Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Autor 2.0. Jak wydać (własną) książkę i na tym zarobić

Wydawnictwo: Złote Myśli
6,29 (14 ocen i 7 opinii) Zobacz oceny
10
1
9
0
8
4
7
3
6
1
5
3
4
0
3
1
2
0
1
1
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
ISBN
978-83-7701-144-7
kategoria
poradniki
język
polski

Pozycja "Autor 2.0. Jak wydać (własną ) książkę i na tym zarobić” skierowana jest do kandydatów na pisarzy, początkujących pisarzy, osób zamierzających wydać własne dzieło, szukających wydawcy a także zainteresowanych działalnością wydawniczą. W tej książce Czytelnik znajdzie kompleksowo opisane zagadnienia związane z wydawaniem dzieł drukiem, w formie elektronicznej oraz formie audio. Treść...

Pozycja "Autor 2.0. Jak wydać (własną ) książkę i na tym zarobić” skierowana jest do kandydatów na pisarzy, początkujących pisarzy, osób zamierzających wydać własne dzieło, szukających wydawcy a także zainteresowanych działalnością wydawniczą.

W tej książce Czytelnik znajdzie kompleksowo opisane zagadnienia związane z wydawaniem dzieł drukiem, w formie elektronicznej oraz formie audio. Treść odnosi się do warunków współczesnych (Web 2.0) i jest ukierunkowana na możliwości uzyskania dochodu z działalności wydawniczej. Lektura pozwoli uzyskać kompletne informacje na temat JAK wydać własne dzieło i JAK na tym zarabiać.

Książkę podzielono na dwie części. W części pierwszej Czytelnik pozna możliwości opublikowania własnego dzieła. Zwarto tu informacje o drogach wydawniczych, elementarne informacje o działaniu wydawnictw, kalkulacje kosztów wydania książki (w różnych formach: elektronicznej, audio i papierowej) a także inne informacje związane z działalnością pisarską i wydawniczą. Czytelnik znajdzie tu zasady sporządzania manuskryptów i przedstawiania ich wydawcom oraz problematykę zysków autora. Z książki Czytelnik dowie się, jakie bywają korzystne i niekorzystne zapisy w umowach wydawniczych, czym jest pisarstwo niezależne i co to jest self-publishing.

Natomiast w części drugiej Czytelnik uzyska informacje o możliwości i sposobów generowania dodatkowych zysków (innych niż honoraria autorskie) także pozna zagadnienia rozliczeń z wydawcami, reklamy, kontroli sprzedaży itp. Tutaj omówiono także działania marketingowe zwiększające sprzedaż. Wyjaśnione zostały w tej części również sposoby sprzedaży i dystrybucji książek i e-booków wskazując na charakterystyczne różnice i szanse na dodatkowy zysk dla autora. Całość dopełnia baza witryn www działających w Polsce wydawców.

 

źródło okładki: http://www.wydawca.net/covers/cover-sun.jpg

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 148
Literutopia | 2013-03-01
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 2012 rok

Recenzja pochodzi z mojego bloga http://literutopia.blogspot.com

Jakiś czas temu miałam przyjemność przeczytać e-booka pt. Autor 2.0 autorstwa Aleksandra Sowy. Podtytuł tej pozycji brzmi: Jak wydać własną książkę i na tym zarobić? Chwytliwe prawda? Czytelnik ma wrażenie, że dostanie cudowną receptę na sukces - nie dość, że autor obiecuje zdradzić jak wydać własną książkę, to jeszcze podpowie nam jak na niej zarobić.

W pierwszej części Autora 2.0 bez ogródek przedstawiony zostaje nam autorski, ciężki kawałek chleba. Sowa pokazuje czego tak naprawdę wymagają dzisiejsi wydawcy, jak trudno jest przebić się w literackim świecie nieznanym jeszcze twórcom oraz do czego zobowiązujemy się podejmując współpracę z zainteresowanym naszą twórczością wydawnictwem. Nie ma się co łudzić, pierwsza część książki to nie są superlatywy i opowieści o cudach. Takowych jak wiadomo w świecie wydawniczym nie ma, więc jeśli myślisz o wydaniu własnego utworu, przygotuj się na przeciwności, przeciwności i jeszcze raz przeciwności. Nie jesteś Danem Brownem ani Stevenem Kingiem? Pozbądź się złudzeń - wydawcy to nie dobrzy wujkowie, którzy docenią Twoją pracę, to materialistyczne dupki, oceniające Ciebie tylko i wyłącznie w kategoriach opłacalności bądź jej braku. Taka jest smutna prawda i ją właśnie Aleksander Sowa podaje do publicznej wiadomości w pierwszej części swojego ebooka.

