Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
6,63 (8 ocen i 5 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
3
8
3
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
2
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788393933822
liczba stron
342
język
polski

Przerażające myśli, paranoje, lęki. Surrealistyczne światy, w których zatraca się swoje człowieczeństwo, przestaje rozumieć, czym jest dobro, a czym zło. Zaczyna postrzegać innych jako marionetki w rękach tego, w którego nikt nie wierzy. Dwadzieścia niezwykłych światów, dwadzieścia obrazów, ukazujących czające się za rogiem zło. Dwadzieścia kroków w nieskończoność. Każdy z nich odbierze Ci ...

Przerażające myśli, paranoje, lęki. Surrealistyczne światy, w których zatraca się swoje człowieczeństwo, przestaje rozumieć, czym jest dobro, a czym zło. Zaczyna postrzegać innych jako marionetki w rękach tego, w którego nikt nie wierzy.

Dwadzieścia niezwykłych światów, dwadzieścia obrazów, ukazujących czające się za rogiem zło. Dwadzieścia kroków w nieskończoność. Każdy z nich odbierze Ci pewność, gdzie kończy się mroczna rzeczywistość, a zaczyna koszmar pełen grozy.
Przyjrzyj się zwierzynie, która raz ucieka, a raz sama atakuje. Poznaj tajemnice otaczającej nas rzeczywistości, o których często boimy się rozmawiać, pytania, na które nie ma odpowiedzi. Zastanów się nad sensem istnienia, nad koszmarami tych, którzy umierają, uciekają lub chcą powrócić, lecz zgubili drogę w labiryncie.

ZWIERZYNA - upoluj ją! Ale najpierw odwróć się i sprawdź, czy to za Tobą nikt nie idzie.


„Zwierzyna” to zbiór dwudziestu opowiadań, których nie da się jednoznacznie zakwalifikować gatunkowo. Jest debiutem książkowym Macieja Kaźmierczaka, urodzonego w 1996 r. w Kutnie autora ponad sześćdziesięciu opublikowanych opowiadań, redaktora oraz grafika, absolwenta II LO w Kutnie, studenta filologii polskiej na Uniwersytecie Łódzkim.


Strona internetowa książki: www.zwierzyna.kasprowicz.edu.pl

 

źródło opisu: http://zwierzyna.kasprowicz.edu.pl/

źródło okładki: http://zwierzyna.kasprowicz.edu.pl/

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 298
Karolina | 2015-12-10
Na półkach: Przeczytane

Zapraszam do lektury całości recenzji na blogu Czepiam się książek

http://czepiamsieksiazek.pl/?p=930

Wyobraźcie sobie, że spacerujecie miastem, a z nieba spadają wam pod nogi opowiadania. Kartki opadają powoli, można złapać je w locie albo podnieść którąś z ziemi. Autor tomu Zwierzyna zorganizował taki happening – a przynajmniej zrobił to w wyobraźni. Otwierające zbiór opowiadanie jest – początkowo dość enigmatycznym – manifestem współczesnego artysty. Przez osadzenie twórcy w roli geniusza, mistrza, demaskatora, a nawet demiurga posiadającego moc kreacji oraz transformacji ludzkich umysłów, gustów i potrzeb, przywodzi na myśl romantyczne i młodopolskie manifesty poetyckie. Przy okazji autor tworzy swoje literackie alter ego, z którym niemal stapia się w jedność. To drugie ja jest kontestatorem o dość brutalnej, wywrotowej naturze i zbrodniczej wyobraźni. Ostatecznie obaj decydują się na bezkrwawą rewolucję artystyczną – wchodzą na dach i zrzucają z niego kartki maszynopisu… Kolejne teksty zbioru możemy traktować jako te unoszące się w powietrzu strony, zadrukowane historiami z którymi autor chce dotrzeć do czytelników.

A o czym Kaźmierczak pisze? O fałszywych, złych bogach równie złych ludziach. O fobiach, sennych koszmarach, snach które zlewają się z jawą i przenikają do rzeczywistości. Surrealizm życia odzwierciedla autor w swoim surrealistycznym pisarstwie. Czytelnik nie raz odniesie wrażenie, że doświadcza swoistego dejà vu, czytając w innym tekście po raz drugi te same zdania, czy też oglądając te same zdarzenia z innej perspektywy. Powtórzone słowa oddziałują ze zdwojoną siłą, a umieszczone w nowym kontekście nabierają innego znaczenia. Na przykład utwory Ślepa teoria ludzkości i Zabiorę cię do raju – niełatwo je zinterpretować. Po połączeniu, zdają się na siebie nakładać, wypełniać wzajemnie luki i nieostrości. Ale te wskazówki i odpowiedzi przynoszą jednocześnie kolejne niewiadome. W opowiadaniach tych zacierają się granice logiki, wyobraźni, snu. Może wszechświat to przenikające się wymiary? Może ludzie dzielą te same sny albo śnią nawzajem swoje wspomnienia?…

Powtarzające się w twórczości autora motywy to: odwieczne zło, poszukiwanie wiary, życie jako czyściec, życie po życiu, samobójstwo, seksualność w kontekście grzechu, parafilie, tabu kazirodztwa, kompleks Edypa, sobowtór, religijni szaleńcy – jurodiwi, ukrzyżowanie, eksperymenty naukowe, eugenika, sztuczna inteligencja, archetyp opętanego rządzą władzy, iście frankensteinowskiego naukowca, postapokalipsa, zagłada, śmierć.

Najwyraźniej twórca pozostaje też pod silny wrażeniem nazistowskich zbrodni. Osadzona w realiach futurystycznego miasta wizja ponownego holocaustu poraża dosłownością. Podziemia metropolii są współczesnym gettem, w którym wegetują Żydzi-robaki. Ludobójstwo ma u Kaźmierczaka różne oblicza, podobnie jak wojna. Wojny ludzi i zwierząt, ludzi i robotów, ludzi i ludzi… Trawiący wszystko ogień, człowiek i jego mordercze instynkty. Rzeź niewinnych. Ot, collateral damage. Nie przejmujmy się! Zabijanie to przecież świetna zabawa…

[...]

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Zgoda na szczęście

Hania już wie, że chce dzielić życie z Mikołajem. Uwielbia, gdy ukochany budzi ją czułymi pocałunkami i śniadaniem podanym do łóżka. Ale na ich drodze...

zgłoś błąd zgłoś błąd