Rocznik ’84. Fan fantastyki i literatury pochodnej od kiedy czytanie było czymś więcej niż tylko smutnym obowiązkiem związanym z lekturami szkolnymi. Zapalony RPGowiec i miłośnik gier bitewnych, które złośliwcy nazywają „żołnierzykami”. Gra we wszystko i na wszystkim, kiedy tylko może, kiedy ma czas, kiedy nie pisze. Z wykształcenia i wyboru entuzjasta filozofii i logicznego myślenia, z zawodu administrator zasobu ludzkiego. Wielbiciel wszystkiego co żyje, jak i samego życia, w jego niezwykłej, zaskakującej formie.
Personel dla jednego kota i dwóch królików. Niektórzy mawiają, że jest niepoprawnym adoratorem pierogów. Zodiakalny rak, choć na co dzień zachowuje się jak zwyczajna sowa, która bez kilku kaw nie jest w stanie otworzyć oczu. Nocami tańczy na klawiaturze, zmieniając wybujałe fantazje na kilobajty tekstu.http://geniuscreations.pl/autorzy/pawel-imperowicz/
Nie jestem wielbicielką fantastyki ale uporałam się z tą pozycją. Co prawda czytanie zajęło mi chyba z miesiąc, ale nie dało się czytać więcej niż dwa opowiadania dziennie. Ponad sześćdziesiąt opowiadań, ponad dwudziestu autorów. Niektóre mi się nawet podobały, inne niestety nie, były i takie, których nie rozumiałam. Myślę, że " Geniusze fantastyki" są gratką, ale tylko dla wielbicieli tego gatunku.
Uświadomiłam sobie właśnie, że ja tej antologii już raczej nie dokończę. To chyba najbardziej nierówny zbiór, z jakim się dotąd spotkałam. Nie chodzi nawet o różnice w poziomie opowiadań, bo one są oczywiste. Tu mamy skrajności wśród autorów: są ci naprawdę dobrzy, siedzący z tego powodu w literaturze profesjonalnie, ale ci dali do "Geniuszy" co najwyżej po jedno, dwa utwory... Jest też reszta. Których część pomysłów na opowiadania osobiście uznałabym za w ogóle niewarte realizacji. Serio. Przeczytałam większość krótszych form z antologii, ale na resztę nie chce mi się tracić czasu. Bo szansa natrafienia na totalny gniot i perłę jest taka sama.
Zamieszczam listę przeczytanych opowiadań z ocenami:
ŚREDNIA: 5.08/10
"Pierwsze zdanie" - Michał Chmielewski (5.5/10)
"Wszystkich świętych" - jw. (4/10)
"Zachwianie równowagi emocjonalnej" - jw. (2/10)
"Zombie w naszym mieście" - jw. (3/10)
"Bunt maszyn" - Michał Cholewa (6/10)
"Polowanie na Patriotyczną Ostrygę" - jw. (8/10)
"Mamonie" - Rafał Cuprjak (6/10)
"Uchodźca" - jw. (7/10)
"Cykady nie mają dusz" - Maria Dunkel (4/10)
"Ludzie, którym odebrano błoto" - jw. (3/10)
"Odcienie pustki" - jw. (4/10)
"Zimowa kraina" - jw. (3.5/10)
"Inny Zabójca Smoków" - Marcin A. Guzek (4.5/10)
"Łzy Niebios" - jw. (3.5/10)
"Potępieniec" - jw. (5/10)
"...według Obolewian" - Wiesław Gwiazdowski (4/10)
"Koriana" - Agnieszka Hałas (4.5/10)
"Czarny Roman" - Marcin Jamiołkowski (5/10)
"Joachim" - jw. (7/10)
"Mohernet" - jw. (8,5/10)
"Nowy Rok" - jw. (5/10)
"Szarawa" - jw. (6/10)
"Ekstrakcja" - Dawid Kain (7/10)
"Epilepsja jest tańcem" - jw. (5.5/10)
"Incydent" - jw. (5.5/10)