O zmianie zachowań komunikacyjnych : konsumenci w nowych sytuacjach audiowizualnych
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Wydawnictwo:
- Księgarnia św. Jacka
- Data wydania:
- 2002-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2002-01-01
- Liczba stron:
- 230
- Czas czytania
- 3 godz. 50 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 83-7030-244-0
- Tagi:
- Komunikacja społeczna Kultura filozofia Kultura audiowizualna socjologia
W centrum uwagi autora - profesora Uniwersytetu Śląskiego znajduje się przemiana, jakiej pod presją nowych zjawisk kulturowych, audiowizualności i wysokiej technologii, ulega sfera komunikacji między ludźmi. Książka jest adresowana do wszystkich uczestników kultury, zwykle jednocześnie zafascynowanych i trochę przerażonych inwazją audiowizualności, sztucznej inteligencji oraz wieloznaczności, pragnących pogłębić swoją wiedzę na temat konieczności rozwijania nowych kompetencji komunikacyjnych i ich wpływu na życie codzienne.
Opisując "przesunięcia komunikacyjne" autor zastanawia się nad ich genezą, skomplikowaną "naturą" i różnorodnością form
oraz konsekwencjami kulturowymi, antropologicznymi i moralnymi.
Książka, która powstała jako rezultat badań przeprowadzonych m.in. w Polsce, w Brazylii, Meksyku, czechach, Niemczech
i we Włoszech, jest adresowana do wszystkich uczestników kultury, zwykle jednocześnie zafascynowanych i trochę
przerażonych inwazją audiowizualności, sztucznej inteligencji oraz wieloznaczności, pragnących pogłębić swoją wiedzę
na temat konieczności rozwijania nowych kompetencji komunikacyjnych i ich wpływu za życie codzienne.
Łączy ona zalety warsztatu naukowego z wartościami właściwie pojmowanej popularyzacji i rzuca światło na wiele
obszarów współczesności, przede wszystkim na problematykę strategii używania słowa i obrazu, zagadnienia racjonalności,
tożsamości i śmierci, widzianych z nowego punktu obserwacyjnego.
Spis treści:
1. Od transmisji do spazmu komunikacyjnego
2. Artystyczne kontury komunikacji spazmatycznej
3. Obraz urzeczywistniającej się komunikacji spazmatycznej
4. Od depersonalizacji...
5. ...przez interaktywność...
6. ... w stronę wirtualizacji
7. Przesunięcia komunikacyjne
8. Makdonaldyzacja racjonalności
9. Zmierzch tożsamości?
10. Postscriptum "tanatologiczne"
Bibliografia
Indeks nazwisk
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 4
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki O zmianie zachowań komunikacyjnych : konsumenci w nowych sytuacjach audiowizualnych
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE