Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce

Wydawnictwo: Helion
7,87 (15 ocen i 5 opinii) Zobacz oceny
10
2
9
1
8
6
7
5
6
1
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788324639328
liczba stron
232
słowa kluczowe
informatyka, oprogramowanie
język
polski
dodała
shaloma

Jeśli zapytasz stu ludzi, jak wyobrażają sobie piłkę, każdy powie Ci co innego. Ile osób, tyle różnych spojrzeń na każdy temat. Dlaczego więc zakładasz, że dokładnie wiesz, czego potrzebuje Twój klient? Dlaczego zakładasz, że Twój klient wie, co masz na myśli, gdy proponujesz mu wizję nowego systemu informatycznego??? Między biznesem a IT W wynikach badań na temat przyczyn porażek projektów...

Jeśli zapytasz stu ludzi, jak wyobrażają sobie piłkę, każdy powie Ci co innego. Ile osób, tyle różnych spojrzeń na każdy temat. Dlaczego więc zakładasz, że dokładnie wiesz, czego potrzebuje Twój klient? Dlaczego zakładasz, że Twój klient wie, co masz na myśli, gdy proponujesz mu wizję nowego systemu informatycznego???

Między biznesem a IT

W wynikach badań na temat przyczyn porażek projektów IT najczęściej przewijają się trzy najważniejsze czynniki: problemy komunikacyjne, niekompletne wymagania i brak zaangażowania użytkowników. Projekty nie udają się wcale nie dlatego, że temat jest trudny i nie ze względu na kłopoty techniczne czy finanse. Najwięcej problemów powstaje wtedy, gdy klient i usługodawca nie są w stanie się porozumieć.

Punktem wyjścia dla każdego systemu są wymagania klientów i użytkowników. Wiele już napisano o zarządzaniu wymaganiami, klasyfikowaniu wymagań, diagramach i niezliczonej ilości narzędzi informatycznych. Jednak aby wymaganiami zarządzać, trzeba je najpierw zebrać. Ta książka koncentruje się na etapie kompletowania wymagań. Podsuwa sposoby takiego zbierania informacji, aby w trakcie wywiadu z klientem lub użytkownikiem bardzo dokładnie zrozumieć ich problemy i potrzeby. To jedyny sposób, aby stworzyć dla nich oprogramowanie na miarę.

 

źródło opisu: http://helion.pl

źródło okładki: http://helion.pl

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 173
Agnieszka | 2017-04-11
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 10 kwietnia 2017

Książka napisana w bardzo przystępny sposób, skupia się ludzkich aspektach tworzenia oprogramowania na linii klient - zespół. Zdecydowanie warto przeczytać.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Orlica. Powieść z życia górali Wysokiego Atlasu

Stara ale jara. Rzecz dzieje się w świecie karawanserajów, pustyń i beduińskich rozbójników. Ale nie, to nie jest prosta przygodówka. To przypowieść o...

zgłoś błąd zgłoś błąd