Fabularyzowane gry komputerowe w przestrzeni humanistycznej

Okładka książki Fabularyzowane gry komputerowe w przestrzeni humanistycznej
Rafał Kochanowicz Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
219 str. 3 godz. 39 min.
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Tytuł oryginału:
Fabularyzowane gry komputerowe w przestrzeni humanistycznej
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Data wydania:
2014-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2014-01-01
Liczba stron:
219
Czas czytania
3 godz. 39 min.
Język:
polski
ISBN:
9788323226635
Średnia ocen

                5,5 5,5 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Fantastyka w obliczu przemian Rafał Kochanowicz, Dorota Mrożek-Budzyn, Beata Stefaniak
Ocena 0,0
Fantastyka w o... Rafał Kochanowicz,&...

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
5,5 / 10
2 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
392
392

Na półkach: ,

Trudno było mi się przez tę niewielką książeczkę przebić. Przede wszystkim ze względu na jej przedawniony charakter – choć autor wspomina o produkcjach takich jak „Fallout 3” czy „GTA San Andreas”, mentalnie ciągle zwiedza „Wrota Baldura” i każdą z tych produkcji traktuje w ten sam sposób.

Spodziewałem się skupienia na fabule, co nieco sugerował mi tytuł. Ten aspekt gier komputerowych został jednak potraktowany po macoszemu – zredukowano go do roli moralistycznej, jakby snucie opowieści w tym czy innym medium miało na celu jedynie doktrynalizację młodych umysłów.

Niekiedy autor wyciąga wnioski z niewystarczającej ilości przesłanek bądź myli przyczynę ze skutkiem jakiegoś zjawiska. Tezy pokroju: „gry komputerowe powodują eskapizm” pojawiają się w niemal każdym rozdziale. Podkreślanie statusu książki i wywyższanie literatury pięknej ponad gropowieści jest tu nagminne. Dorzucić do tego można jeszcze dziwną argumentację czy pobieżne potraktowanie materiału źródłowego.

Jedynym plusem jest to, że to bodaj pierwsza pozycja, którą dane mi było przeczytać, a która traktuje o grach komputerowych z perspektywy literaturoznawczej. Ogólnie praca ta wygląda, jakby piętnaście lat temu napisał ją literaturoznawca zaniepokojony tym, że książki dla dzieci odchodzą do lamusa na rzecz gier.

Dobrze, że o grach komputerowych już się tak nie myśli.

Trudno było mi się przez tę niewielką książeczkę przebić. Przede wszystkim ze względu na jej przedawniony charakter – choć autor wspomina o produkcjach takich jak „Fallout 3” czy „GTA San Andreas”, mentalnie ciągle zwiedza „Wrota Baldura” i każdą z tych produkcji traktuje w ten sam sposób.

Spodziewałem się skupienia na fabule, co nieco sugerował mi tytuł. Ten aspekt gier...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    2
  • Chcę przeczytać
    1
  • Posiadam
    1
  • 2023
    1
  • Game Art
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Fabularyzowane gry komputerowe w przestrzeni humanistycznej


Podobne książki

Przeczytaj także