Ukryta moc reklamy. Co tak naprawdę wpływa na wybór marki?
- Kategoria:
- językoznawstwo, nauka o literaturze
- Tytuł oryginału:
- The hidden power of advertising
- Wydawnictwo:
- Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (GWP)
- Data wydania:
- 2006-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2006-01-01
- Liczba stron:
- 168
- Czas czytania
- 2 godz. 48 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 83-7489-012-6
- Tłumacz:
- Agnieszka Nowak
- Tagi:
- reklama psychologia manipulacja
"Ukryta moc reklamy" podważa tradycyjne poglądy na temat tego, jak odbiorcy spostrzegają i przetwarzają komunikaty o markach. Od ponad siedemdziesięciu lat powszechnie przyjmuje się założenie, że reklama jest skuteczna tylko wtedy, gdy na poziomie świadomości przekonuje konsumentów do wyboru określonej marki. W takim ujęciu decydujące znaczenie ma uwaga odbiorcy, dlatego pracownicy agencji reklamowych skupiają większość swoich twórczych wysiłków na osiąganiu jak najwyższych poziomów zainteresowania i koncentracji uwagi. Dlaczego jednak reklama może działać – i często naprawdę działa – nawet wtedy, gdy konsumenci nie zdają sobie sprawy z tego, że kiedykolwiek widzieli lub słyszeli dany spot? Wyniki ostatnich badań neuronaukowych dowodzą, że ludzki mózg odznacza się dużo większą, niż dotąd sądziliśmy, zdolnością do biernego wchłaniania pewnych informacji o markach. Odwołując się do tych ustaleń empirycznych, Robert Heath niezwykle klarownie wyjaśnia, w jaki sposób reklama wytwarza w naszym umyśle sensowne, trwałe asocjacje z marką, nawet jeśli nie poświęcamy jej świadomej uwagi. Te asocjacje wywierają silny wpływ na nasze intuicyjne odczucia i mogą nas skłaniać - poza naszą świadomością – do wybierania i kupowania produktów konkretnych marek. Ten mechanizm - zwany płytkim przetwarzaniem - okazuje się niezwykle skuteczną metodą docierania do konsumentów, którym na ogół nie zależy na zdobywaniu wiedzy o markach. Heath wykazuje, że płytkie przetwarzanie było jednym z najważniejszych czynników, które zapewniły sukces wielkim markom w tak różnych branżach, jak ubezpieczenia, samochody, papier toaletowy, papierosy czy piwo. "Ukryta moc reklamy" to lektura obowiązkowa dla osób zajmujących się tworzeniem, planowaniem i badaniem reklamy, dla nauczycieli akademickich wykładających teorię reklamy i marketingu, a także dla wszystkich tych, którzy interesują się reklamą i komunikacją marketingową.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 32
- 23
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Ukryta moc reklamy. Co tak naprawdę wpływa na wybór marki?
Dodaj cytat
Opinia
Troche za dużo truizmów. Jedyna konkretna rzecz, ktora mozna się dowiedzieć to, ze reklama działa na Ciebie nawet kiedy na niej sie nie skupiasz. I w sumie to byloby na tyle, 120 stron na ten temat.
Troche za dużo truizmów. Jedyna konkretna rzecz, ktora mozna się dowiedzieć to, ze reklama działa na Ciebie nawet kiedy na niej sie nie skupiasz. I w sumie to byloby na tyle, 120 stron na ten temat.
Pokaż mimo to