Prawdziwa historia sukcesu Dietricha Mateschitza twórcy Red Bulla

Okładka książki Prawdziwa historia sukcesu Dietricha Mateschitza twórcy Red Bulla Wolfgang Fürweger
Okładka książki Prawdziwa historia sukcesu Dietricha Mateschitza twórcy Red Bulla
Wolfgang Fürweger Wydawnictwo: Grupa Wydawnicza Foksal biznes, finanse
207 str. 3 godz. 27 min.
Kategoria:
biznes, finanse
Tytuł oryginału:
Die Red Bull Story. Der unnglaubliche Erfolg des Dietrich Mateschitz
Wydawnictwo:
Grupa Wydawnicza Foksal
Data wydania:
2014-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2014-01-01
Liczba stron:
207
Czas czytania
3 godz. 27 min.
Język:
polski
ISBN:
9788328010659
Tłumacz:
Sergiusz Lipnicki, Urszula Szymanderska
Tagi:
Dietrich Mateschitz Red Bull
Średnia ocen

5,4 5,4 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
5,4 / 10
22 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
338
221

Na półkach: ,

Książkę Prawdziwa historia Dietricha Mateschitza twórcy Red Bulla, której autorem jest Wolfgang Fürweger, przeczytałem z zaciekawieniem. Dowiedziałem się z niej nie tylko, jakiego rodzaju przywódcą jest Dietrich Mateschitz, ale również poznałem dokładniej model biznesowy firmy Red Bull, która, ku mojemu zdziwieniu, nie jest producentem kultowego napoju (nie posiada własnych fabryk),ale zajmuje się “tylko” jego marketingiem. Przy okazji poznałem strukturę imperium Red Bulla i wiele jego innych przedsięwzięć, mniej znanych od napoju energetycznego. Fürweger zwraca też uwagę na porażki biznesowe ponoszone przez Mateschitza oraz przedstawia nam nieco szczegółów z życia prywatnego Wielkiego Byka, który strzeże swojej prywatności. Nie należy się zatem dziwić, że kiedy DM dowiedział się o książce Fürwegera, po krótkiej rozmowie z jej autorem wydał mu zakaz wstępu do Hangaru 7, czyli wielofunkcyjnego budynku z kolekcją helikopterów, samolotów i bolidów Formuły 1, z restauracjami, barami i kawiarnią, którego właścicielem jest Red Bull.
A co z tej ksiązki wynika dla menedżerów i miłośników zwinnego zarządzania?

Czy Red Bull jest zwinny (agile)? Sposób zarządzania zmianą przez Mateschitza i jego współpracowników pozwala stwierdzić, że tak. Przyjrzyjmy się przedsięwzięciom Wielkiego Byka. Wyzwania w dziedzinie sportu, nowych napojów czy gastronomii są realizowane zgodnie z zasadami Agile. Najpierw powstaje MVP/MVC (Minimum Viable Product/Change),a dopiero potem kolejne jego wersje lub szersza “produkcja”.

Antykruchość Red Bulla wiąże się ze zwinnością
Wchodząc w świat futbolu Red Bull zaczął od zespołu w Salzburgu (Austria Salzburg – obecnie Red Bull Salzburg),a po sukcesach (w tym mistrzostwo Austrii) zainwestowano w kolejne drużyny w USA, Niemczech, Brazylii i Ghanie.

Restauracja “Carpe Diem” miała stać się początkiem całej sieci lokali gastronomicznych Red Bulla, ale doświadczenia związane z posiadaniem restauracji skłoniły Mateschitza do poprzestania na jednej restauracji przy Getreidegasse 50 w Salzburgu.

Podobnie spółka Afro Coffee GmbH zakończyła budowę sieci kawiarenek na jednej Afro Cafe w Salzburgu.

Opisane przedsięwzięcia są dla mnie przykładem prawidłowo realizowanego Zwinnego Zarządzania Zmianą (cykl Wgląd – Opcje działania – Eksperyment),a rozwój lub zaniechanie ekspansji następują w wyniku przeglądu rezultatów Eksperymentu. Dzięki temu DM może w praktyce testować swoje nowe pomysły, zachowując jednocześnie stabilność całego koncernu.

Książkę Prawdziwa historia Dietricha Mateschitza twórcy Red Bulla, której autorem jest Wolfgang Fürweger, przeczytałem z zaciekawieniem. Dowiedziałem się z niej nie tylko, jakiego rodzaju przywódcą jest Dietrich Mateschitz, ale również poznałem dokładniej model biznesowy firmy Red Bull, która, ku mojemu zdziwieniu, nie jest producentem kultowego napoju (nie posiada...

więcej Pokaż mimo to

avatar
419
391

Na półkach:

Kolejna nudna książka wydawnictwa OLE. Suche fakty, które można znaleźć na Wikipedii splecione w jedną książkę. Piekielni nudna, same fakty, które usypiają po paru minutach. Lepiej obejrzeć o nich jakiś dokument. Szkoda czasu, pieniędzy oraz nerwów.

http://wojownikpokoju.pl/pl/blog/

Kolejna nudna książka wydawnictwa OLE. Suche fakty, które można znaleźć na Wikipedii splecione w jedną książkę. Piekielni nudna, same fakty, które usypiają po paru minutach. Lepiej obejrzeć o nich jakiś dokument. Szkoda czasu, pieniędzy oraz nerwów.

http://wojownikpokoju.pl/pl/blog/

Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    28
  • Posiadam
    13
  • Chcę przeczytać
    13
  • 100 książek
    1
  • Biografie polityczne/biznesowe
    1
  • AustryjackiSen
    1
  • Biografia
    1
  • Zarządzanie
    1
  • 2020
    1
  • 2016
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Prawdziwa historia sukcesu Dietricha Mateschitza twórcy Red Bulla


Podobne książki

Przeczytaj także