Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Projekt zdrowie. Szwedzki poradnik inteligenta. Jak świadomie wyćwiczyć ciało i umysł

Tłumaczenie: Tomasz Oczkowski
Wydawnictwo: Smak Słowa
5,84 (58 ocen i 14 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
9
7
13
6
13
5
11
4
8
3
3
2
1
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Hälsa på recept: träna smartare, må bättre, lev längre
data wydania
ISBN
9788376240855
liczba stron
200
kategoria
zdrowie, medycyna
język
polski
dodała
Róża_Bzowa

W tej książce pokazujemy, w jak niezwykły sposób ćwiczenia fizyczne mogą wpływać na ludzkie ciało. Jak oddziałują na Twój mózg i Twoje geny, jak sprawiają, że czujesz się lepiej, a nawet wolniej się starzejesz. Opierając się na ustaleniach współczesnych nauk medycznych, wskazujemy, co naprawdę powinieneś robić, żeby odnosić sukcesy – a jest tego mniej, niż myślisz. Nie musisz być...

W tej książce pokazujemy, w jak niezwykły sposób ćwiczenia fizyczne mogą wpływać na ludzkie ciało. Jak oddziałują na Twój mózg i Twoje geny, jak sprawiają, że czujesz się lepiej, a nawet wolniej się starzejesz. Opierając się na ustaleniach współczesnych nauk medycznych, wskazujemy, co naprawdę powinieneś robić, żeby odnosić sukcesy – a jest tego mniej, niż myślisz.
Nie musisz być maratończykiem, żeby zapobiegać chorobom, wystarczy 30-minutowy spacer. Przedstawiamy także wyniki najnowszych badań naukowych dotyczących spalania tłuszczu i „superinterwałów” – formy treningu trwającego mniej niż 5 minut, która może być bardziej efektywna niż godzina ćwiczeń.
Książka spodoba się zwłaszcza tym, którzy nie mają zbyt dużo czasu na ćwiczenia.

Ze wstępu do książki:

Wyobraź sobie, że masz przed sobą tabletkę. Jest to najbardziej zaawansowane lekarstwo, jakiego świat dotąd nie widział. Właśnie tą jedną pigułką możesz radykalnie zmniejszyć ryzyko zachorowania na jedną z długiej listy groźnych chorób. Cukrzyca, atak serca, depresja, choroby wieńcowe, a także różne rodzaje nowotworów – to tylko niektóre spośród nich. A to jeszcze nie wszystko. Będziesz czuć się lepiej, mieć więcej energii, będziesz lepiej sypiać i poprawisz swoją koncentrację. Wzrośnie twoja odporność i będziesz dłużej żyć. Wiele lat dłużej. Staniesz się młodszy w sensie biologicznym. Twoje serce się wzmocni, a w twoim mózgu powstaną nowe komórki.
Jest taka pigułka – nazywa się aktywność fizyczna! Mówiąc dokładnie, jest to tak proste, jak trzydzieści minut szybkiego spaceru dziennie. Nie trzeba wcale uczestniczyć w maratonie lub Biegu Wazów. Nie trzeba nawet spacerować. Ważne jest, byś każdego dnia przez pół godziny wykonywał czynność, która pod względem aktywności fizycznej będzie podobna do spaceru.

 

źródło opisu: http://www.smakslowa.pl/z,37,pl,projekt_zdrowie__s...(?)

źródło okładki: http://www.smakslowa.pl/z,37,pl,projekt_zdrowie__s...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 2801
5000lib | 2017-06-14
Przeczytana: 14 czerwca 2017

Przejdę, spacerowym krokiem (a jakże by inaczej) do rzeczy.
Po pierwsze wielokrotne powtórzenia, nawet tego co było napisane dwa zdania wyżej, a potem jeszcze niżej to samo, tylko, że pogrubioną czcionką tak jakby autorzy nie wierzyli w możliwość czytania ze zrozumieniem, albo chcąc zwiększyć objętość książki?
Niepowoływanie się na konkretne badania (źródło, miejsce przeprowadzenia badania, próba etc) a nie wspomnienie, i to po monotonnym, długim, pełnym powtórzeń wstępie że spotkali się eksperci z dwóch organizacji (i tu pada tylko nazwa tychże) i uradzili, że codzienna dawka ruchu jest niezbędna i wynosi pół godziny dziennie, ale zaraz, zaraz, nie możemy dawać rad bo co jeśli doświadczasz jakieś choroby, wtedy skontaktuj się z lekarzem. Dajemy rady, ale nie dla wszystkich, i tak zgodzę się, że ostrożności nigdy nie za wiele, lecz ogólnikowość podanych i wielokrotne powtórzenia nie sprzyjają lekturze, a i obniżają jej wartość. Szczęście, że jest bibliografia na końcu.
Oczywiście, takie pouczenie jest ważne, by się poradzić, a nawet konieczne, ale na litość ludzką czytając tę publikację, można odnieść wrażenie, że i tak po lekturze wiemy tyle samo ile wiedziałyśmy/ wiedzieliśmy wcześniej.
Przyznam, że wiązałam z tą pozycją duże nadzieję, niestety, zawiodłam się.
Odnoszę wrażenie, i tak jest w tym przypadku, że nazywanie książki popularnonaukową jest hiperbolizacją, albo jej jakość po prostu obniża się? Nawet jeśli zakwalifikujemy daną lekturę jako poradnikową. Ta, której celem ma być "uczenie nas jak żyć", a może tylko wyważanie otwartych drzwi? Szkoda, że coraz mniejszą wagę przywiązuje się do jej jakości, chciałabym się mylić. Pewnie dam Wydawnictwu jeszcze jedną szansę.
Może to jest dobra propozycja do autobusu, albo dla osób, które czekają w poczekalni do dentyst/y/-ki? Albo nigdy przenigdy się nie ruszały? Nie chodziły? Albo nie wiedzą, że warto to robić? Zamiast "Projektu zdrowie" proponuję wyjść na spacer :). Pozdrawiam Osoby Czytające, zalecam chociaż przekartkowanie. Mimo tych krytycznych uwag znalazłam kilka wartych zapamiętania uwag, np tę o zrzuceniu wagi :"ciężar ciała nie jest właściwym miernikiem efektów zdrowotnych, gdyż często, by go zmniejszyć potrzebujemy więcej czasu niż "złote pół godziny" a także zmniejszonego wkładu energii". (...)Wraz z rozwijaniem się mięśni [chodzi o stosowanie treningu siłowego=przypis 5000lib] i jednoczesnym spalaniem tłuszczu ciężar ciała może nawet wzrosnąć, gdyż mięśnie ważą więcej niż tłuszcz (s.19-20)"Jeśli ktos/ia chce sobie przypomnieć znane prawdy na temat ruchu,(np. zwrócenie uwagi, że czynnik BMI nie jest miarodajny i nie mówi prawie nic o naszej kondycji) to również może to uczynić sięgając po tę książkę. Jeśli komuś pomoże lektura, to niech się nie sugeruje moją opinią i czyta lepiej sobie przypomnieć znane prawdy niż je zapomnieć :). Może na wyrost, ale stawiam dwie gwiazdki. W tejże mieści się jeszcze pół gwiazdki za pomysłową okładkę (w tym adekwatnie dobraną czcionkę).

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Spójrz na mnie

Kolejna książka mojego ulubionego autora Nicholasa Sparksa niestety lekko mnie rozczarowała. Pomimo napiętej akcji, jakoś nie potrafiłam się do niej p...

zgłoś błąd zgłoś błąd