Polska pisarka, germanistka, miłośniczka języków obcych. Jeśli akurat nie jest w podróży, można ją spotkać w bibliotece lub szkole językowej, gdzie pracuje jako lektorka.
Przez pół roku mieszkała w Sztokholmie, czemu tytułowa bohaterka powieści
„Tajemnica Sary H.” (2019) zawdzięcza swoje zagraniczne pochodzenie.
Egzemplarz upolowałam na Targach książki w Krakowie i dzisiaj skończyłam czytać. Przyznam się, że już od jakiegoś czasu śledzę nowe, małe wydawnictwa, które nie wydają masowych pozycji i Osobliwe, myślę, że mogę to przyznać z pełną świadomością, plasuje się w czołówce małych wydawców, głównie za to, że nie zalewają rynku niedopracowanymi i powielanymi na jedno kopyto pararomansami. To super, że dla wydawcy nadal liczy się treść i jakość i można wciąż z powodzeniem serwować odbiorcom coś innego niż mafijne erotyki i nadal mieć poczytne tytułu.
Ale wracając do samej antologii.
Wiele różnych zbiorów opowiadań już ugryzłam. I rzeczą, która była dla nich stała, to doór gatunkowy - zazwyczaj były to romanse, rzadziej fantastyka, jeszcze rzadziej zbiór horrorów. Tymczasem "Z liśćmi szumiące" to zabawa różnoraką formą, mało tego, różnym gatunkiem. A mimo to wszystko w moim odczuciu było spójne - klimat jesieni był bardzo zachowany, nawet momentami mam wrażenie, że wiele rzeczy trzymało się wątku śmierci, odrobiny grozy i wszystko muśnięte jesiennym słońcem.
Nie będę wskazywać, któe opowiadania podobały mi się bardziej, które mniej. Przy tak wielu historach byłoby to krzywdzące dla całego zespołu . Wszystkie historie zasługuja na poznanie, aby wszystkie liście mogły zaszumieć.
Polecam. Zwłaszcza że wydawnictwo i autorki przeznaczają dochód na szczytny cel.
Antologia letnich opowiadań wydała mi się odpowiednia do pory roku. Opowiadania może nie rewelacyjne, ale zupełnie niezłe, mniej lub bardziej. Opowiadania należą do różnych gatunków literackich: grozy, horroru, psychologicznych, romantycznych, obyczajowych, fantasy, przygodowych itd.
Najważniejsze jest, że całkowity koszt że sprzedaży książki przeznaczony jest na pomoc dzikim zwierzętom w fundacji @marzena.bialowolska.
Justyna Sosnowska – Niewolne pokoje 8/10
Niewolne pokoje w tajemniczym hotelu. Bardzo dobry pomysł.
Monika Godlewska – Kawałek po kawałku 8/10
Bój się oszukiwanej żony. Przestroga dla małżonków o wysublimowanych gustach:)
Kamila Śliwińska – Wszystko, na co cię stać 7/10
Opowiadanie obyczajowe, o tym co nadaje sens życiu.
Vivienne Clairette – Pieczęć ciemności 5/10
Opowiadanie fantasy o poszukiwaniu potężnego magicznego artefaktu.
Anna Czekaj – W pogoni za nieśmiertelnością 5/10
Jak daleko może posunąć się człowiek, by pozostać utrwalony w historii?
Katarzyna Garczyk – Po burzy zawsze wychodzi słońce 6/10
Czy jest szansa, wrócić do czegoś minionego?
Kajetan Szokalski – Predykacja Dalii 6/10
Opowiadanie s-f, intrygujące, z wątkiem kryminalnym.
Paulina Wróbel – Niedziela 7/10
Ciekawe opowiadanie o miłości.
Emi Korel – Skarb Paprotników 6/10
Baśń o podróżowaniu do książkowych światów.
Marta Gidyńska – Zastygły ogród 3/10
Nie porwało mnie opowiadanie.
Anna Dziedzic – Niech bogowie zapłaczą 6/10
Poszukiwanie łzy bogów, magicznego artefaktu
Barbara Granops – Uczennica Dawnych Wiedźm 7/10
Historia nieposłusznej uczennicy wiedźm.
Małgorzata Niemtur – Pani Labiryntu 8/10
Opowieść o zapomnianej bogini, skazanej na wieczny pobyt w labiryncie.
Justyna Wojsz – Kintsugi 6/10
Niezły pomysł, ale czegoś brakowało. Nie mogłam się wgryźć w opowiadanie.