Menedżer na starcie

Okładka książki Menedżer na starcie
Julie Zhuo Wydawnictwo: MT Biznes biznes, finanse
300 str. 5 godz. 0 min.
Kategoria:
biznes, finanse
Tytuł oryginału:
The Making of a Manager
Wydawnictwo:
MT Biznes
Data wydania:
2020-03-13
Data 1. wyd. pol.:
2020-03-13
Liczba stron:
300
Czas czytania
5 godz. 0 min.
Język:
polski
ISBN:
9788380878952
Średnia ocen

                7,0 7,0 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,0 / 10
18 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
71
71

Na półkach:

Podjęcie nowej pracy zawsze wiąże się z wielką niewiadomą i obawą czy sobie poradzimy. Jeszcze większy stres wiąże się z awansem i zajęciem stanowiska menedżera – który będzie zarządzał grupą ludzi i weźmie odpowiedzialność za jego efekty. Nie jest to łatwe zadanie, ale nie jest też wcale takie straszne, jak może się wydawać na pierwszy rzut oka. Wszystkiego można się nauczyć i być w tym coraz lepszym. Aby tego dokonać, warto sięgnąć po sprawdzoną wiedzę osoby, która była w takiej sytuacji i będzie w stanie służyć radą. Na nowej ścieżce zawodowej i roli kierowniczej z pewnością pomoże każdemu przeczytanie książki “Menedżer na starcie” autorstwa Julie Zhuo. Jest ona doświadczonym liderem ogromnych zespołów w Facebooku – do którego dołączyła gdy był jeszcze bardzo małej wielkości start-upem. Wraz z nią firma ewoluowała do kluczowego gracza na całym świecie, w dziedzinie technologii i komunikacji międzyludzkiej. Jeśli zamierzacie czerpać wiedzę, to tylko od najlepszych, a taką osobą z pewnością jest Julie Zhuo.

Początki

Początki w roli menedżera nie są łatwe i wymagają sporej wiedzy o ludziach i zarządzaniu. Autorka opisuje w książce własne przeżycia i problemy z jakimi musiała się zmagać w codziennej pracy po objęciu kierowniczego stanowiska. Bycie świetnym w swojej dziedzinie nie wystarczy. Trzeba opanować mnóstwo dodatkowych umiejętności, potrzebnych do kierowania ludźmi i pracą którą wykonują. Zadanie menedżera doskonale opisują słowa z początku książki: “Twoim zadaniem jako menedżera jest umożliwienie grupie współpracujących osób osiągnięcia lepszych wyników”. Pomocne będą również takie cechy jak elastyczność i balans, nie można popadać w skrajności i warto być otwartym na zmieniające się intensywnie środowisko pracy i zachowania ludzi.

Feedback

W książce autorka poświęca sporo miejsca na to, w jaki sposób przekazywać pracownikom feedback oraz jak o niego zabiegać. Dodaje również, że jest to trudna sztuka, ponieważ jedna osoba sama go pragnie i jest niezadowolona gdy go nie otrzymuje, a druga wręcz przeciwnie. Natomiast z naszej strony jest obawa, że możemy kogoś urazić i popsujemy atmosferę w zespole. Jednak główną radą jest szczerość i otwartość. Zamykanie się na branie i dawanie feedbacku będzie najgorszym wyjściem. Trzeba rozmawiać otwarcie i być transparentnym w relacjach ze współpracownikami. Istnieje spora szansa, że w ten sposób zbudujemy mocne relacje i trwały zespół profesjonalistów – którym zależy na świetnych wynikach i niezwykłej atmosferze. Jeśli ludzie przychodzą z chęcią do pracy – jesteśmy na dobrej drodze do wykreowania miejsca, o które będą zabiegać najlepsze talenty. Trzeba zwracać na to uwagę każdego dnia, pracować nad tym i pielęgnować. Wysiłek będzie wart zachodu.

Rekrutacja

Mając pod sobą wiele osób, za których pracę się odpowiada, można doznawać ogromnego stresu i niepokoju. Jego skala nawarstwia się w miarę pojawiania się nowych osób. Jednak te osoby nie biorą się znikąd. Trzeba je rekrutować i to samemu. W miarę powiększania się firmy można oprzeć się na pomocy bardziej doświadczonych współpracowników lub w przypadku posiadania odpowiedniego budżetu, zlecić to zadanie firmie rekrutacyjnej. Gdy decyzja należy do nas, najbardziej obawiamy się błędnej decyzji i wyboru niewłaściwego kandydata. Do tego dochodzą zmarnowane pieniądze i czas. Całość tej odpowiedzialności spoczywa na naszych barkach. Julie Zhuo opisuje również sytuację gdy kandydat na rozmowie kwalifikacyjnej nie wypadł dobrze, a mimo to mamy ochotę go zatrudnić. Co zrobić w takiej sytuacji? Na to pytanie znajdziecie odpowiedź w książce. Drugą stroną medalu jest zwalnianie ludzi. Jest to jeden z najtrudniejszych i najmniej przyjemnych momentów w karierze menedżera. Nikt nie lubi tego robić, a mimo to czasami jest to konieczność. Ważne by w jakimś stopniu pomóc zwalnianej osobie i nie rozstawać się w negatywnej i wrogiej atmosferze. Nawet w tak trudnej sytuacji ludzie powinni zachowywać się z klasą.

Trudne momenty

Gdy pojawia się sukces, każdy chce być jego częścią. Lecz gdy pojawiają się czarne chmury i problemy – nikt nie chce brać odpowiedzialności za fiasko niewłaściwie realizowanych projektów. Rola przywódcy sprowadza się do tego że bierze na barki odpowiedzialność i nie wskazuje pojedynczych winnych. Wie że zawiodły procesy, komunikacja i szereg czynników. Nigdy nie powinien być wydany i skazywany pracownik. Ponieważ mimo najszczerszych chęci i wytężonej pracy mogą pojawić się błędy i niedopatrzenia. Taka jest specyfika każdej wykonywanej pracy.

Delegowanie i ufanie

Menedżer nie jest po to aby wyręczać swoich podwładnych. Powinien wskazywać właściwy tok pracy i pozostawić przestrzeń na działanie oraz kreatywne wykonywanie swoich obowiązków pracownikom. Autorka uważa że najgorsze są skrajności – mikrozarządzania i dawanie zupełnie wolnej ręki. Żaden z tych sposobów się nie sprawdzi. Nie można dopuścić do sytuacji w której pracownicy znienawidzą Cię za zbytnie wtrącanie się i ignorowanie zarządzania. Trzeba wyważyć swoje ingerowanie w pracę zespołu i im pomagać.

Szanowanie czasu w pracy

Dobrze w tej książce został opisany wątek spotkań w firmie. Głownie chodzi o to aby były one treściwe, rzetelne i nie zabierały dużo czasu. Nikt nie lubi gdy marnowany jest czas, który może zostać wykorzystany na wartościową pracę. Jako menedżer szanuj swój czas i zespołu. Będą Cię za to szanować i zyskasz w ich oczach jako lider który wie jak postępować. Jeśli będziesz niezorganizowany i zaczniesz marnować spotkania na błahe rozmowy i niekończące się dyskusje o niczym – nie będziesz dla nikogo wiarygodny.

Podsumowanie

W książce “Menedżer na starcie” znajdziecie szereg zaleceń i porad od osoby, która przeszła od roli pracownika do menedżera. Ma doświadczenie z trudami i troskami jakie miotają początkującego kierownika zespołu. Będąc pierwszy raz na czele zespołu, popełniła wiele błędów i musiała radzić sobie z presją oczekiwań. Książka jest niezwykle cenna dla osób, które rozpoczynają swoją karierę jako liderzy. Autorka prowadzi nas przez swoje przeżycia, sukcesy i porażki. Dzieli się doświadczeniem wprost i bez zbędnego cukrowania o ścieżce pełnej sukcesów. Żaden menedżer nie jest wyłącznie osobą, które jest nieomylna i świętuje tylko zwycięstwa. Codziennie są trudne chwile i problemy które trzeba rozwiązywać i właśnie te aspekty omawia szczegółowo Julie Zhuo. Jest to o tyle cenna wiedza, ponieważ zdobyła ją w jednej z najprężniej działających firm na świecie. Gdzie nie ma możliwości na spoczywanie na laurach i posiadanie jednej stałej wiedzy o wszystkich. W tak dynamicznym środowisku pracy dochodzi do różnego rodzaju zawirowań, że niepewność i stres to chleb powszedni. Kierując zespołem złożonym z kilkuset osób, trudno jest nie natknąć się na problem.

Wielkiego menedżera poznaje się po tym jak reaguje na małe i wielkie trudności – nigdy nie chowa głowy w piasek. Jest oparciem dla swoich ludzi i można na niego zawsze liczyć. Jeżeli życie w niepewności i przytłacza was rola menedżera, koniecznie zajrzyjcie do tej książki i podążajcie śladem świetnego lidera jakim jest autorka tej książki. Forma w jakiej przekazuje wiedzę, jest łatwo przyswajalna, co stanowi atut tej publikacji. Po przeczytaniu tej książki zyskacie szersze spojrzenie na rolę menedżera i co powinien robić w danej sytuacji aby jego zespół osiągał najlepsze wyniki.

Tomasz
silanauki.pl

Podjęcie nowej pracy zawsze wiąże się z wielką niewiadomą i obawą czy sobie poradzimy. Jeszcze większy stres wiąże się z awansem i zajęciem stanowiska menedżera – który będzie zarządzał grupą ludzi i weźmie odpowiedzialność za jego efekty. Nie jest to łatwe zadanie, ale nie jest też wcale takie straszne, jak może się wydawać na pierwszy rzut oka. Wszystkiego można się...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    40
  • Przeczytane
    22
  • Posiadam
    6
  • Teraz czytam
    3
  • 2023
    2
  • 2021
    2
  • Pożyczone od Znajomych
    1
  • Biznes, PR & marketing - posiadam
    1
  • Chcę kupić
    1
  • Ebook_Epub
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Menedżer na starcie


Podobne książki

Przeczytaj także