Efektywna komunikacja w zespole
- Kategoria:
- poradniki
- Seria:
- Samo Sedno
- Wydawnictwo:
- Edgard
- Data wydania:
- 2012-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2012-01-01
- Liczba stron:
- 168
- Czas czytania
- 2 godz. 48 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788377881705
- Tagi:
- komunikacja
Prawidłowa komunikacja w zespole jest niezbędnym elementem skutecznej organizacji pracy. Pozwala skrócić czas i zwiększyć jakość wykonywanych zadań, a także sprzyja dobrej atmosferze i owocnej współpracy.
Książka prezentuje wiele cennych wskazówek dotyczących komunikowania się z podwładnymi, kierownikami i kolegami w pracy, udzielania informacji oraz sprawnego porozumiewania się mimo różnicy charakterów. Dowiesz się, jak organizować efektywne spotkania, usprawnić komunikację mailową czy jak radzić sobie z trudnym współpracownikiem lub niezdecydowanym szefem. W książce znajdziesz proste techniki, które usprawnią wymianę informacji, takie jak model 7C czy zasada KISS. Nauczysz się rozpoznawać przyczyny błędów komunikacyjnych i łagodnie rozwiązywać konflikty interpersonalne, tak by nie powtarzały się w przyszłości. Test sposoby komunikacji pozwoli obiektywnie ocenić, jaki jest twój styl porozumiewania się i nad czym warto jeszcze popracować.
Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno?
- radzi, jak być uważnym słuchaczem i jak sprawić, by inni cię słuchali
- uczy, jak rozpoznawać błędy i unikać ich w komunikacji w zespole
- przedstawia liczne przykłady, opisy przypadków, narzędzia, a także sprawdzone techniki usprawniające komunikację w zespole m.in. model SPINKA czy kanapka
- pokazuje, jak organizować spotkania i komunikację mailować, aby stały się efektywniejsze
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 36
- 19
- 10
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Opinia
To, że ludzie często nie potrafią się ze sobą dogadać, to żadna nowość. Jeśli z jakąś osobą mamy lepszy kontakt, z kimś naturalną koleją rzeczy ta więź musi być słabsza. O ile w codziennym, prywatnym życiu możemy sobie na to pozwolić, w firmie takie zachowanie jest czymś nagannym. Nasze osobiste przekonania, uprzedzenia, kłótnie (czy to z koleżankami i kolegami, czy też przełożonymi) mogą negatywnie wpłynąć na pracę przedsiębiorstwa, a co za tym idzie: i na zyski. ,,Efektywna komunikacja w zespole" Beaty Rzepki to kolejna część serii "Samo Sedno" tym razem stawiająca na rozwój osobisty w pracy.
Autorka (trenerka i znawczyni zagadnień menedżerskich) zabiera czytelnika w podróż po sposobach efektywnej komunikacji, sposobach wyrażania się i przekazywania swych myśli, a także wskazuje na podstawowe błędy w komunikacji. Nie bez przyczyny, bowiem 3/4 książki stanowią metody poprawy komunikacji, naprawy popełnianych błędów. Zanim jednak weźmiemy w swe ręce usprawnianie własnych relacji, czeka nas test sprawdzający to, jak komunikujemy się w pracy.
Potrafimy mówić. Czasem w sposób wyjątkowy i charakterystyczny tylko sobie wyrażamy swe emocje, realizujemy zamierzone cele, ale ze słuchaniem drugiego człowieka bywa gorzej. Z pomocą podręcznika możemy poznać tajniki dobrego słuchania – potrzebnego w skutecznej komunikacji. Ale nie tylko. Wystosowywanie komunikatu zwrotnego, mechanizmy grzecznego i kulturalnego zwracania uwagi, dowartościowywanie pracowników, zapobieganie plotkom w pracy, racjonalne planowani, skuteczne rozwiązywanie konfliktów – to tylko niektóre z kwestii poruszonych na kartach książki, wydające się być dosyć ważnymi. Ale znajdzie się też miejsce dla właściwego adresowania wiadomości e-mail. Umiejętność ta wydaje się mało istotna i zarazem łatwa, ale w skonfrontowaniu teorii z praktyką widać, że wielu Internautów powiela niby kosmetyczne, a jednak poważne błędy.
Książce, tak jak innym z serii "Samo Sedno", towarzyszą ćwiczenia, liczne przykłady obrazujące teorię, czasem pojawiają się ciekawostki. Forma graficzna pozostaje niezmiennie bardzo przyzwoita – okładka i grzbiet zintegrowane z innymi częściami serii, co świetnie się komponuje na półce tuż obok podręczników od "Samego Sedna", w środku graficzne oddzielenie rozdziałów i części, podsumowania poszczególnych partii materiału, wyróżnienia - wszystko w pełni dopracowane.
Pozostaje jeszcze jedno pytanie: do kogo skierowana jest ta książka? I dlaczego jako student, nie pracownik wielkiej korporacji, zainteresowałem się "Efektywną komunikacją w zespole"? Odpowiedź będzie prosta. Choć zawarte tu rady (napisane zresztą prosto i przystępnie) to treści przeznaczone przede wszystkim dla menedżerów i pracowników różnych firm, gdzie komunikacja to podstawa, ale przecież każdy z nas musi w codziennym życiu porozumiewać się i czynić to w miarę dobrze. Wiedzę zamieszczoną w książce można zatem odnieść do codziennego życia, do naszych kontaktów z innymi ludźmi. Grupa docelowa jest w przypadku tej książki narzucona, ale nie trzeba być pracownikiem korporacji, aby skorzystać z zawartych tu treści.
(recenzja pochodzi z bloga: www.BibliotekaMysli.blogspot.com)
To, że ludzie często nie potrafią się ze sobą dogadać, to żadna nowość. Jeśli z jakąś osobą mamy lepszy kontakt, z kimś naturalną koleją rzeczy ta więź musi być słabsza. O ile w codziennym, prywatnym życiu możemy sobie na to pozwolić, w firmie takie zachowanie jest czymś nagannym. Nasze osobiste przekonania, uprzedzenia, kłótnie (czy to z koleżankami i kolegami, czy też...
więcej Pokaż mimo to