Opinie użytkownika
Od kilku lat czytam każdą nową powieść Joanny Jax, jest to jedna z moich ulubionych pisarek.
Niestety "Saga wołyńska. Głód" nieco mnie rozczarowała. W czasach wielkiego głodu Ukraińcy pragną odrębności narodowej, próbują budować podwaliny swojej państwowości, a zamieszkujący Kresy Polacy obserwują te zmiany i muszą określić swoje stanowisko wobec tych terenów.
Mam...
Jak zwykle Danka Braun nie zawiodła i kolejna jej powieść, którą przeczytałam pozwoliła mi miło spędzić czas. Bardzo interesująco i momentami zaskakująco poprowadzona fabuła wciąga czytelnika, pozwala wczuć się w losy bohaterów. Dodatkowym atutem jest wprowadzenie postaci, które znam z wcześniejszych książek autorki, przez co czytając mam wrażenie, że to kolejna część sagi,...
więcej Pokaż mimo to
Recenzje zachęciły mnie do sięgnięcia po tę książkę, mimo, że nie poczułam "chemii" do autorki. Nie wiem czy wiecie o co mi chodzi? Czasem samo nazwisko autora, streszczenie zamieszczone na okładce powodują, że czuję to ulotne coś i wiem, że się nie zawiodę.
Tutaj tego mi brakowało i jakoś nie po drodze mi było z książkami pani Przybyłek.
Jednak skusiłam się i mimo...
Zabieg przeplatania dwóch fabuł: czas teraźniejszy i historia z okresu II wojny światowej. Fabuła wciąga i czytelnik z uwagą odkrywa losy bohaterek.
Wg mnie postać Adrianny trochę niedopracowana: kobieta po przejściach, w toksycznym związku, kreuje się na męczennicę z powodu wydumanego problemu.
Mam nadzieję, że w kolejnych tomach "wydorośleje".
Dobrze się czyta ze względu na lekką i wartką akcję, nie przedłużaną opisami. Głównym atutem jest zaskakująca fabuła i klimat PRL-owskich lat '80 balansujące na granicy z groteską. Pewnie sięgnę po kolejne książki autora, choć nie poczułam mięty do tego rodzaju kryminału.
Pokaż mimo to
Ostatni tom serii "Powrót" czytałam z niemniejszym entuzjazmem niż poprzednie części.
Jednak mimo dobrze poprowadzonej fabuły, gdzie akcja toczy się wzbudzając w czytelniku zainteresowanie czegoś mi tu brakło, coś mnie zniechęciło. I po skończeniu lektury już wiem co: główna bohaterka - Gaja. Odebrałam ją jako nieposkładaną nastolatkę u progu dorosłości, nie wiedzącą czego...
W ostatnim czasie zaobserwowaliśmy wysyp książek o tematyce wojennej, obozowej. Jedne bardziej, inne mniej udane. Na tą książkę skusiłam się zachęcona stosunkowo wysokimi ocenami.
Przyznam, że całkiem dobrze się ją czytało, zwłaszcza, że lubię ten zabieg z przeplataniem się dwóch historii osadzonych w różnych czasach. Pięknie ukazana niespełniona miłość w czasie dziejowej...
Jest coś takiego w stylu Wojciecha Chmielarza, że chce mi się wracać do jego książek. Ta pozycja to mój nr 1 w ostatnim czasie wśród kryminałów.
Chyba najbardziej zafascynowała mnie tematyka tej książki tzn. handel ludźmi - żywym towarem. Kilka lat temu widziałam film "Human Trafficking", który wówczas mną wstrząsnął, dotarło do mnie, że te zagrożenia nas też dotyczą, że...
Byłoby 8/10, ale te rozwlekłe opisy mnie bardzo zniechęcały. To jedna z moich ulubionych pozycji fantastyki, jednak opisy przyrody, scenografii (wspaniale wykorzystane w filmie) były dla mnie bardzo męczące.
Pokaż mimo to
"Grzechy młodości" to druga saga Edyty Świętek, z którą miałam przyjemność spędzać wolny czas (czasem też nie wolny). "Rzeka kłamstw" rozpoczyna pięciotomową opowieść o losach rodziny Trzeciaków. Mimo, że głównym tłem akcji są niespokojne lata 70, to autorka wplata również wydarzenia z przeszłości, które doprowadziły do momentu, w jakim poznajemy bohaterów.
Książkę lekko...
Jak do tej pory nie czytałam żadnej książki Maxa Czornyja, wiedziałam jedynie że "Córka Nazisty" jest zupełnie czymś innym niż wcześniejsze jego powieści kryminalne. Za to dużo czytałam o II wojne światowej i obozach nazistowskich. Ta pozycja jest jedną z lepszych obyczajówek na ten temat. Świetnie się czyta, fabuła dobrze poprowadzona, a niebanalne przedstawienie wydarzeń...
więcej Pokaż mimo to