Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce

Wydawnictwo: Helion
7,69 (16 ocen i 6 opinii) Zobacz oceny
10
2
9
1
8
6
7
5
6
1
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788324639328
liczba stron
232
słowa kluczowe
informatyka, oprogramowanie
język
polski
dodała
shaloma

Jeśli zapytasz stu ludzi, jak wyobrażają sobie piłkę, każdy powie Ci co innego. Ile osób, tyle różnych spojrzeń na każdy temat. Dlaczego więc zakładasz, że dokładnie wiesz, czego potrzebuje Twój klient? Dlaczego zakładasz, że Twój klient wie, co masz na myśli, gdy proponujesz mu wizję nowego systemu informatycznego??? Między biznesem a IT W wynikach badań na temat przyczyn porażek projektów...

Jeśli zapytasz stu ludzi, jak wyobrażają sobie piłkę, każdy powie Ci co innego. Ile osób, tyle różnych spojrzeń na każdy temat. Dlaczego więc zakładasz, że dokładnie wiesz, czego potrzebuje Twój klient? Dlaczego zakładasz, że Twój klient wie, co masz na myśli, gdy proponujesz mu wizję nowego systemu informatycznego???

Między biznesem a IT

W wynikach badań na temat przyczyn porażek projektów IT najczęściej przewijają się trzy najważniejsze czynniki: problemy komunikacyjne, niekompletne wymagania i brak zaangażowania użytkowników. Projekty nie udają się wcale nie dlatego, że temat jest trudny i nie ze względu na kłopoty techniczne czy finanse. Najwięcej problemów powstaje wtedy, gdy klient i usługodawca nie są w stanie się porozumieć.

Punktem wyjścia dla każdego systemu są wymagania klientów i użytkowników. Wiele już napisano o zarządzaniu wymaganiami, klasyfikowaniu wymagań, diagramach i niezliczonej ilości narzędzi informatycznych. Jednak aby wymaganiami zarządzać, trzeba je najpierw zebrać. Ta książka koncentruje się na etapie kompletowania wymagań. Podsuwa sposoby takiego zbierania informacji, aby w trakcie wywiadu z klientem lub użytkownikiem bardzo dokładnie zrozumieć ich problemy i potrzeby. To jedyny sposób, aby stworzyć dla nich oprogramowanie na miarę.

 

źródło opisu: http://helion.pl

źródło okładki: http://helion.pl

pokaż więcej

Brak materiałów.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (65)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 77
Arek | 2017-09-28
Na półkach: Zawodowe, Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: wrzesień 2017

Mam mieszane uczucia. Z jednej strony książka zawiera sporo rad ale bardzo często są to rady typu oczywiste oczywistości, z drugiej strony niewątpliwie jest to pewne kompendium dotyczące pracy z klientem.

Ciekawą formą ilustracji przedstawianych teorii są przykłady fikcyjnych rozmów, ale też ma to dwie strony, jedna to ilustracja czegoś na przykładzie ale druga to mała przydatność takiego argumentu, bo jest fikcyjny.

Mi bardzo zabrakło, że autor nie pokusił się aby wraz z kolejnymi rozdziałami i przykładami budować wraz czytelnikiem wzorcowy dokument analizy wymagań, czy też uzasadnienia biznesowego. Taki obudowany przykładami i teoriami szablon byłby bardzo cenną dodatkową wartością, nie tylko dla początkujących analityków.

książek: 188
Agnieszka | 2017-04-11
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 10 kwietnia 2017

Książka napisana w bardzo przystępny sposób, skupia się ludzkich aspektach tworzenia oprogramowania na linii klient - zespół. Zdecydowanie warto przeczytać.

książek: 58
Michał | 2015-02-08
Na półkach: Przeczytane, Posiadam

Najlepsza książka jaką czytałem o zbieraniu wymagań

książek: 24
Łukasz Zbińkowski | 2017-07-27
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 27 lipca 2017

Dobra pozycja dla ludzi zajmujących się wytwarzaniem oprogramowania (analityków, testerów, członków zespołów Scrum), głównie z niedużym doświadczeniem. Starzy wyjadacze mogą się przy niej trochę nudzić, nie mniej są też fragmenty mogące zainspirować nawet ludzi z doświadczeniem 10+. Minus za obrazki (są słabe i zbędne). Kilka opisanych wskazówek zamierzam wdrożyć w swojej codziennej pracy.

książek: 334
Marcin | 2016-06-29
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 29 czerwca 2016

Świetny zbiór technik do wykorzystania w pracy analityka biznesowego. Dużo gotowców do zastosowania od razu, ale też dużo inspiracji do tworzenia własnych narzędzi.

książek: 124
Sebastian | 2013-08-27
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 2013 rok

Warto przeczytać, tym bardziej im dłużej siedzimy po uszach w kodzie.

książek: 19
Łukasz | 2017-08-20
książek: 94
Iwet8711 | 2017-07-02
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
książek: 467
Kasia Moszumańska | 2017-04-30
Na półkach: Mam - papier, Przeczytane, 2017
Przeczytana: 30 kwietnia 2017
książek: 50
Krzysztof | 2016-10-22
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 08 stycznia 2017
zobacz kolejne z 55 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd