Opinie użytkownika
Po poprzednim, chyba najsłabszym tomie ten jest sporo lepszy. Sytuacja bardzo zagmatwana i do końca trzyma w napięciu, chociaż nadal ma swój "Chyłkowy" schemat: jak zawsze nasi prawnicy są wodzeni za nos przez swoich klientów. Czuć już od dawna zmęczenie materiału. W dodatku autor stara się tu na siłę wepchać czytelnikom pewne idee. Trochę to było irytujące; ale może to...
więcej Pokaż mimo toOd dobrych kilku tomów seria zjada własny ogon. Cokolwiek by ci prawnicy nie robili, to i tak cały czas są wodzeni za nos i ostatecznie główny sprawca osiąga cel. Do tego ten Langer już męczący się zrobił; ileż on może wygrywać i być nietykalnym? Historia nadal trzyma w napięciu, ale zrobiła się mocno powtarzalna. A ten ślub kościelny... dziwnie się to czytało, naciągane...
więcej Pokaż mimo to
Zawartość zbioru:
Wonder Woman (Volume 2) #1
Wonder Woman (Volume 2) #2
Wonder Woman (Volume 2) #3
Wonder Woman (Volume 2) #4
Wonder Woman (Volume 2) #5
Wonder Woman (Volume 2) #6
Wonder Woman (Volume 2) #7
(1987)
Bogowie i śmiertelnicy to jedna z lepszych historii z tamtych lat i śmiało można czytać ją i dzisiaj. To na jej podstawie nakręcono pierwszy film z Gal Gadot w...
Trochę mnie zaskoczyło, że tym razem scenarzysta, jakim jest John Byrne nie tylko pisał, ale i rysował ten komiks. Zaskoczyło niestety negatywnie, gdyż nadał on Dianie twarde, ostre, agresywne rysy, które nie bardzo w moim odczuciu do niej pasują. Dodatkowo jest to komiks z połowy lat 90", więc dzisiaj i rysunki i historia nie robią już takiego wrażenia po tylu nowszych i...
więcej Pokaż mimo toWreszcie, po kilku latach skończyłem trylogię - czytałem naokoło (1, 3, 2). Tutaj jest akcja i miejscami ciężki, duszny klimat osamotnienia i zagrożenia, czyli dla mnie najlepsze momenty Metra. Jest też bijąca ze wszystkich stron beznadzieja, czyli jak zwykle. Jednak jednym z głównych bohaterów jest tym razem niespełniony pisarz-filozof, który często snuje swoje dywagacje w...
więcej Pokaż mimo to
COŚ W RODZAJU EGZORCYZMU
Jest to dłuższy wstęp, w którym autor streszcza jeden z pomysłów na niewydane opowiadanie.
WIECZNA ZMARZLINA 7/10
Nagrodzona Hugo. Dwójka ludzi przebywa w aktualnie opuszczonym, ale samowystarczalnym kurorcie na planecie, gdzie zima trwa bardzo długo, a zlodowacenia potrafią szybko przejmować teren. Mężczyzna ma tu do załatwienia pewną tajemniczą...
Jeżeli oddzielić tę książkę od jej dziedzictwa, nie porównywać jej do dzieł Larssona i czytać tak, jak każdy inny kryminał, to nawet się broni. Oczywiście nie ma takiego smaku i klimatu co oryginalne Millennium. Nie czuć tutaj ciężkiego klimatu mrocznej Szwecji, Lisbeth też jest mniej interesująca niż kiedyś. Moim zdaniem Lagercrantz wybrał mniej interesujące tematy niż...
więcej Pokaż mimo to
WARIANT JEDNOROŻCA 7/10
Jednorożec gra w szachy w barze. Ciekawe jest i opowiadanie i geneza jego powstania.
OSTATNIA Z DZIKICH 7/10
Główny bohater i jego myślący samochód bojowy wraz z grupą innych wojaków polują na stado zdziczałych samochodów. Kontynuacja opowiadania "Diabelski samochód" z innego zbioru.
RECITAL 6/10
Ostatni występ słynnej niegdyś artystki...
Pierwszy tom był na tyle słaby, że potrzebowałem 4 lat(!!!), żeby zebrać się do drugiego. Tymczasem próżno było szukać tego wydania, bo dawno się rozeszło - ten tom jest najpopularniejszy, bo dopiero w nim robi się ciekawie. W końcu udało mi się wyrwać go gdzieś na aukcji za potrójną cenę... a 2 miesiące później zrobili dodruk! No cóż...
