Edukacja w wolności.W poszukiwaniu idealnego systemu kształcenia

Wydawnictwo: Impuls
7,33 (3 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
2
7
0
6
1
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
8373084843
liczba stron
356
język
polski
dodała
Las_kultury

Według Autora szkolnictwo konwencjonalne "ignoruje dziecięcą ciekawość tłamsi ich wrodzoną energię i gasi szczodre odruchy spontanicznej dziecięcej moralności". Dlatego na całym świecie żyją ludzie, którzy dostrzegają wyrządzane dzieciom zło i zakładają odmienne szkoły. Opisy 18 takich placówek stanowią treść niniejszej książki. We wszystkich tych placówkach dorośli darzą dzieci ogromnym...

Według Autora szkolnictwo konwencjonalne "ignoruje dziecięcą ciekawość tłamsi ich wrodzoną energię i gasi szczodre odruchy spontanicznej dziecięcej moralności". Dlatego na całym świecie żyją ludzie, którzy dostrzegają wyrządzane dzieciom zło i zakładają odmienne szkoły. Opisy 18 takich
placówek stanowią treść niniejszej książki. We wszystkich tych placówkach dorośli darzą dzieci ogromnym szacunkiem i wierzą, że należy im pozwalać na naturalny rozwój, aby stawały się naprawdę sobą. Każdy rozdział zawiera relacje absolwentów lub osób, które w trakcie zbierania materiałów do publikacji były uczniami. Książka jest uporządkowana pod kątem chronologicznym –
w kolejności od dat założenia poszczególnych szkół. Autor wybrał szkoły, które znał osobiście, był pod wrażeniem ich działania.

Opisane szkoły:

Summerhill, Szkoła Dartington Hall, Tamariki, Sudbury Valley, Bramblewood, Countersthorpe Community College, Neel Bagh i Sumavanam, Szkoła "Pesta", Kleingruppe Lufingen, Szkoła Barbary Taylor, Japonia, Demokratyczna Szkoła Hadera, Szkoła Sands, Szkoła Mirambika.

 

źródło opisu: http://impulsoficyna.com.pl/katalog/edukacja-w-wolnosci,386.html

źródło okładki: http://impulsoficyna.com.pl/katalog/edukacja-w-wolnosci,386.html

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (1)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 634
agasala | 2016-03-25
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 25 marca 2016

"Myślę, że człowiek może być wolny wszędzie. Wolność...Wolny jest człowiek, który, mając problem, potrafi sobie wyobrazić wiele rozmaitych sposobów jego rozwiązania, nie tylko jeden; to właśnie jest wolny człowiek. Nie sadzę, ze wolny jest ten, kto może wybierać, czy pójdzie na lekcję matematyki, czy nie."

Książka, która rodzi więcej pytań niż daje odpowiedzi - pytań ważnych, istotnych z punktu widzenia nauczyciela, rodzica, ale przede wszystkim - Dziecka. Dająca sygnał, ze "idealny" system kształcenia nie istnieje, ale istnieją na świecie takie, z których Dzieci czerpią dużo więcej, niż z naszych konwencjonalnych, systemowych szkół. Dająca szeroki ogląd na to, jak wyglądać może szkoła, w której nie podstawa programowa, nie podręczniki i nie Dyrekcja jest ważna. Dająca nadzieję, że można inaczej :)

Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd