Rozbite okna, rozbita firma
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- MT Biznes
- Data wydania:
- 2006-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2006-01-01
- Liczba stron:
- 224
- Czas czytania
- 3 godz. 44 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 838897081X
Michael Levine pokazuje w swej niezwykle praktycznej książce, że jeśli firma ma przetrwać i rozkwitać, jej menedżerowie muszą się zatroszczyć o wszystkie najdrobniejsze szczegóły tytułowe ‘‘rozbite okna’‘. Ich zaniedbanie może doprowadzić i często rzeczywiście prowadzi do katastrofy. Psychologowie społeczni i urzędnicy odpowiedzialni za egzekwowanie prawa zgodnie twierdzą, że jeżeli nie naprawi się rozbitego okna w jakimś budynku, wkrótce zostaną rozbite wszystkie pozostałe, a w ostatecznym rachunku dojdzie do degradacji całej okolicy. Levine błyskotliwie odnosi tę samą teorię do świata działalności gospodarczej jeśli nie zadbamy o szczegóły, przekonamy się wkrótce, że firma będzie musiała ogłosić bankructwo. Książka zawiera aktualne przykłady firm, które dobrze sobie z tym radziły, oraz innych, w których rozbitych okien jest aż za wiele: Kierownictwo linii lotniczych JetBlue zdało sobie sprawę, że trzeba dać pasażerom to, czego naprawdę chcą (skórzane fotele, telewizor przy każdym miejscu itd.), gdyż drobiazgi te stanowią prawdziwy klucz do sukcesu. * Przeglądarka Google dzięki swej nadzwyczajnej i niezawodnej dostępności mogła się wybić ponad cały tłum podobnych serwisów internetowych. * Sieć McDonald s utraciła czołową pozycję w branży barów szybkiej obsługi, gdy niechlujne sale i brudne toalety zaczęły odstraszać klientów. * Sieć handlowa Kmart zniechęciła swych lojalnych klientów, podejmując próbę pośpiesznego przejścia ku górnej części rynku. Najważniejsze zaś, że Michael Levine wyjaśnia w swojej książce, co trzeba zrobić, aby szybko zastosować w firmie te drobne środki zaradcze, które mogą przynieść najwspanialsze efekty.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 17
- 8
- 4
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Opinia
Książka sensowna i jak na taką tematykę czyta się ją szybko i lekko. Pisana w zrozumiałym dla każdego języku.
„Rozbite okna…” pokazują nam jak ważne w "życiu" firmy są drobiazgi, rzeczy na które czasami nawet nie zwrócili byśmy uwagi: jeden niesympatyczny pracownik może łatwo zepsuć opinię o naszej firmie (wizerunek firmy) i nieświadomie działać na jej szkodę stając się właśnie takim tytułowym rozbitym oknem. Klient spostrzegając np. lecący tynk z sufitu czy pajęczyny na ścianach w ulubionej kawiarni zacznie się zastanawiać nad czystością w kuchni a co za tym idzie nad czystością posiłków, napoi, naczyń – będzie to miało negatywny wpływ na jego opinię przedstawianą znajomym i w konsekwencji kawiarnia może stracić dużo więcej niż pieniądze na farbę. Autor przedstawiając sytuacje z „życia wzięte” ukazuje rozbite okna różnych firm. Dzięki temu stara się nauczyć nas, jak radzić sobie z podobnymi sytuacjami w naszej firmie (lub w firmie, w której pracujemy) i co zrobić by zapobiec powstawaniu „rozbitych okien”.
„Teoria rozbitych okien głosi, że zjawisko nawet tak niepozorne i niewinne jak rozbite okno wysyła w istocie pewien sygnał odbierany co dzień przez przechodniów. Jeśli okno nie zostaje naprawione, świadczy to o tym, że właściciel budynku nie zwraca na nie uwagi albo mu na nim nie zależy (…) Ta sama teoria stosuje się do świata działalności gospodarczej"
„Poziom lojalności klientów wobec firmy wynika z ich percepcji. Nawet jeden błąd może zaszkodzić jej wizerunkowi w oczach klientów.
* Drobiazgi znaczą bardzo wiele. Jeśli zauważymy, że dywan na podłodze w gabinecie dentysty jest trochę wytarty, możemy w końcu zacząć się zastanawiać, czy narzędzia dentystyczne są wymieniane dość często.
* Rozbite okna najlepiej naprawiać, zanim się rozbiją.
* Ukrywanie jest zgubne – nie wolno usprawiedliwiać się, dlaczego okna są rozbite, ani przeczyć temu faktowi. Trzeba przyjąć cios, przyjąć odpowiedzialność za problem i rozwiązać go.”
Książka sensowna i jak na taką tematykę czyta się ją szybko i lekko. Pisana w zrozumiałym dla każdego języku.
więcej Pokaż mimo to„Rozbite okna…” pokazują nam jak ważne w "życiu" firmy są drobiazgi, rzeczy na które czasami nawet nie zwrócili byśmy uwagi: jeden niesympatyczny pracownik może łatwo zepsuć opinię o naszej firmie (wizerunek firmy) i nieświadomie działać na jej szkodę stając się...