Strategic Value Management: A Dynamic Perspective
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Tytuł oryginału:
- Strategic Value Management: A Dynamic Perspective
- Wydawnictwo:
- Nova Science Publishers, Inc.
- Data wydania:
- 2018-06-01
- Data 1. wydania:
- 2018-06-01
- Liczba stron:
- 438
- Czas czytania
- 7 godz. 18 min.
- Język:
- angielski
- ISBN:
- 9781536140897
- Tagi:
- Problemy biznesowe Konkurencja i przedsiębiorczość Zarządzanie Biznes i ekonomia Nauki społeczne wartości wirtualne
Kwestia zarządzania opartego na wartościach jest obecna w wielu obszarach biznesu i zarządzania. Wartość jako kategoria ekonomiczna determinuje strategiczne wybory, atrakcyjność inwestycyjną modeli biznesu, przewagę konkurencyjną oraz skuteczność i wydajność organizacji. Wartość jest kluczowym czynnikiem determinującym występowanie transakcji biznesowych. Podlega wycenie w zakresie zakupów i sprzedaży spółki, fuzji lub restrukturyzacji. Dynamiczna perspektywa zarządzania opartego na wartościach jest szczególnie widoczna w pojawieniu się nowych koncepcji związanych z gospodarką cyfrową. Nowe trendy w migracji wartości, zdobywaniu wartości i utrzymywaniu wartości to cechy gospodarki sieciowej, w której wymiana wartości ma nie tylko aspekt ekonomiczny, ale przede wszystkim aspekt społeczny.
Trudności w wycenie firm w gospodarce cyfrowej są jednoznaczne. Wartości niematerialne są obecnie decydującym czynnikiem w kształtowaniu podejścia do budowy nowych i innowacyjnych modeli biznesu. Powodem podjęcia decyzji o wydaniu książki zatytułowanej Strategic Value Management and the Dynamic Perspective było duże zainteresowanie badaniami naukowymi dotyczącymi tego obszaru. Istotne potrzeby w zakresie odkrywania czynników odpowiedzialnych za skuteczne zarządzanie oparte na wartościach wynikają również z potrzeb praktyki biznesowej. Dlatego monografia wydana czytelnikom jest wysoce interdyscyplinarna. Prezentuje wyniki badań naukowych i analizy autorów z wielu ośrodków badawczych. Autorzy poszczególnych rozdziałów, wskazując współczesne trendy i kierunki rozwoju zarządzania opartego na wartościach.
Ta książka przeznaczona jest dla teoretyków zarządzania i praktyków biznesu zainteresowanych skutecznym zarządzaniem opartym na wartościach w dynamicznie zmieniającym się środowisku. Może być również inspiracją dla konsultantów biznesowych w zakresie wdrażania nowoczesnych koncepcji zarządzania opartego na wartościach w nowoczesnych firmach.
........................................................................................................................................................................
Spis treści:
Rozdział 1. Opowiadanie historii w ocenie atrakcyjności inwestycyjnej i wyceny modeli biznesowych
(Marek Jabłoński, profesor nadzwyczajny, Uniwersytet WSB w Poznaniu, Instytut Naukowy Przedsiębiorczości i Innowacji, Wydział w Chorzowie, Polska)
Rozdział 2. Wpływ DNA organizacji na solidność modeli biznesowych
(Adam Jabłoński, profesor nadzwyczajny, Uniwersytet WSB w Poznaniu, Instytut Naukowy Zarządzania, Wydział w Chorzowie, Polska)
Rozdział 3. Zarządzanie wirtualnymi wartościami modeli e-biznesowych
(Marek Jabłoński i Piotr Janulek, Naukowy Instytut Przedsiębiorczości i Innowacji, WSB University Poznań, Wydział w Chorzowie, Polska)
Rozdział 4. Pojęcie i istota wartości
(Ryszard Borowiecki, Barbara Siuta-Tokarska i Tomasz Kusio, Uniwersytet Dąbrowy Górniczej, Polska, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Polska)
Rozdział 5. Wartość zorientowana na badania jako imperatyw zarządzania strategicznego
(Ryszard Borowiecki, Tomasz Kusio i Barbara Siuta-Tokarska, Uniwersytet Dąbrowa Górnicza, Polska i inni)
Rozdział 6. Zarządzanie oparte na wartościach w największych spółkach notowanych na warszawskiej giełdzie
(Dariusz Zarzecki, Departament Inwestycji i Wyceny Biznesu, Instytut Zarządzania i Inwestycji, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, Polska)
Rozdział 7. Dynamiczna perspektywa strategicznego zarządzania wartością w bankowości
