoju kupują następną zabawkę swojemu marudzącemu dziecku. Bajka to krótki i przystępny przewodnik po sklepie i zakupach: gratisach, promocjach, reklamie, modzie na produkty. Wstrząsająca terapia dla zakupoholików i kolekcjonerów zabawek, karteczek, naklejek itp. Także przewodnik po życiu, uświadamiający, jak ważne są relacje z rówieśnikami, co można za darmo kolekcjonować; pokazujący, jak spędzać wolny czas; podkreślający, że warto być oryginalnym. To apel o robienie rozsądnych zakupów, bo gdzieś w tle słychać echo ekologów, widać tony śmieci, marnującego się jedzenia. „To ludzie lubią iść na łatwiznę”.

Całą recenzja na: http://zycieipasje.net/2020/06/15/poczytaj-mi-na-ucho-chciejosztuczki-ksiaza-zakazana-przez-chciejokorp-adam-studzinski-recenzja-audiobooka/

To bajka edukacyjna dla wszystkich od lat 5 do 105, która otwiera oczy na marketing sklepowy. Dorośli poznają prawdę o sobie i własnych dzieciach, choćby dlaczego dla świętego spokoju kupują następną zabawkę swojemu marudzącemu dziecku. Bajka to krótki i przystępny przewodnik po sklepie i zakupach: gratisach, promocjach, reklamie, modzie na produkty. Wstrząsająca terapia...

więcej Pokaż mimo to

avatar
178
168

Na półkach:

"Chciejosztuczki" to zabawna historia z głębokim przesłaniem dla młodych czytelników. Choć skierowana jest do dzieci, wielu dorosłych mogłoby się z niej uczyć…

Adam Studziński w fenomenalny sposób obnaża taktyki marketingowe, którymi ulegamy – często bardzo nieświadomie. Niejednokrotnie wpadam w pułapkę super oferty, promocji, myślenia, że czegoś bardzo potrzebuję. Ile bardziej podatne są na to nasze dzieci?

Mania spotyka małego gnoma-uciekiniera. Stworek uciekł z pracy, bo zmuszany był do oszukiwania dzieci dla pieniędzy. Pokazuje dziewczynce jak ważne są relacje z rówieśnikami i jak można spędzać z nimi czas inaczej niż rozmawiając o ulubionych zabawkach.

Rusza z Manią na zakupy i krok po kroku zdradza jej techniki manipulacji – cena kończąca się na 99, najdroższy towar na wysokości oczu, przeceny, gratisy. To tylko kilka taktyk wykorzystywanych przez Chciejka, który wmawia innym, że muszą coś mieć.

Książka napisana jest w formie zabawnej, luźnej opowieści. Niesie za sobą wiele mądrych treści, przemycanych przez kolejne zabawne sytuacje Mani i gnoma ściganego przez inne stwory.

Może i nas ta lektura nauczy jak unikać dziecięcych krzyków przy półce z zabawkami, łapania się na złudne przeceny czy ulegania konsumpcjonizmowi. Opowieść choć napisana w formie bajki – jest bardzo mądra i merytoryczna.

Ta publikacja rozbawia, zadziwia i uczy. Czytając ją z synem rozmawialiśmy o tym, jak często sami ulegamy sztuczkom Chciejka. Czy można coś z tym zrobić? Myślę, że warto zacząć od lektury "Chciejosztuczek", do czego bardzo zachęcam!

https://niezawodnanadzieja.blog.deon.pl/2018/09/11/chciejosztuczki-i-inne-opowiesci-malej-mani/

"Chciejosztuczki" to zabawna historia z głębokim przesłaniem dla młodych czytelników. Choć skierowana jest do dzieci, wielu dorosłych mogłoby się z niej uczyć…

Adam Studziński w fenomenalny sposób obnaża taktyki marketingowe, którymi ulegamy – często bardzo nieświadomie. Niejednokrotnie wpadam w pułapkę super oferty, promocji, myślenia, że czegoś bardzo potrzebuję. Ile...

więcej Pokaż mimo to

avatar
101
51

Na półkach:

Mania dostaje w prezencie od swych rodziców plastikowego kucyka o którym zawsze marzyła. Jednak w pudełku znalazła się jeszcze inna zabawka. Był to mały gnom, który jak się okazało naprawdę żył. Dziewczynka szybko zaprzyjaźniła się ze stworkiem. Gnom uciekł z firmy Chciejokrop, gdzie za zadanie miał stosowanie chciejosztuczek na dzieciach. Sztuczki te mają na celu zachęcić do zakupu różnych rzeczy. Mały gnom ukrywa się przed swoim szefem u Mani w domu, jednocześnie zdradza dziewczynce sekretne chciejosztuczki.

Książka genialnie i jednocześnie w prosty sposób pokazuje jak działa promocja, reklama czy moda na daną rzecz. Odkrywa świat sklepowych iluzji, min. widniejące tabliczki z informacją promocja, gdzie wykorzystane zostało porównanie większej ceny (skreślonej) z niższą (niby) aktualną, stojące kosze z informacją wszystko OD pięciu złotych czy wykorzystanie nie pełnej liczby podając cenę np. 9.99. Wszystko to i dużo więcej tłumaczy w bardzo ciekawy i prosty sposób. Każdy powinien przeczytać tą książkę bo nie raz nie zdajemy sobie sprawy z niektórych rzeczy, a w tej książce mamy je jak na dłoni. Ponadto książka naprawdę zaciekawia i nawet dorosłemu nie chce się od niej odchodzić. Są chwile, że trzyma w napięciu. Można powiedzieć, że są to chwile "grozy".

Powróciwszy na sam początek, czyli na okładkę książki jest fantastyczna. Kolorowa z wytłoczeniami. Oprócz tytułu, można powiedzieć, że mamy pod tytuł: "Książka zakazana przez Chciejokrop" co brzmi naprawdę zachęcająco. Z tyłu książki widnieje także napis "UWAGA...". Te małe detale wzbudzają zainteresowanie. Można by rzec, że zostały wprowadzone jakieś Chciejosztuczki na okładce :) Jednak nie martwcie się. Jest to naprawdę bardzo wartościowa książka. Nie tylko z ładną okładka , ale i z ciekawym, pouczającym wnętrzem. Które zdradza nam wszystkie marketingowe sztuczki. W środku znajdują się także piękne i zabawne ilustracje, które ciesza oko rodziców i dzieci.

Zachęcam do sięgnięcia po Chciejosztuczki zarówno dzieci jak i dorosłych. Odkrywacie wraz ze swymi maluchami tajemnice Chciejokropu…:)

Mania dostaje w prezencie od swych rodziców plastikowego kucyka o którym zawsze marzyła. Jednak w pudełku znalazła się jeszcze inna zabawka. Był to mały gnom, który jak się okazało naprawdę żył. Dziewczynka szybko zaprzyjaźniła się ze stworkiem. Gnom uciekł z firmy Chciejokrop, gdzie za zadanie miał stosowanie chciejosztuczek na dzieciach. Sztuczki te mają na celu zachęcić...

więcej Pokaż mimo to

avatar
453
442

Na półkach: , , ,

Cała opinia na:MaleWielkieKsiazki.blogspot.com
(...)
Opowieść o Chciejokorporacji fantastycznie przybliża nam działalność wielkich firm. Jakże to wszystko pochodzi z życia. Jeśli ktoś, kiedykolwiek pracował w korporacji będzie wiedział dokładnie o co chodzi, począwszy od nadanego pracownikowi kolejnego numeru. Kiedy to osoba, człowiek, istota myśląca zostaje zamieniona w kolejny trybik w wielkiej korpomaszynie. Odtąd posługujemy się już jedynie swoim identyfikatorem.
A nasz ChG 913 (czytaj Chciejognom) jest jednym z takich korporacyjnych pracowników. Pewnego dnia nie wytrzymał i postanowił uciec, ale to nie było takie proste. Jest ścigany i jest na czarnej liście, bo dużo wie. No, a kiedy okazało się, że swoją wiedzą na temat marketingowych sztuczek dzieli się z ludźmi, staje się wrogiem numer jeden!
Poznajcie tę historię razem z swoimi dziećmi. Napisana w formie opowieści o małej Mani i jej przyjacielu ChG913, prowadzi nas przez wiele meandrów życia supermarketu.
(...)
W jednym z rozdziałów, stworzony został nawet swego rodzaju poradnik z konkretnymi instrukcjami. W tym to zestawieniu, chyba najbardziej urzekł mnie piękny przykład tworzenia kolekcji. Po co nam reklamowane karty, naklejki, zabawki. Mamy tyle możliwości znalezienia wspaniałych przedmiotów wokół siebie; kamyki, muszelki, a przede wszystkie niezapomniane chwile i wspomnienia. Zachęta do bycia oryginalnym i tworzenia rzeczy unikatowych, a nie poddawanie się sterowaniu przez firmy, szukające w nas wyłącznie ...naszych portfeli. Bo w całej masie ludzkiej, dla nich liczy się tylko pieniądz! O czym pamiętajmy i uczmy nasze dzieci.(...)

Cała opinia na:MaleWielkieKsiazki.blogspot.com
(...)
Opowieść o Chciejokorporacji fantastycznie przybliża nam działalność wielkich firm. Jakże to wszystko pochodzi z życia. Jeśli ktoś, kiedykolwiek pracował w korporacji będzie wiedział dokładnie o co chodzi, począwszy od nadanego pracownikowi kolejnego numeru. Kiedy to osoba, człowiek, istota myśląca zostaje zamieniona w...

więcej Pokaż mimo to

avatar
883
674

Na półkach: , ,

Świetnie i z humorem napisana opowieść o tym, jak to sklepy lubią nas nabierać swoimi promocjami i gratisami. Nie raz dałam się nabrać na ich sztuczki ale teraz będę bardziej świadoma. Dodatkowo książeczka poprzez fajne przykłady z życia pokazuje dziecku na czym te sztuczki marketingowe polegają. Lektura obowiązkowa zarówna dla małych jak i dla dużych. Nie zawiedziecie się :)

Świetnie i z humorem napisana opowieść o tym, jak to sklepy lubią nas nabierać swoimi promocjami i gratisami. Nie raz dałam się nabrać na ich sztuczki ale teraz będę bardziej świadoma. Dodatkowo książeczka poprzez fajne przykłady z życia pokazuje dziecku na czym te sztuczki marketingowe polegają. Lektura obowiązkowa zarówna dla małych jak i dla dużych. Nie zawiedziecie się :)

