Opinie użytkownika
Oto doskonały przykład książki, którą sygnuje nazwisko, a nie pomysł na fabułę. Oszukałem się sam, bo przypomniałem sobie co Ziemiański pokazał w Achaji i kupiłem "Za progiem grobu". Od początku wszystko było to jakieś "drętwe". Postaci jak to w polskich książkach - kalka bohaterów amerykańskich. Detektyw, co to z niejednego pieca jadł chleb, z tykającą bombą w postaci...
więcej Pokaż mimo to
Zawsze podobał mi się styl Simona Becketta. Zawsze zwarta kompozycja, która wiedziała kiedy jest punkt kulminacyjny i kiedy koniec fabuły. Do tego postaci, choć może nie posiadające super głębi, ale pasujące za to idealnie do pomysłu autora.
Tym razem autor zaserwował czytelnikowi retrospekcje z życia doktora Huntera. Fakt, trzeba było kiedyś to zrobić, bo w poprzednich...
Zachęcony "Zaginioną dziewczyną" sięgnąłem po "Mroczny zakątek". Różnice czuć już po kilkudziesięciu kartkach. Mroczny zakątek nie porywa za bardzo ani tematem ani kreacją postaci. Jest zbudowany na klasycznych horrorach i kryminałach amerykańskich.
Jest zabójstwo i są jego bohaterowie pokazani w pierwszej perspektywie(ktoś jest jednoznacznie winny), później autor...
Miałem spore oczekiwania co do tej książki, choć szalonym fanem zagłady zombie wcale nie jestem. Nie przeszkadzało mi nawet, że o umarlakach napisano już tyle że powinno już starczyć. Amerykanie wiodą przecież w tym taki prym, że raczej nas już niczym nie zaskoczą. Dlatego do wizji Roberta Schmidta podszedłem na luzie i z lekkim zaciekawieniem.
Od początku książka wciąga...
Na początku miałem jakieś większe oczekiwania wobec tej książki. Powód był prosty - nie ma wielu książek o tej tematyce na polskim rynku. W dodatku takich które by opisywałyby jakoś szczególnie polskie, prawnicze i sądownicze realia. A pózniej nie miałem już specjalnych wymagań.
Z początku było fajnie, bo przemyślane postaci bardzo dobrze popychały fabułę do przodu....
No cóż, Krajewski stanął na wysokości zadania. Takie właśnie kryminały należy pisać. Krajewski od samego początku przygotowuje czytelnika na coś mocnego, godnego finału i ostatecznego oszlifowania Eberharda Mocka.
Tym razem zbrodnia jest zbudowana konsekwentnie i szczegółowo. Tak dobrze, że Mockowi mus pomóc nowa postać autora - Edward Popielski. Mało tego, oprócz...
Chyba najlepsza książka o Mocku spod pióra Krajewskiego. O wiele lepsza i lżejsza fabularnie niż poprzedni tom. Akcja w fabule jest dobrze wyważona, nie nudzi a wręcz wciąga, bo jeśli chodzi o kryminalną zagadkę, to tym razem właśnie Eberhard będzie głównym podejrzanym.
Kiedy przeczytałem parę kartek i natrafiłem na tzw "tajemne bractwo" trochę się zniechęciłem. Krajewski...
Krajewski jest znany z licznych retrospekcji czy wykraczania w dalszą przyszłość jeśli chodzi o swoje książki. Tak jest i tym razem. Mock nie będzie już śledczym i nie będzie już taki młody. Autor przenosi nas na kilka tygodni przed końcem II Wojny światowej, do zniszczonego walkami Breslau.
Na początku wszystko dzieje się całkiem szybko i naprawdę jest co czytać....
Trzeci tom o Mocku mogę uznać za udany. W końcu jest tu przemyślany wątek morderstwa, z poszlakami czy zakręconymi wątkami. W końcu Krajewski trochę oszlifował Eberharda, bo w pierwszej części był nijaki, a w drugiej ekstremalnie przekoloryzowany.
Choć wrocławski śledczy w dalszym ciągu nie pobudza się do akcji kawą lecz alkoholem, trzeba przyznać że bez tego rauszu, nie...
Tom Rob Smith nabrał odwagi i spróbował napisać coś innego co nie byłoby dobrze skrojonym thrillerem politycznym z dokładnie przemyślanymi postaciami. I tak pojawiła się "Farma".
Czytając kilka pierwszych stron byłem lekko zaskoczony, bo przed moimi oczami pokazała się jakby sztuka teatralna, swoisty dialog aktorów, a nie postaci. Potwierdzają to krótkie sceny które...
W drugim tomie przygód Mocka poznajemy go o wiele lepiej niż w debiucie autora. Choć trzeba przyznać, że Krajewski za dużo tutaj poświęcił osobistym perypetiom Eberharda. Na domiar złego problemy z jego żoną (a w konsekwencji z nim samym) pokazują detektywa jako strasznego chama, prostaka i szowinistę.
Fakt, że historia jego żony łączy się niejako ze śledztwem, niewiele...
Po ostatnich dwóch książkach Jeremiego moja fanowska miłość do Top Geara i niego samego nieco opadła. Problemem był nijaki dobór materiału do książki i jego archaiczność.
W nowej książce Clarksona zrezygnowano co prawda z miksu - jego książek o motoryzacji ze "Światem według Clarksona". Teraz skupiono się wyłącznie na samochodach. To nawet dobrze, bo poczucie humoru...
Trzecia część o życiu Lwa Demidowa w moim odczuciu jest dobra, ale nie tak dobra jak jej poprzedniczki. O tyle o ile pierwsza połowa książki ma sens to druga jest dziwną literacką samoróbką. Autor nie wiedział co począć ze słynnym agentem bezpieki.
Na początku mamy fajny obraz walki służb radzieckich i amerykańskich bo trwa tzw. "zimna wojna". Ciekawe jest to że autor...
Zachęcony postacią Popielskiego, sięgnąłem po pierwszego bohatera spod pióra Marka Krajewskiego - Eberharda Mocka. Muszę przyznać, że obie postaci więcej dzieli niż łączy. Dla mnie będzie to plus, bo według mnie Popielski był o wiele bardziej klarowną i przemyślaną postacią. Po prostu Mock jest mocno zarysowanym przeciwnym biegunem, który można podczepić pod szlifowany...
więcej Pokaż mimo toPo tym jak "System" Toma Roba Smitha wywarł na mnie niemałe wrażenie, bez namysłu wysupłałem parę moniaków na drugi tom losów agenta MGB, Lwa Demidowa. I nie mam czego żałować, bo warsztat autora nadal mi imponuje, a nowa fabuła zaskakuje. Tym razem Demidow sam na własnej skórze odczuje piekielną machinę strachu i terroru własnego kraju. Dzieje się tak z powodu...
więcej Pokaż mimo toJako fan Nesbo dałem mu kredyt zaufania za Harrego Hole, oraz po tym jak mnie uraczył historią Jona Hansena - zabójcy romantyka z zasadami. Tak było w właśnie we "Krwi na śniegu". Przyszedł czas na kontynuację - "Więcej krwi" i muszę przyznać, że nic się nie zmieniło. Niby autor jest konsekwentny, to jego znak rozpoznawczy, ale wady poprzedniej fabuły wróciły ponownie i są...
więcej Pokaż mimo to
Czwarte "Millenium" to książka która miała wysokie aspiracje do bycia bardzo dobrą, ale się nie powiodło.
Tak naprawdę nie wiemy ile Stieg Larsson napisał od siebie (pozostawił po sobie), a ile wydumał pan Lagercrantz. A muszę przyznać, że nie czułem w tej książce nic skandynawskiego. Nic co dałoby jej prawo stania na półce tej części obok słynnej trylogii.
Tak naprawdę...
Arena szczurów to książka na którą wszyscy czekali. Wszystko o co chcieliście zapytać w poprzednich częściach jawi się jako puzzle, które teraz wskakują na swoje miejsce. Tak jak poprzednie części pokazywały spowiedź i pokutę Edwarda Popielskiego, tak ta ostatnia to już swoiste rozgrzeszenie. Na pytanie "Jak żyć?" Odpowie wam nie Premier lecz sam główny bohater.
Jak...
Z ochotą sięgnąłem po kolejny tom przygód syna Popielskiego. Oczywiście nie zabrakło tutaj też retrospekcji z życia głównego bohatera Edwarda.
Z początku akcja toczy się ślamazarnie, bo autor próbuje zaznajomić czytelnika z nieco za bardzo wydumaną na mój gust zagadką. Chodzi jak zwykle o matematykę, która jest osobliwym narzędziem w rękach Krajewskiego. Na szczęście po...
Ósmy tom to na całe szczęście wytwór innego pisarza niż Żamboch. Pomimo, że nadal akcja dzieje się w równoległych światach, są one bliższe czytelnikowi. Pan Schink zabiera nas na Dziki Zachód.
Miał być to atut książki i poniekąd jest, ale jest to taka sobie kopia filmowych westernowych klasyków niż porywająca powieść z gatunku s-f. Więcej tu pyskówek, salonowych bijatyk,...