Autor 2.0 przepełniony jest realizmem dzisiejszego rynku wydawniczego. W publikacji poruszane są takie zagadnienia jak tworzenie pod pseudonimem, blaski i cienie posiadania własnego wydawnictwa, self-publishing, czy też znaczenie jakie mają dla autora konkursy literackie. Jak wiadomo dróg do wydania własnej książki jest wiele, można oczywiście zapłacić za to krocie, ale też znaleźć wyjście, które nie będzie nas kosztowało nawet złotówki. Moim zdaniem Sowa rozprawia się z mitem mówiącym, że jeśli coś jest dobre, to znajdzie to swoich amatorów. Guzik prawda! Wydaje i sprzedaje się przede wszystkim treści komercyjne, nie ma tu miejsca na jakąś górnolotną sztukę, taką możemy tworzyć do szuflady. Trochę to smutne, prawda? Wszak nikt nie obiecywał, że będzie różowo.

W części drugiej Autora 2.0 przechodzimy do tego, co tygrysy lubią najbardziej, czyli do kwestii finansowych. Poznajemy prawdziwą cenę pisania i ku naszemu zdziwieniu okazuje się, że "papier" wcale nie znaczy tak dużo, jak mogło nam się do tej pory wydawać. Aleksander Sowa daje nam jasno do zrozumienia: e-book jest w dzisiejszych czasach wart więcej niż książka (oczywiście z punktu widzenia zarabiającego na nim autora). Niby to wszystko takie proste, ale nadal nie dochodzimy do głównego pytania: jak zarobić? No właśnie, nie dochodzimy i nie dojdziemy, bo właśnie to zarabianie wydaje się być rzeczą najtrudniejszą. Jak wiadomo są gusta i guściki, ale nawet wielbiciele naszego stylu nie zakupią książki, skoro nie będą wiedzieli o jej istnieniu. I zaczyna się...

Sowa przedstawia nam swoje pomysły na promocję książki. Konkursy, portale internetowe, spotkania autorskie i tak dalej. A gdzie ta recepta na sukces? - Spytasz. Nie ma i nigdy takowej nie było. Bo jeśli nawet zbierzesz się, że się tak brzydko wyrażę do kupy, skumulujesz cały swój potencjał i talent oraz zaangażujesz w to wszystkie dostępne Ci media - istnieje prawdopodobieństwo, że nie wyjdzie. Powiedzmy, że to takie ryzyko zawodowe. Ktoś obdaruje Cię niekorzystną recenzją, zbierzesz gorzkie słowa krytyki - zdarza się.

Pisanie jest dla tych, którzy potrafią podźwignąć jego ciężar - takie jest moje skromne zdanie. I tu nie chodzi już tylko o umiejętności. Można tworzyć doskonale sprzedający się chłam lub nieznany nikomu dziejowy epos. To kwestia umiejętności, samozaparcia i siły przebicia. To też oczywiście kwestia kasy lub jej braku. E-book Sowy nie jest dla tych, którzy szukają przyjemnej lektury na jesienny wieczór. To pozycja dla ludzi, którzy chcą tworzyć własne utwory i potrzebują praktycznej wiedzy o przebiegu procesu wydawniczego. W Autorze 2.0 nie znajdziesz kwiecistych kompozycji, ta książka ma na celu przekazać Ci informacje, pomóc poznać rynek i Twoje w nim szanse. Tylko od Ciebie zależy, jak wykorzystasz te informacje.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Spojrzenie elfa

Lubię,czytać sobie o elfach.Ale,takich wojownikach,miecz i łuk.Te sprawy. Ta książka,jest dla mnie dobra. Ale,bez rewelacji.Owszem,były czarne elfy....

zgłoś błąd zgłoś błąd