(Krzysztof Koj i Emília Zimková, Wydział Przedsiębiorczości i Innowacji, Uniwersytet WSB w Poznaniu, Wydział w Chorzowie, Chorzów, Polska)
Rozdział 8. Różne aspekty pojęcia „wartości” jako elementu komunikacji z akcjonariuszami w spółkach Raporty roczne: Analiza przetwarzania języka naturalnego
Janusz Nesterak i Przemysław Radziszewski, profesor nadzwyczajny, Katedra Ekonomii i Organizacji Przedsiębiorstw, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków, Polska)
Rozdział 9. Zrównoważone zarządzanie wartością i implikacje kapitału intelektualnego: badanie w korporacjach B
(Monia Castellini i Marzano Marianna, Wydział Ekonomii i Zarządzania, Uniwersytet Ferrara, Ferrara, Włochy)
Rozdział 10. Składniki kapitału ludzkiego i ich wpływ na tworzenie wartości dla klientów
(Marcela Kovaľová, Ladislav Klement, Lenka Hvolková i Vladimíra Klementová, Wydział Ekonomii i Zarządzania Przedsiębiorstwem, Uniwersytet Matej Bela, Bańska Bystrzyca, Słowacja)
Rozdział 11. Partnerstwo strategiczne w dziedzinie badań, edukacji i biznesu: pomiary wartości
(Olena Hrebeshkova, Olena Kyzenko i Oleksii Grebeshkov, Kijowski Narodowy Uniwersytet Ekonomiczny Vadym Hetman, Kijów, Ukraina)
Rozdział 12. Identyfikacja menedżerów o wysokim potencjale poprzez koncepcję zwinności uczenia się jako czynnika strategicznego zarządzania wartością
(dr Łukasz Fojutowski, Kinga Mann i Ginta Krivma, Wydział Nauk Społecznych, Collegium Da Vinci, Poznań, Polska)
Rozdział 13. Tworzenie wartości dla klientów
(Agnieszka Bitkowska, Politechnika Warszawska, Warszawa, Polska)
Rozdział 14. Syntetyczna ocena wartości klienta na przykładzie rynku piwa
(dr Wiesława Caputa, dr Izabela Krawczyk-Sokołowska i dr Emilia Škorecovă, Wydział Rachunkowości, Wydział Zarządzania, Wyższa Szkoła Bankowa, Poznań, Polska)
Rozdział 15. Zarządzanie wartością klienta w kontekście zarządzania jakością usług medycznych
(dr Ewa Popławska, Wydział Zarządzania, Uniwersytet WSB w Poznaniu, Wydział w Chorzowie, Polska)
Rozdział 16. Modele wielokryterialne stosowane w pomiarze i ocenie efektywności łańcucha wartości przedsiębiorstwa
(dr Jolanta Walas-Trębacz, Wydział Procesu Zarządzania, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków, Polska)
Rozdział 17. Zarządzanie procesami biznesowymi w perspektywie wartości
(Agnieszka Bitkowska, Politechnika Warszawska, Warszawa, Polska)
Rozdział 18. Analogie termodynamiczne w dziedzinie wartości osobistej mikroprzedsiębiorców
(Piotr Barczak, SGH Institute of Enterprise, Warszawa, Polska)
Rozdział 19. Czynniki sukcesu dostawców systemu wirtualnego w studium przypadku BRINK GMBH i jego dostawców
(Tadeusz Waściński, Katarzyna Anna Wójcik i Norbert G. Brink, Wydział Zarządzania Politechniki Warszawskiej, Warszawa, Polska i inni)
Rozdział 20. Długoterminowa ocena skutków redukcji pracowników w przemyśle hutniczym w Polsce: pomiar w kategoriach wydajności pracy i kosztów pracy
(Bożena Gajdzik Katedra Inżynierii Produkcji, Politechnika Śląska, Katowice, Polska)
Rozdział 21. Kluczowe wskaźniki wydajności dla oceny wartości organizacji non-profit
(dr Radosław Wolniak i dr Damian Hadryś, Wydział Organizacji i Zarządzania, Politechnika Śląska, Zabrze, Polska)
Rozdział 22. Wartość publiczna w działalności Poczty Polskiej, pierwszego wyznaczonego operatora w Unii Europejskiej wybranego w trakcie konkursu
(dr Marek Wróbel i dr Maciej Lewandowski, Instytut Logistyki, Uniwersytet WSB w Poznaniu, Wydział w Chorzowie, Polska)
Rozdział 23. Zarządzanie wiedzą jako czynnik wpływający na przedsiębiorczość przedsiębiorstw
(Ewa Stroińska, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Nauk Społecznych, Łódź, Polska)
Rozdział 24. Mobilność, dostępność i bezpieczeństwo jako trzy filary strategicznego zarządzania wartością dla europejskich miast i ich stref funkcjonalnych
(Maja Fojud i Artur Fojud, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska, Poznań, Polska)
Rozdział 25. Rola strategicznego systemu informatycznego w tworzeniu wartości
(dr Grażyna Paulina Wójcik, Uniwersytet Finansów i Zarządzania w Warszawie, Warszawa, Polska)
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE