Remote: Office Not Required

Okładka książki Remote: Office Not Required
Jason FriedDavid Heinemeier Hansson Wydawnictwo: Ebury Press biznes, finanse
Kategoria:
biznes, finanse
Wydawnictwo:
Ebury Press
Data wydania:
2013-10-31
Data 1. wyd. pol.:
2018-04-10
Data 1. wydania:
2013-10-31
Język:
angielski
ISBN:
0091954673
Dodaj do pakietu
Dodaj do pakietu
Średnia ocen
6,6 6,6 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Poczekaj, szukamy dla Ciebie najlepszych ofert

Pozostałe księgarnie

Informacja

Reklama
Reklama

Książki autora

Okładka książki Mam kocioł w pracy. Odrzuć chaos i niepokój - osiągnij sukces Jason Fried, David Heinemeier Hansson
Ocena 6,3
Mam kocioł w p... Jason Fried, David ...
Okładka książki REMOTE. Pracuj zdalnie, biuro jest zbędne Jason Fried, David Heinemeier Hansson
Ocena 7,3
REMOTE. Pracuj... Jason Fried, David ...
Okładka książki Rework Jason Fried, David Heinemeier Hansson
Ocena 7,1
Rework Jason Fried, David ...
Okładka książki Przyjazne witryny WWW. Jak uczynić lepszymi komunikaty o błędach, Pomoc, formularze i inne kluczowe punkty witryny Jason Fried, Matthew Linderman
Ocena 8,0
Przyjazne witr... Jason Fried, Matthe...

Podobne książki

Reklama

Oceny

Średnia ocen
6,6 / 10
26 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
637
115

Na półkach: ,

Aż dziwne, że przy aktualnym poziomie technologicznym praca zdalna jest nadal dosyć niszowym a nie domyślnym rozwiązaniem. 10-20 lat i będzie odwrotnie :)

Aż dziwne, że przy aktualnym poziomie technologicznym praca zdalna jest nadal dosyć niszowym a nie domyślnym rozwiązaniem. 10-20 lat i będzie odwrotnie :)

Pokaż mimo to

7
avatar
850
587

Na półkach: , ,

Standardowe pytanie - czemu zwróciłem uwagę na tą książkę? Coś nowego, mi nieznanego. Moi znajomi pewnie powiedzieliby, że to co nieznane dla mnie to praca (co jest częściową racją).
Dla kogo jest ta książka? Dla menadżerów oraz ludzi którzy chcą pracować zdalnie czy też wprowadzić ten system w swojej firmie.
Wszystko wytłumaczone jest na przykładach więc ludzie którzy interesują się tematem - dużo z tej książki wyciągną.
Dużo mówi się o programach oraz ich zastosowaniach co jest dużym plusem - autorzy podają nazwy swoich programów oraz programów konkurencji - za co jeszcze większy plus.
Czy polecam książkę? Jasne.

Standardowe pytanie - czemu zwróciłem uwagę na tą książkę? Coś nowego, mi nieznanego. Moi znajomi pewnie powiedzieliby, że to co nieznane dla mnie to praca (co jest częściową racją).
Dla kogo jest ta książka? Dla menadżerów oraz ludzi którzy chcą pracować zdalnie czy też wprowadzić ten system w swojej firmie.
Wszystko wytłumaczone jest na przykładach więc ludzie którzy...

więcej Pokaż mimo to

66
avatar
305
40

Na półkach: ,

Krótkie podsumowanie stylu pracy zdalnej z jego wadami i zaletami. Trochę już nieaktualne (od wydania minęło parę lat) jeśli chodzi o narzędzia ale dla odświeżenia zasad dobre do przeczytania.

Krótkie podsumowanie stylu pracy zdalnej z jego wadami i zaletami. Trochę już nieaktualne (od wydania minęło parę lat) jeśli chodzi o narzędzia ale dla odświeżenia zasad dobre do przeczytania.

Pokaż mimo to

5
Reklama
avatar
1749
376

Na półkach: ,

Choć praca zdalna, którą umożliwił rozwój technologii, jest jedną z największych okazji do rozwoju biznesu (dokładniej istotę rzeczy oddaje angielskie słowo opportunity), to jednocześnie firmy mocno się przed tym wzbraniają. Książka REMOTE. Pracuj zdalnie, biuro jest zbędne jest próbą przekonania pracodawców oraz samych pracowników, że warto pokonać lęki i ją wdrożyć.

O AUTORACH I MODZIE NA PRACĘ ZDALNĄ

Autorami książki jest dwóch entuzjastów takiej formy organizacji biznesu. Jednym z nich jest Jason Fried, założyciel agencji 37signals, która stworzyła Basecamp, czyli dość dobrze znany w Polsce program do zdalnego zarządzania zadaniami. Drugim autorem jest David Heinemeier Hansson, programista, pracownik w/w agencji. Są praktykami pracy spoza biura. Ich firma zatrudnia w tej chwili 37 osób, z czego około trzydziestu wykonuje swoje zadania właśnie zdalnie.

W ciągu ostatnich kilku lat, odkąd z Zachodu zaczęła napływać moda na pracę zdalną, wokół niej narosło wiele mitów. Fried i Hansson rozprawiają się z nimi wszystkimi. Na początku wyjaśniają skąd się wzięły wciąż pokutujące przekonania o tym, że najbardziej efektywna praca, to praca w biurze. Przekonują, że bierze się to z przyzwyczajenia ludzi, którzy obecnie są managerami. Według nich wykonywanie zadań spoza biura jest jakąś fanaberią pracowników, którzy chcą mniej pracować. Jak jednak pokazują autorzy książki, jest zupełnie odwrotnie.

WADY, ZALETY ORAZ ROZWIĄZANIA

Faktycznie wiele elementów pracy zdalnej może być odbierana jako wielki ukłon w stronę podwładnych, np. brak konieczności dojazdu do pracy, co się przekłada na oszczędność czasu i pieniędzy. Inną korzyścią jest możliwość pracy w każdym zakątku Ziemi, niezależnie od stref czasowych. Z drugiej jednak strony trudno nie zauważyć, że jest także sporo (możliwe, że więcej) zalet dla pracodawcy. Przede wszystkim oszczędności na wydatkach biurowych, dostęp do najlepszych talentów, niezależnie od miejsca, w którym przebywają oraz do ich know-how (które może pomóc przy wdrożeniach międzynarodowych) czy też, jak przekonują autorzy, prawdziwie zmotywowanych pracowników, którzy o wiele bardziej będą się przykładać do swojej pracy. Z kilku powodów. Po pierwsze na tablicy Trello czy Basecampa lenistwo trudniej ukryć. Po drugie wchodzi tu aspekt psychologiczny. Jeśli pracodawca będzie traktował swojego pracownika jako odpowiedzialnego człowieka i zaufa mu, ten odwdzięczy mu się tym samym i będzie rzetelnie wykonywał swoje obowiązki.

W 37signals to działa, ale agencja zatrudniająca programistów nie jest jedynym przykładem podanym w książce. Autorzy przytaczają także wszelkie zewnętrzne podmioty, tj. księgowości, agencje reklamowe, czy prawników, z którymi już teraz zdalnie współpracuje wiele firm.

Oprócz zalet są także przytoczone zagrożenia takiej pracy. Najpopularniejsze jest paradoksalnie związane z pracownikami. Brak kontaktów z innymi ludźmi, czy nieregularny tryb pracy może powodować wypalenie zawodowe. Inną sprawą są słabsze relacje pomiędzy zatrudnionymi, lojalność wobec pracodawcy czy teoretyczny brak możliwości szybkiego konsultowania nowych pomysłów czy bieżących spraw. Książka jednak podaje konkretne rozwiązania i przykłady wzięte z życia, jak sobie z tymi problemami radzić.

W ogóle dużo jest tu technicznych porad, m.in. na temat bezpieczeństwa (szczególnie ważne z punktu widzenia RODO ;)), obsługi klientów, rekrutacji, spotkań i zarządzania zadaniami, prawa, podatków, komunikacji, utrzymywania bliskich relacji oraz work-life balance.

UTRATA KONTROLI I ZAUFANIE DO PRACOWNIKA

Najważniejsze w tej książce jest jednak rozprawienie się z mitem, że praca zdalna powoduje utratę kontroli nad pracownikami. Oczywiście, szef przestaje mieć bezpośredni wpływ na pracownika i może być to dla niego trudne psychicznie, ale czy to jest w tej sytuacji najważniejsze? Istotą rzeczy jest wykonywanie powierzonych zadań, “dowożenie” efektów, a nie siedzenie w biurze.

"To gdzie i kiedy pracownik wykonuje swoją pracę w większości przypadków nie ma najmniejszego znaczenia dla jej efektów."

Praca zdalna wymusza skupienie na rezultatach, a nie na ilości godzin nad nią spędzonych. Dzięki temu odchodzą spory o nieistotne rzeczy jak spóźnienia czy odgrzewanie ryby w biurowej mikrofalówce, które najczęściej powodują tylko demotywację pracowników i nigdy nic dobrego z tego nie wynika. No może poza pozytywnym poczuciem władzy managera.

A co jeśli pracownik się nie sprawdza? Poszukaj innego. Autorzy przekonują, że jedynym dobrym rozwiązaniem jest zatrudnianie tylko ludzi, którym jesteśmy w stanie zaufać, że wykonają pracę bez Twojego nadzoru. Bo za to im płacisz i nie musisz ich niańczyć.

UKŁAD KSIĄŻKI I KILKA UWAG TECHNICZNYCH

Książka jest złożona z bardzo krótkich rozdziałów. Każdy z nich omawia jedno zagadnienie. Z jednej strony jest to plus, bo szybko można odnaleźć interesujący nas temat. Z drugiej, jeśli czyta się ją ciągiem, może to być trochę męczące, ponieważ niektóre rozdziały, pomimo okrągłych, pompujących obszerność je zdań i tak są nieco za krótkie. Ale rozumiem, że w tej sytuacji nie było innego wyjścia.

Kolejne zagadnienia mogłyby mieć także nieco bardziej logiczny układ. W tej chwili sprawiają wrażenie lekkiego chaosu informacyjnego, choć ogólnie to nie jest jakiś wielki problem. Książka jest przeznaczona zarówno dla pracowników, jak i pracodawców, choć ze względu na zagadnienia najlepiej, żeby zapoznali się z nią przede wszystkim Ci drudzy. 😉

Choć praca zdalna, którą umożliwił rozwój technologii, jest jedną z największych okazji do rozwoju biznesu (dokładniej istotę rzeczy oddaje angielskie słowo opportunity), to jednocześnie firmy mocno się przed tym wzbraniają. Książka REMOTE. Pracuj zdalnie, biuro jest zbędne jest próbą przekonania pracodawców oraz samych pracowników, że warto pokonać lęki i ją wdrożyć.

O...

więcej Pokaż mimo to

3
avatar
990
622

Na półkach: ,

Książka o tym, że można pracować z każdego miejsca, zamiast dojeżdżać przez pół miasta do swojego biurka:) Celne uwagi o zaufaniu, które jest potrzebne w pracy zdalnej, dające do myślenia tym, którzy o takiej myślą lub zarządzają zdalnymi zespołami i kilka praktycznych rad, jak się do tego zabrać. Okraszający krótkie rozdziały humor sprawia, że całość dobrze się czyta.

Książka o tym, że można pracować z każdego miejsca, zamiast dojeżdżać przez pół miasta do swojego biurka:) Celne uwagi o zaufaniu, które jest potrzebne w pracy zdalnej, dające do myślenia tym, którzy o takiej myślą lub zarządzają zdalnymi zespołami i kilka praktycznych rad, jak się do tego zabrać. Okraszający krótkie rozdziały humor sprawia, że całość dobrze się czyta.

Pokaż mimo to

3

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Remote: Office Not Required


Reklama
zgłoś błąd