Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Tytuł oryginału:
- How to win friends and influence people
- Wydawnictwo:
- Studio Emka
- Data wydania:
- 2022-10-26
- Data 1. wyd. pol.:
- 2008-01-01
- Data 1. wydania:
- 2006-06-01
- Liczba stron:
- 320
- Czas czytania
- 5 godz. 20 min.
- Język:
- polski
- Tłumacz:
- Paweł Cichawa
- Tagi:
- przyjaźń poradniki
Przełomowy, ponadczasowy bestseller w ekskluzywnym wydaniu.
Tę książkę warto mieć w domu i warto do niej wracać.
Miliony czytelników, w tym światowi liderzy biznesu i polityki, nieustannie powołują się na książkę Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi. To najlepszy dowód, że lekcje głoszone przez Dale’a Carnegiego, które zapoczątkowały nurt samorozwoju, przetrwały próbę czasu i zyskały charakter uniwersalny. Są to klasyczne, w najlepszym tego słowa znaczeniu, zasady postępowania, a generalne założenia tej książki pozostają ważne dla kolejnych pokoleń. Przenikliwe, ponadczasowe rady autora pomagają rozwijać inteligencję interpersonalną, a ćwiczenie dobrych umiejętności społecznych sprzyja poprawie naszego życia, zarówno w sferze prywatnej, jak i zawodowej.
Książka Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi miała premierę w Nowym Jorku, w październiku 1936 roku. Jeszcze przed końcem tego roku dotarła na szczyt listy bestsellerów "New York Timesa" i utrzymała się na niej przez następne dwa lata. Do dzisiaj uznaje się ją za jeden z największych sukcesów wydawniczych w historii. Każdego roku liczba wydanych egzemplarzy wzrasta o 250 tysięcy. Dotychczas na całym świecie sprzedało się ponad 30 milionów egzemplarzy tej książki w przekładach na 37 języków.
Pierwsze polskie wydanie książki Carnegiego ukazało się w roku 1993 nakładem Wydawnictwa Studio Emka.
Wydawnictwo Studio Emka jest obecne na polskim rynku wydawniczym od 30 lat. Jubileusz świętujemy specjalną edycją książki Dale’a Carnegiego, której przekład opublikowaliśmy na początku naszej działalności.
Piśmiennictwo, które stało się naszą specjalnością, jest nazywane, najogólniej, literaturą motywacyjną. Taką formułę programu określił i do przedwczesnej śmierci konsekwentnie realizował współzałożyciel i redaktor naczelny naszego Wydawnictwa Jacek Marciniak, który z talentem i pasją wyszukiwał i dobierał najważniejsze książki z tego kręgu. Cenił życiową mądrość ich twórców, siłę argumentacji, hołdowanie wiedzy, niekłamaną chęć niesienia pomocy ludziom, wreszcie klarowny, komunikatywny język. Obecnie z głębokim przekonaniem i pieczołowitością kontynuujemy ten kierunek naszej działalności.
Wiele książek tego gatunku zyskało niezwykłą światową popularność – nie tylko z wyjątkową przenikliwością wskazują źródła indywidualnych i społecznych problemów, ale przedstawiają też skuteczne rady. Znaczną część tych tytułów w polskich przekładach opublikowało Studio Emka. Jak kiedyś, tak i dziś wyjątkowo celnie trafiają w polski czas.
Jednak powodem szczególnej naszej satysfakcji jest przekonanie, że książki Studio Emka pomogły odmienić życie milionów ludzi. Uczyły i uczą żyć i być – w rodzinie, w gronie przyjaciół, w różnych społecznościach, w biznesie. Popularyzują w sposób kompetentny i atrakcyjny najnowszą wiedzę społeczną, psychologiczną, a zwłaszcza ekonomiczną. Nie bez powodu nasza najliczniejsza publiczność czytelnicza wywodzi się ze świata biznesu. Książki Studio Emka wspierają menedżerów i przedsiębiorców w działaniu, propagują najnowszą wiedzę i praktykę ekonomiczną, progresywne modele zarządzania. Bo ambicją Wydawnictwa Studio Emka było i jest wpisywanie się naszymi publikacjami w program edukacyjny społeczeństwa, a dewizą – tworzenie i ogłaszanie książek bliskich życiu i ludziom.
