Zeszyty komiksowe #20: Polska kultura komiksowa. Przemysł komiksowy w Polsce
- Kategoria:
- komiksy
- Cykl:
- Zeszyty komiksowe (tom 20)
- Seria:
- Zeszyty Komiksowe
- Wydawnictwo:
- Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu, Instytut Kultury Popularnej
- Data wydania:
- 2015-10-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2015-10-01
- Liczba stron:
- 140
- Czas czytania
- 2 godz. 20 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 17333008
- Tagi:
- kultura komiks badania naukowe nauki humanistyczno-społeczne przemysł komiksowy wydawcy
O dojrzałości jakiegoś gatunku artystycznego świadczy nie tylko jego rozwój potwierdzany przez rosnącą liczbę reprezentantów na wysokim poziomie, ale także stopień obecności i zaangażowania refleksji im towarzyszącej. O to pierwsze (rozwój) dbają twórcy – realizując kolejne ważne (zarówno z artystycznego, jak i historycznego punktu widzenia) utwory, powiększając kanon i budując naturalną hierarchię – a w ślad za nimi wszyscy odpowiedzialni za potrzebne dla normalnego rozwoju zaplecze marketingowo-biznesowe – wydawcy, handlowcy, a wreszcie kupcy. Od wieków, aby móc żyć i tworzyć, artyści musieli albo na własną rękę radzić sobie w trudnych realiach rynkowych, albo otaczać się ludźmi, którzy zdejmowali z nich ten obowiązek – mecenasami, marszandami, kolekcjonerami. I o ile z czasem zmieniały się modele działania (także przez wzgląd na specyficzne realia społeczno-polityczne),fundament pozostał niezmieniony – dzieło trzeba sprzedać.
Ale w dążeniu do doskonałości pomagają i ci, którzy przypatrują się uważnie działaniom artystycznym, komentując je, analizując i dyskutując nad ich stanem oraz perspektywami. A komiks, jak każdy inny gatunek, domaga się refleksji zróżnicowanej, uwzględniającej nie tylko aspekty estetyczne czy formalne, ale i szeroko rozumiany kontekst kulturowo-społeczno-ekonomiczny, uwzględniający warunki, w jakich komiks funkcjonuje, oraz zaangażowanie wszystkich uczestników życia kulturalnego, od twórcy począwszy, na odbiorcy kończąc (prosumpcja). I temu w większości poświęcony jest niniejszy numer, stanowiący propozycję przyjrzenia się czemuś, co nazwaliśmy (próbując jednocześnie zdiagnozować) kulturą komiksową, a co domaga się niewątpliwie dalszych studiów i analiz (nie omieszkamy do nich wrócić już niedługo).
Numer powstał przy współudziale Tomasza Żaglewskiego, któremu chcielibyśmy w tym miejscu podziękować za pomoc!
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 3
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Zeszyty komiksowe #20: Polska kultura komiksowa. Przemysł komiksowy w Polsce
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE