Sid Meier Wspomnienia
- Kategoria:
- biografia, autobiografia, pamiętnik
- Tytuł oryginału:
- Sid Meier's Memoir!: A Life in Computer Games
- Wydawnictwo:
- Znak Horyzont
- Data wydania:
- 2021-11-15
- Data 1. wyd. pol.:
- 2021-11-15
- Data 1. wydania:
- 2020-09-08
- Liczba stron:
- 328
- Czas czytania
- 5 godz. 28 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788324079919
- Tłumacz:
- Jerzy Wołk-Łaniewski
Jeszcze tylko jedna tura… Jest! Pierwsze i jedyne wspomnienia Sida Meiera, ojca chrzestnego gier komputerowych, twórcy kultowej Cywilizacji!
Sid Meyer tworzy gry komputerowe od ponad 40 lat. Jego legendarna seria Sid Meier’s Civilization sprzedała się w ponad 51 milionach egzemplarzy. Spędziliśmy nad nią ponad miliard godzin.
Wspomnienia Sida Meiera to opowieść o młodym chłopaku ogarniętym obsesją na punkcie komputerów, który ze swojej pasji uczynił wielomiliardowe imperium i zmienił na zawsze historię gier.
Meier z humorem, ironią i dystansem opisuje genezę kultowego studia MicroProse, założonego w 1982 roku po wycieczce do salonu gier w Las Vegas. Opowiada o kulisach prac nad swoimi przełomowymi grami: od Pirates! i Railroad Tycoon po Civilization i nie tylko.
Fascynujący wgląd w proces twórczy i zasady dobrego projektowania gier, a także filozofia, która przyświeca legendarnemu wizjonerowi – to wszystko znajdziecie w jedynym w swoim rodzaju pamiętniku Sida Meiera.
Poznaj tajemnice Sida Meiera opowiedziane przez niego samego!
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 126
- 92
- 44
- 5
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 1
Cytaty
Gdy drukarka wypluła trzeci czy czwarty dokument zawierający nic tylko iksy i kółka, naskoczyła na mnie kobieta nadzorująca dział wyników. — Chwila, moment! — rzuciła, zgarniając kartkę, którą dopiero co mi wręczyła. — Co pan sobie myśli? Komputery nie są po to, żeby sobie na nich grać! Nie miałem pod ręką żadnej satysfakcjonującej odpowiedzi, bo dla mnie było jasne, że właśnie...
Rozwiń
OPINIE i DYSKUSJE
Jeszcze jedna tura lub Ostatnia tura. To wspólne hasło wszystkich osób grających kiedykolwiek w Civilization. Ta przewija się dopiero od połowy książki Sida. Jest to autobiografia, chociaż dodałbym do tego hasła spod znaku historii tworzenia gier spod znaku 4X, pierwszych komputerów i budowania community. Styl pisania jest lekki i przyjemny, ale główny ciężar jest skierowany na pierwsze lata tworzenia gier. Gdzieniegdzie przewijają się fakty z życia Sida i firm gdzie pracował/tworzył, obok ważnych dla mnie informacji w postaci, dlaczego w Civ V zabrakło wydarzeń losowych i styl prowadzenia wojen był dość ubogi. Co ciekawe, odpowiedź nie jest taka oczywista. Sporym plusem jest zasięg książki, gdyż traktuje ona tak do 2020 roku i zahacza o gry mobilne. Oczywiście jest pełne wyjaśnienie, o co chodzi tak naprawdę z nuklearnym Gandhim.
Jeszcze jedna tura lub Ostatnia tura. To wspólne hasło wszystkich osób grających kiedykolwiek w Civilization. Ta przewija się dopiero od połowy książki Sida. Jest to autobiografia, chociaż dodałbym do tego hasła spod znaku historii tworzenia gier spod znaku 4X, pierwszych komputerów i budowania community. Styl pisania jest lekki i przyjemny, ale główny ciężar jest...
więcej Pokaż mimo toSid Meier jest ważną postacią rynku gier komputerowych. A dla osób grających w Cywilizację może nawet najważniejszą. Dzięki książce otrzymujemy wgląd w jego drogę zawodową, choć mocno okraszony też jego życiowymi doświadczeniami. Auror prowadzi czytelnika przez tytuły gier, które współtworzył, pokazując jak doszło (lub nie doszło) do ich wymyślenia lub powstania. Zgodnie z tytułem więcej w tym wspomnień i przemyśleń niż relacji, ale miło się czyta i lepiej rozumie efekty jego pracy. Obowiązkowa lektura dla miłośników Cywilizacji.
Sid Meier jest ważną postacią rynku gier komputerowych. A dla osób grających w Cywilizację może nawet najważniejszą. Dzięki książce otrzymujemy wgląd w jego drogę zawodową, choć mocno okraszony też jego życiowymi doświadczeniami. Auror prowadzi czytelnika przez tytuły gier, które współtworzył, pokazując jak doszło (lub nie doszło) do ich wymyślenia lub powstania. Zgodnie z...
więcej Pokaż mimo toSid Meier był przez większość mojego życia jakąś tajemniczą postacią z pudełka do gier, dzięki tej sprawnie napisanej biografii pokazuje jaka filozofia stoi za jego produkcjami oraz co stanowi dla niego inspiracje.
Sid Meier był przez większość mojego życia jakąś tajemniczą postacią z pudełka do gier, dzięki tej sprawnie napisanej biografii pokazuje jaka filozofia stoi za jego produkcjami oraz co stanowi dla niego inspiracje.
Pokaż mimo toWspomnienia Sida Meiera są dobrze udokumentowaną historią projektanta gier tj. Civilization, Pirates, Railroads. Troche takie zapiski deweloperskie z czasów tworzenia tytułów.