Generalnie historia dużo lepsza, niż...
No to po kolei:
JEGO WIELKI WYŚCIG 3/10
Pierwsze opowiadanie Zelaznego, zainspirowane wypadkiem kierowcy F1 Wolfganga von Tripsa. Utwór krótki i widać wyraźny przerost formy nad treścią.
JEŹDŹCY 4/10
Niewiele lepiej, niż pierwsze. Autor tak opisuje wiele rzeczy, że często nie wiem, o co chodzi. Litościwie krótkie.
STALOWA PIJAWKA 6/10
Były robot-strażnik, który wysysa...
Pierwsze dwie księgi cyklu ("Ragnarok" i "Matematyka magii") były całkiem niezłe, ale kolejne trzy, zawarte w tym tomie są dużo gorsze. Po kolei:
ŻELAZNE ZAMCZYSKO
Bohaterowie trafiają do świata Xanadu z poematu "Kubla Khan" Samuela T.Coleridga. Ja nic o tym utworze i jego świecie nie wiem i czułem się totalnie zagubiony. Tym bardziej, że od początku autorzy wrzucają...
Fantasy z domieszką horroru, pachnie Wiedźminem. Autorka ma bardzo przyjemny styl pisania.
Pokaż mimo toUff, ciągnęła mi się ta część. Tutaj autor w większości zrezygnował z elementów przygodowych i postawił na ratowanie świata. I jest jeszcze bardziej ponuro niż wcześniej. Było kilka świetnych scen, ale w większości mi się dłużyło. Trylogia jest zamknięta, ale końcówka stanowi dobry punkt wyjścia. Może Głuchowski kiedyś jeszcze coś skrobnie?
Pokaż mimo toCo ja się będę rozpisywał: Rewelacja! Najlepszy tom cyklu! Przebił nawet moje ulubione "Zaginięcie". Chociaż jeden z motywów Mróz użył już w cyklu o Forście. Widać, że po skończeniu tego cyklu autor tęskni za górami.
Pokaż mimo toŚrednia książka. A głównego bohatera to autor wymęczył tym razem aż za bardzo. Tylko parę niezłych momentów i maestro Gosztyła ratują całość.
Pokaż mimo toŚwietny tom i rewelacyjne zakończenie. Autor mógłby na nim zakończyć cykl. Ale ja chcę więcej!!!
Pokaż mimo toRewelacja! Najlepszy tom cyklu! Wreszcie wszystko dopięte na ostatni guzik, wszystkie wątki z poprzednich części wyjaśnione, wszystkie wiszące na ścianach strzelby wypaliły. Świetne jest to, że autor cały czas igra z czytelnikiem. Kiedy już myślisz, że coś wiesz, to najpewniej jesteś w błędzie, do samego końca nie wiadomo, o co tak naprawdę chodzi. A zakończenie bardzo...
więcej Pokaż mimo to
Usłyszałem o filmie, a potem przypadkiem zdobyłem książkę.
Bardzo ciekawa i wciągająca, główny bohater jest do schrupania. Oczywiście, nie miałem cienia wątpliwości, jak książka się skończy. Obserwacja zmagań Marka na marsjańskiej pustyni jest całkiem emocjonująca. Autor mógłby napisać całość w formie dziennika, pomijając wydarzenia na Ziemi. Wtedy byłby to normalny...
Drugi tom sporo lepszy od pierwszego (7*) i z tego, co wiem taka tendencja się utrzymuje. Spodziewam się, bo Zaginięcie czyta się jednym tchem. Sprawa jest ciekawsza (chociaż finał niezbyt zaskakujący), wątki obyczajowe też się ładnie rozkręciły, do tego ciekawe zwroty akcji. Podobały mi się też odniesienia do innych książek Mroza.
No i ta Chyłka...
Nie myj się, już jadę!
Z całej trylogii trzecia część podobała mi się najmniej, ale i tak jest świetnie. O ile część pierwszą można uznać za normalny kryminał, o tyle druga to już raczej thriller spiskowy, trochę w stylu Bourne'a. Zamek natomiast to już rzecz bardzo polityczna. Autor poświęca dużo miejsca na rozprawianie o tajnych służbach i tym podobnych. Za długie to-to, do tego Lisbeth w tym...
więcej Pokaż mimo to