Pokaż mimo to

avatar
873
870

Na półkach: ,

***POLECAM, OBOWIĄZKOWA LEKTURA DLA KAŻDEGO, MAŁEGO I DUŻEGO!***
Mania uwielbia zabawki, szczególnie małe plastikowe kucyki, szalej na ich punkcie. Musi je wszystkie mieć, szczególnie te reklamowane i będące na topie. Wszystko się jednak zmienia, gdy w kolejnym opakowaniu z kucykiem znajdzie coś dodatkowego ... niespodziankę, małego chciejognoma, pracownika Chciejokorpu.
A cóż to takiego ten Chciejokorp? To wielka firma, w której pracują setki małych ponumerowanych gnomów, ich szefem jest bezwzględny i chciwy gnom – Chciejek. A na czym polega ich praca? Gnomy mają za zdanie wzbudzać w dzieciach chęć posiadania nowych rzeczy. Mają stosować takie sposoby i metody, nie zawsze uczciwe, aby firma sprzedała jak najwięcej rzeczy. Słowem mają uprawiać nieuczciwą reklamę. Cel jest jeden: Chciejek chce mieć coraz to więcej pieniędzy, chce być najbogatszym gnomem. Nieważne są metody osiągania zysku, liczy się tylko jeden cel: PIENIĄDZE!
Po raz pierwszy spotkałam się z opracowaniem demaskującym praktyki stosowane przez wielkie koncerny, sieci czy markety, a skierowanym do młodego czytelnika. Książeczka jest niesamowita.
W cudownie prosty i delikatny sposób Adam Studziński potrafi dotrzeć do młodego czytelnika i pokazać jemu, jak jest wykorzystywany i manipulowany przez sprzedawców. Bardzo sprytnym i świetnie dobranym zabiegiem jest użycie do tego małej dziewczynki Manii, z którą – gwarantuję – po lekturze tej książki wiele dziewczynek będzie się utożsamiać. Historia przygód Manii, jej spotkanie i zaprzyjaźnienie się z chciejognomem oraz wewnętrzna walka z samą sobą, ze swoimi marzeniami
i pragnieniami, próba ich przezwyciężenia są doskonałym i godnym do naśladowania wzorcem dla dzieci. Stosowane przez sprzedawców chwyty marketingowe są zwykłym oszustwem, wprowadzaniem w błąd i celowym ogłupianiem potencjalnych nabywców. A jakie metody demaskuje autor? Wszyscy się o nie na co dzień ocieramy, widzimy i słyszymy je.
„ Dodatki to nie prezenty! Lizak z zabawką? Komiks z maskotką? Żadne to prezenty, skoro i tak za nie zapłacisz. Nie wierzysz? Sprawdź! Porównaj ceny podobnych produktów, jednego z upominkiem, drugiego bez. Zobaczysz, że ten drugi będzie znacznie tańszy. Przykładowo lizak bez zabawki kupisz za 1 złoty, a z zabawką za 2 złote. Łatwo więc policzyć, że ten niby-prezent kosztował Cię złotówkę!
Nie daj się małym zachciankom! Szczególnie kiedy stoisz w kolejce i się nudzisz. To nie przypadek, że przy kasach znajdziesz mnóstwo małych słodyczy, przekąsek, gum do żucia, napojów czy drobnych zabawek. To pułapka, w którą wpadniesz, jeżeli kupisz coś niezaplanowanego, bo nagle tego ci „się zachciało”.
Reklamowane rzeczy często są droższe! Dlaczego? Bo za reklamę też trzeba zapłacić.
„Zwykłe” produkty nie są gorsze! Kiedy do wyboru masz dwa szkolne zeszyty – jeden z bohaterami Twojej ulubionej kreskówki, a drugi „zwykły”, to kupisz ...? Oczywiście ten pierwszy. To dlatego postacie z bajek czy gier komputerowych znajdziesz prawie wszędzie – na piórnikach, plecakach, kredkach czy słodyczach. Tymczasem „zwykłe” produkty są zazwyczaj tańsze i na pewno nie gorsze!”
Te i wiele innych metod agresywnej sprzedaży obnaża autor w „Chciejosztuczkach”.
Ale jest to również doskonała lektura dla dorosłych, którzy bardzo często sami wpadają w wir niepotrzebnych zakupów, a tym samym nie potrafią dziecku przy zakupie kolejnej zabawki, powiedzieć: NIE. Ludzie opanujcie się! Róbcie przemyślane zakupy! Nie pozwólcie, aby reklama i opanowane do perfekcji przez wielkie korporacje sztuczki marketingowe wami rządziły! Wystarczy tylko odrobina zdrowego rozsądku. W tym przypadku powiedzenie „więcej znaczy mniej” sprawdza się doskonale.
„Chciejosztuczki” Adama Studzińskiego powinny wejść do kanonu obowiązkowych lektur szkolnych i to najlepiej już w pierwszych klasach nauczania. Dzieci od młodości powinny być edukowane i przygotowywane do „walki” z chciwymi i żądnymi zysku korporacjami, powinny wiedzieć, gdzie może czyhać niebezpieczeństwo i jak z nim skutecznie walczyć.
Polecam gorąco! Apeluję do WAS RODZICE: dajcie swoim dzieciom do przeczytania tę książeczkę. To Wy i Wasze dzieci osiągniecie z tego ZYSK, a nie wielkie korporacje, to Wy i Wasze pociechy będziecie zwycięzcami tej nierównej potyczki.

***POLECAM, OBOWIĄZKOWA LEKTURA DLA KAŻDEGO, MAŁEGO I DUŻEGO!***
Mania uwielbia zabawki, szczególnie małe plastikowe kucyki, szalej na ich punkcie. Musi je wszystkie mieć, szczególnie te reklamowane i będące na topie. Wszystko się jednak zmienia, gdy w kolejnym opakowaniu z kucykiem znajdzie coś dodatkowego ... niespodziankę, małego chciejognoma, pracownika Chciejokorpu.
A...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    25
  • Chcę przeczytać
    12
  • Teraz czytam
    2
  • Dla dzieci
    2
  • Samodzielne
    2
  • Dla dużych i małych
    1
  • Dla szkrabów
    1
  • Chcę przeczytać Cz.
    1
  • Posiadam
    1
  • Dziecko
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Chciejosztuczki. Książka zakazana przez Chciejokorp


Podobne książki

Przeczytaj także