Wielbicielka gór, słońca, deszczu i ludzi. Zbieraczka ziół. Autorka Bajek pełnych marzeń, opowiadania Uciekaj, nim przyjdzie noc w antologii Na końcu świata napisane. Pedagog albo jak kto woli pedagożka. Logopeda, logopedka, a może – szarżując słowotwórczo – logopeżka. Liderka Teatroteki Szkolnej. Twórczyni scenariuszy dla teatrów amatorskich, w porywach próbująca swych sił reżyserskich. Ostatnimi czasy zafiksowana na punkcie czasów przedchrześcijańskich na ziemiach polskich, bo: Niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy […] też swą mitologię mają. Autorka powieści fantasy Wiedma, w której wszelkie podobieństwo do prawdziwych wydarzeń jest przypadkowe.https://www.jestesmyslowianami.pl/wiedma/
Czegoś się nauczyła, wiedząca?
- Że nie ma tylko dobra i tylko zła. One są zawsze razem, jak szczęście i nieszczęście.(...)
- Będziesz dobrą...
Czegoś się nauczyła, wiedząca?
- Że nie ma tylko dobra i tylko zła. One są zawsze razem, jak szczęście i nieszczęście.(...)
- Będziesz dobrą Wiedmą. I złą.
Bardzo udane zakończenie trylogii. Ciekawe zwroty akcji, świetna finałowa konfrontacja, a sama Wiedma..? Nie spodziewałam się, że tak to się skończy! Warto zwrócić też uwagę na piękny język całej trylogii i fantastyczne wykorzystanie wielu słowiańskich tradycji, legend i zwyczajów. Jak dla mnie fajna seria dla osób, które chcą zacząć przygodę ze slavic bookami.
Dzięki uprzejmości Katarzyny Wierzbickiej miałam możliwość wzięcia udziału w tym booksture i poznania tej wyjątkowej antologii.
Zaskakujące, wciągające i mroczne. Takie z pewnością są te opowiadania i chociaż mam swoich faworytów to wszystkie one zasługują na uwagę. Zwłaszcza, że każde jest na swój sposób wyjątkowe i przemyślane. Skupię się jednak na tych, które zapewne zapadną mi w pamięć na dłużej;
"Dziad wędrowny" zdecydowanie najbardziej klimatyczna historia, która jest doskonałym wyprowadzeniem. Czytając czułam się jak wtedy, gdy historiami z przeszłości raczyła mnie moja babcia. "Pod powierzchnią" czy wodna Rusałka jest zdolna do miłości?
"Żmijowaci" dość makabryczna zwłaszcza na koniec (kogo ja oszukuje takie lubię najbardziej),ale miała coś w sobie. "Pan Nikt" żaden człowiek nie powinien być poniżany przez kogoś komu zaufał i podarował najcenniejsze co miał - miłość. Czy zemsta jest odpowiedzią? Tego nie wiem, ale nie ukrywam, że ta była satysfakcjonująca.
"1990" historia poniekąd z przekazem. Nie tylko w świecie ludzi można się spotkać z barkiem akceptacji.
"Za łzami Goplany" smutna jednakże wciągająca historia. Gdzie miłość nie zawsze jest czysta i szlachetna. Zazdrość może prowadzić do zguby.
"Spotkali się zimą" brutalna i makabryczna. Jednak to sama tajemnica zawarta w tej historii tak naprawdę mnie przyciągnęła.
I na koniec "Rezerwat" historia pełna magii i smutku. Świat ludzi i magiczne stworzenia żyjące wśród nich nie zawsze mogą żyć w zgodzie i harmonii.
Podsumowując jestem pewna, że każdy znajdzie dla siebie coś ciekawego w tej antologii i spędzi z nią miło czas.