Bank 3.0

Wydawnictwo: StudioEMKA
6,8 (10 ocen i 4 opinie) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
2
7
7
6
0
5
0
4
0
3
1
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Bank 3.0 Why Banking Is No Longer Somewhere You Go But Something You Do
data wydania
ISBN
9788363773342
liczba stron
414
kategoria
biznes, finanse
język
polski
dodała
joly_fh

Rewolucja technologiczna, w szczególności mobilna, powoduje, że świat jaki znamy odchodzi w przeszłość. W czasach, gdy tylko wyobraźnia jest ograniczeniem, rzeczy wielkie powstają pod każdą szerokością geograficzną. Bankowość nie może lekceważyć tej dynamiki. Na naszych oczach wizje Bretta Kinga o "Banku 3.0" stają się rzeczywistością, bo ignorowanie nowych potrzeb klientów to zbrodnia. Gdy...

Rewolucja technologiczna, w szczególności mobilna, powoduje, że świat jaki znamy odchodzi w przeszłość. W czasach, gdy tylko wyobraźnia jest ograniczeniem, rzeczy wielkie powstają pod każdą szerokością geograficzną. Bankowość nie może lekceważyć tej dynamiki. Na naszych oczach wizje Bretta Kinga o "Banku 3.0" stają się rzeczywistością, bo ignorowanie nowych potrzeb klientów to zbrodnia. Gdy inni tylko się przyglądają, warto podjąć wyzwanie i wdrażać przełomowe rozwiązania. IKO, bankowość mobilna 4G stworzona przez PKO Banki Polski, to dowód, że rynkowy standard może powstać nad Wisłą.

 

źródło opisu: StudioEmka, 2013

źródło okładki: http://www.studioemka.com.pl/

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 246
Goldie | 2017-02-25
Przeczytana: 24 lutego 2017

Dla bankowców wręcz obowiązkowa. Przynajmniej dla tych, którzy chcą zrozumieć co się dzieje wyżej/szerzej niż dana firma. Choć książka jest z 2013, to tylko trochę straciła na aktualności. Jest pisana z punktu widzenia amerykańskiego sektora bankowego, więc np. trochę jest o czekach, ale też autor uczciwie przyznał, że z kartami bez czipów to Stany są "jaskiniowcami" w stosunku do Europy. Nie uwzględnia też europejskich norm bezpieczeństwa. Jednakże cała reszta jest bardzo ciekawa i sporo rzeczy przydatnych dla zrozumienia, dlaczego bankowość tak się obecnie zmienia i co ma na to tak duży wpływ (Internet, smartfony, bankowość mobilna, płatności przez komórki np.M-Pesa w Afryce, komunikacja z klientami przez aplikacje społecznościowe (Twitter, Facebook, LinkedIn)). Zrozumiemy, dlaczego spada rola oddziałów bankowych i dlaczego wzrasta aplikacji mobilnych jako kanału do obsługi. Wyjaśnia, że kiedyś to bank decydował a klient z reguły tylko przyjmował tę decyzję, a teraz klient decyduje, gdyż ma dostęp do szerokiej informacji przed podjęciem decyzji o kredycie czy o wyborze ROR. Pokazuje, jak szybko bank może stracić klienta, jeśli na infolinii nie mogą czegoś wyjaśnić lub odsyłają do innej infolinii (np. związanej z danym produktem) lub do oddziału. Udowadnia, że placówki bankowe w dużej mierze utrzymują się jeszcze tylko dlatego, że nie wszystko w bankach można załatwić zdalnie lub przez infolinię. Rola oddziału się teraz zmienia w doradczą funkcję, a nie w podstawowy kanał do obsługi klienta jak było dotychczas. Zmienia się też rola bankomatu i autor podpowiada kilka możliwości do wprowadzenia w tych urządzeniach (np. zakup i wydruk biletu na imprezy). Sugeruje wykorzystanie przez banki informacji, które już posiadają o kliencie, aby bardziej dostosowywać ofertę indywidualnie do klienta i do danego momentu (konkretnej transakcji czy okoliczności - oferta kontekstowa)).
I jedno zdanie z zakończenia książki, które podsumowuje całą ideę "Bank nie jest już miejscem, które odwiedzają klienci, ale czymś, co robią."

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Chłopiec z latawcem

Książka z tych, które zapadają w pamięć. Obudziła we mnie zainteresowanie Afganistanem, zarówno na tle społecznym i politycznym. Wycisnęła też troche...

zgłoś błąd zgłoś błąd