Efektywna komunikacja w zespole
- Kategoria:
- poradniki
- Seria:
- Samo Sedno
- Wydawnictwo:
- Edgard
- Data wydania:
- 2012-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2012-01-01
- Liczba stron:
- 168
- Czas czytania
- 2 godz. 48 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788377881705
- Tagi:
- komunikacja
Prawidłowa komunikacja w zespole jest niezbędnym elementem skutecznej organizacji pracy. Pozwala skrócić czas i zwiększyć jakość wykonywanych zadań, a także sprzyja dobrej atmosferze i owocnej współpracy.
Książka prezentuje wiele cennych wskazówek dotyczących komunikowania się z podwładnymi, kierownikami i kolegami w pracy, udzielania informacji oraz sprawnego porozumiewania się mimo różnicy charakterów. Dowiesz się, jak organizować efektywne spotkania, usprawnić komunikację mailową czy jak radzić sobie z trudnym współpracownikiem lub niezdecydowanym szefem. W książce znajdziesz proste techniki, które usprawnią wymianę informacji, takie jak model 7C czy zasada KISS. Nauczysz się rozpoznawać przyczyny błędów komunikacyjnych i łagodnie rozwiązywać konflikty interpersonalne, tak by nie powtarzały się w przyszłości. Test sposoby komunikacji pozwoli obiektywnie ocenić, jaki jest twój styl porozumiewania się i nad czym warto jeszcze popracować.
Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno?
- radzi, jak być uważnym słuchaczem i jak sprawić, by inni cię słuchali
- uczy, jak rozpoznawać błędy i unikać ich w komunikacji w zespole
- przedstawia liczne przykłady, opisy przypadków, narzędzia, a także sprawdzone techniki usprawniające komunikację w zespole m.in. model SPINKA czy kanapka
- pokazuje, jak organizować spotkania i komunikację mailować, aby stały się efektywniejsze
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 36
- 19
- 10
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Bardzo się rozczarowałam, same ogólniki które tak naprawdę każdy zna.
Bardzo się rozczarowałam, same ogólniki które tak naprawdę każdy zna.
Pokaż mimo toKsiążka prezentuje wiele cennych wskazówek dotyczących komunikowania się z podwładnymi, kierownikami i kolegami w pracy, udzielania informacji oraz sprawnego porozumiewania się mimo różnicy charakterów. Dowiesz się, jak organizować efektywne spotkania, usprawnić komunikację mailową czy jak radzić sobie z trudnym współpracownikiem lub niezdecydowanym szefem. W książce znajdziesz proste techniki, które usprawnią wymianę informacji, takie jak model 7C czy zasada KISS. Nauczysz się rozpoznawać przyczyny błędów komunikacyjnych i łagodnie rozwiązywać konflikty interpersonalne, tak by nie powtarzały się w przyszłości. Test sposoby komunikacji pozwoli obiektywnie ocenić, jaki jest twój styl porozumiewania się i nad czym warto jeszcze popracować.
Książkę oceniam na 4
Książka prezentuje wiele cennych wskazówek dotyczących komunikowania się z podwładnymi, kierownikami i kolegami w pracy, udzielania informacji oraz sprawnego porozumiewania się mimo różnicy charakterów. Dowiesz się, jak organizować efektywne spotkania, usprawnić komunikację mailową czy jak radzić sobie z trudnym współpracownikiem lub niezdecydowanym szefem. W książce...
więcej Pokaż mimo toWłaśnie skończyłam czytać tę książkę. Bardzo mi się podobała jak na poradnik. Krótko, zwięźle i na temat. Ponadto dużo przykładów z życia wziętych oraz propozycje pojawiających się w nich kłopotów komunikacyjnych. Polecam.
Właśnie skończyłam czytać tę książkę. Bardzo mi się podobała jak na poradnik. Krótko, zwięźle i na temat. Ponadto dużo przykładów z życia wziętych oraz propozycje pojawiających się w nich kłopotów komunikacyjnych. Polecam.
Pokaż mimo toDużo praktycznych przykładów.
Dużo praktycznych przykładów.
Pokaż mimo toTo, że ludzie często nie potrafią się ze sobą dogadać, to żadna nowość. Jeśli z jakąś osobą mamy lepszy kontakt, z kimś naturalną koleją rzeczy ta więź musi być słabsza. O ile w codziennym, prywatnym życiu możemy sobie na to pozwolić, w firmie takie zachowanie jest czymś nagannym. Nasze osobiste przekonania, uprzedzenia, kłótnie (czy to z koleżankami i kolegami, czy też przełożonymi) mogą negatywnie wpłynąć na pracę przedsiębiorstwa, a co za tym idzie: i na zyski. ,,Efektywna komunikacja w zespole" Beaty Rzepki to kolejna część serii "Samo Sedno" tym razem stawiająca na rozwój osobisty w pracy.
Autorka (trenerka i znawczyni zagadnień menedżerskich) zabiera czytelnika w podróż po sposobach efektywnej komunikacji, sposobach wyrażania się i przekazywania swych myśli, a także wskazuje na podstawowe błędy w komunikacji. Nie bez przyczyny, bowiem 3/4 książki stanowią metody poprawy komunikacji, naprawy popełnianych błędów. Zanim jednak weźmiemy w swe ręce usprawnianie własnych relacji, czeka nas test sprawdzający to, jak komunikujemy się w pracy.
Potrafimy mówić. Czasem w sposób wyjątkowy i charakterystyczny tylko sobie wyrażamy swe emocje, realizujemy zamierzone cele, ale ze słuchaniem drugiego człowieka bywa gorzej. Z pomocą podręcznika możemy poznać tajniki dobrego słuchania – potrzebnego w skutecznej komunikacji. Ale nie tylko. Wystosowywanie komunikatu zwrotnego, mechanizmy grzecznego i kulturalnego zwracania uwagi, dowartościowywanie pracowników, zapobieganie plotkom w pracy, racjonalne planowani, skuteczne rozwiązywanie konfliktów – to tylko niektóre z kwestii poruszonych na kartach książki, wydające się być dosyć ważnymi. Ale znajdzie się też miejsce dla właściwego adresowania wiadomości e-mail. Umiejętność ta wydaje się mało istotna i zarazem łatwa, ale w skonfrontowaniu teorii z praktyką widać, że wielu Internautów powiela niby kosmetyczne, a jednak poważne błędy.
Książce, tak jak innym z serii "Samo Sedno", towarzyszą ćwiczenia, liczne przykłady obrazujące teorię, czasem pojawiają się ciekawostki. Forma graficzna pozostaje niezmiennie bardzo przyzwoita – okładka i grzbiet zintegrowane z innymi częściami serii, co świetnie się komponuje na półce tuż obok podręczników od "Samego Sedna", w środku graficzne oddzielenie rozdziałów i części, podsumowania poszczególnych partii materiału, wyróżnienia - wszystko w pełni dopracowane.
Pozostaje jeszcze jedno pytanie: do kogo skierowana jest ta książka? I dlaczego jako student, nie pracownik wielkiej korporacji, zainteresowałem się "Efektywną komunikacją w zespole"? Odpowiedź będzie prosta. Choć zawarte tu rady (napisane zresztą prosto i przystępnie) to treści przeznaczone przede wszystkim dla menedżerów i pracowników różnych firm, gdzie komunikacja to podstawa, ale przecież każdy z nas musi w codziennym życiu porozumiewać się i czynić to w miarę dobrze. Wiedzę zamieszczoną w książce można zatem odnieść do codziennego życia, do naszych kontaktów z innymi ludźmi. Grupa docelowa jest w przypadku tej książki narzucona, ale nie trzeba być pracownikiem korporacji, aby skorzystać z zawartych tu treści.
(recenzja pochodzi z bloga: www.BibliotekaMysli.blogspot.com)
To, że ludzie często nie potrafią się ze sobą dogadać, to żadna nowość. Jeśli z jakąś osobą mamy lepszy kontakt, z kimś naturalną koleją rzeczy ta więź musi być słabsza. O ile w codziennym, prywatnym życiu możemy sobie na to pozwolić, w firmie takie zachowanie jest czymś nagannym. Nasze osobiste przekonania, uprzedzenia, kłótnie (czy to z koleżankami i kolegami, czy też...
więcej Pokaż mimo to