Rozdziały są podzielone na wydawane gry z podziałem chronologicznym. Auto opisuje swoją historię początku z projektowaniem gier. Głównie skupia się tu na projektach i pracy przy danym tytule i tylko czasem wplata histoirę ze swojego dzieciństwa lub dorosłości. Jest tu trochę wskazówek dla projektatów ale nie tylko. Dużo zakulisowych informacji jak podeszli to konretnej mechaniki gry i dlaczego. Opisuje tu jakie były początki konferencji dla graczy, jak społeczność zjednoczona wobec jednego tytuły bardzo pomogła w utrzymaniu go i rozwoju. Jest też wyjasnienie o "błędzie" nuklearnego Ghnadiego. Przede wszystkim jest to super historia gościa pełnego zajawki do tworzenia gier, widać tu nie gasnącą pasję do swojej pracy. Mi brakowało trochę informacji z premier serii Civilization co by trochę pokazywało obraz jak przełączają się z pracy nad wypuszczeniem do pracy nad wsparcie i na co kładą nacisk.
Książka dla projektantów gier czy też fanów serii. Nie sposób tez nie wspomnieć o przepięknej zlokalizowanej okładce (według mnie lepsza od orginalnej),aż trochę szkoda że nie została wydana w twardej oprawie.
Wspomnienia Sida Meiera są dobrze udokumentowaną historią projektanta gier tj. Civilization, Pirates, Railroads. Troche takie zapiski deweloperskie z czasów tworzenia tytułów.
więcej Pokaż mimo toRozdziały są podzielone na wydawane gry z podziałem chronologicznym. Auto opisuje swoją historię początku z projektowaniem gier. Głównie skupia się tu na projektach i pracy przy danym tytule i tylko...
Książka jest niestety bardzo nierówna. Moim zdaniem autor źle rozłożył akcenty i brakuje mi bardzo mocno większej zawartości "mięsa" czy innych ciekawostek na temat gier Pirates! albo Civilization, z drugiej strony pełno jest nie do końca interesujących dygresji czy męczenia na temat Bacha. Momentami czyta się znakomicie, momentami jest bardzo nieciekawie, a wszystko to spowija poczucie niedosytu.
Książka jest niestety bardzo nierówna. Moim zdaniem autor źle rozłożył akcenty i brakuje mi bardzo mocno większej zawartości "mięsa" czy innych ciekawostek na temat gier Pirates! albo Civilization, z drugiej strony pełno jest nie do końca interesujących dygresji czy męczenia na temat Bacha. Momentami czyta się znakomicie, momentami jest bardzo nieciekawie, a wszystko to...
więcej Pokaż mimo toBardzo ciekawa historia jednego z najsłynniejszych twórców gier komputerowych. Wgląd w środowisko gamedevu oczami prekursora elektronicznej rozrywki.
Jest to jednak książka autobiograficzna, w której autor więc kładzie nacisku na własne doświadczenia niż , jak sugerują podtytuły gry, które współtworzył.
Bardzo ciekawa historia jednego z najsłynniejszych twórców gier komputerowych. Wgląd w środowisko gamedevu oczami prekursora elektronicznej rozrywki.
Pokaż mimo toJest to jednak książka autobiograficzna, w której autor więc kładzie nacisku na własne doświadczenia niż , jak sugerują podtytuły gry, które współtworzył.
Nie spodziewałem się po lekturze zbyt wiele, ale pozytywnie mnie zaskoczyła. Dużo anegdotek, przedstawiono najważniejsze fakty w przystępny sposób, z humorem, prostym językiem. Polecam nie tylko graczom, gdyż przedstawia branżę z innej strony i łamie kilka stereotypów.
Nie spodziewałem się po lekturze zbyt wiele, ale pozytywnie mnie zaskoczyła. Dużo anegdotek, przedstawiono najważniejsze fakty w przystępny sposób, z humorem, prostym językiem. Polecam nie tylko graczom, gdyż przedstawia branżę z innej strony i łamie kilka stereotypów.
Pokaż mimo toCiepła, optymistyczna i zabawna książka, co zdaje się dobrze oddawać osobowość autora. Sympatycznym smaczkiem jest system osiągnięć, a także tytuły gier na początku każdego rozdziału - chociaż często są jedynie wspomniane i raczej służą jako punkt wyjścia do ciekawych anegdot. Wreszcie też czarno na białym obalono mit atomowego Gandhiego.
Ciepła, optymistyczna i zabawna książka, co zdaje się dobrze oddawać osobowość autora. Sympatycznym smaczkiem jest system osiągnięć, a także tytuły gier na początku każdego rozdziału - chociaż często są jedynie wspomniane i raczej służą jako punkt wyjścia do ciekawych anegdot. Wreszcie też czarno na białym obalono mit atomowego Gandhiego.
Pokaż mimo toKopalnia nostalgii dla kogoś (jak ja) wychowanego na jego grach.
A do tego trochę interesujących spostrzeżeń dotyczących sposobów dostarczania ludziom rozrywki. Miło spędzony na lekturze czas.
Kopalnia nostalgii dla kogoś (jak ja) wychowanego na jego grach.
Pokaż mimo toA do tego trochę interesujących spostrzeżeń dotyczących sposobów dostarczania ludziom rozrywki. Miło spędzony na lekturze czas.
Nie przeczytałem do końca. Chyba aż nie jestem takim geekiem kronik o grach. Jak dla mnie trochę bierne opisy tego co ib robił a mało jakiś przemyśleń.
Nie przeczytałem do końca. Chyba aż nie jestem takim geekiem kronik o grach. Jak dla mnie trochę bierne opisy tego co ib robił a mało jakiś przemyśleń.
Pokaż mimo to