W roku naszego jubileuszu pragniemy podziękować za lojalność naszym wiernym Czytelnikom i zarazem wyrazić nadzieję, że nasze książki będą towarzyszyły Państwu przez wiele następnych lat, dostarczając intelektualnych satysfakcji, służąc pomocą w osobistym oraz zawodowym doskonaleniu i zapewniając, co równie ważne, radość płynącą z dobrej lektury.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 6 947
- 5 702
- 1 377
- 624
- 199
- 86
- 79
- 67
- 66
- 50
Opinia
Treść książki jest mocno ustrukturyzowana, lekcje dotyczące komunikacji autor przekazuje na początku, w trakcie i na końcu rozdziału by czytelnik na pewno je zapamiętał.
To zbiór takich życiowych porad o komunikacji, kulturze, i życiu w społeczności tak by każdy czuł się w niej dobrze.
Trafiłam tu na znane już wcześniej skuteczne metody by komunikacja i interakcja z innymi przebiegała w jak najlepszy dla obu stron sposób, ale także otrzymałam kilka nowych trików i niektóre historie otworzyły mi oczy na mało znane do tej pory fakty.
Co można zgłębić podczas lektury?
- To dlaczego warto pamiętać imię każdego kogo spotykamy
- Jak to, że każdy jest egoistą wpływa na relacje międzyludzkie
- Jak bycie dobrym słuchaczem wpływa na bycie dobrym rozmówcą
- Jak ważna jest umiejętność przyjęcia punktu widzenia innego człowieka i jak to osiągnąć
Chociaż zawarte tu porady uważam za trafne, przydatne i jeśli wszyscy by je stosowali komunikacja byłaby prostsza, ale mam kilka ale… Mam wrażenie, że książka ta prezentując przykłady skupia się wyłącznie na aspektach manipulacji i przemyślanej strategii by prowadzić jakąkolwiek interakcję, porzucając przy tym naturalność rozmów. Czy każda rozmowa musi być jak gra strategiczna?
Ponadto w wielu zaleceniach autor powtarza by chwaląc innych, umniejszać sobie, przyznawać się do błędu tak często jak się da i to tworzy wrażenie budowania w czytelniku postawy „people pleaser”, osoby, która za wszelką cenę dąży do zadowolenia innych. Jeśli na tę lekturę trafi osoba o niewystarczającym poziomie pewności siebie może być to dla niej wręcz toksyczny przekaz.
W skrócie: porady świetne, treść zawierająca złote zasady o komunikacji w pigułce, dobrze ustrukturyzowana i przekazana prostym językiem z obrazującymi trafnie teorię przykładami i historiami z prawdziwego życia.
Jednak warto i zalecam podejść do niej z dystansem, chłodną głową i nie wdrażać bez wahania wszystkich metod do swojego życia, a podejść do nich z krytyczną oceną przez pryzmat własnych przekonań, doświadczeń i potrzeb.
Wersja audio zawiera dodatkowo podział na role, dźwięki z tła czy muzykę co nie często zdarza się w literaturze faktu przyswajanej w tej formie i to zdecydowanie na plus.
Treść książki jest mocno ustrukturyzowana, lekcje dotyczące komunikacji autor przekazuje na początku, w trakcie i na końcu rozdziału by czytelnik na pewno je zapamiętał.
więcej Pokaż mimo toTo zbiór takich życiowych porad o komunikacji, kulturze, i życiu w społeczności tak by każdy czuł się w niej dobrze.
Trafiłam tu na znane już wcześniej skuteczne metody by komunikacja i interakcja z...