Diabeł używa Instagrama
- Kategoria:
- literatura piękna
- Tytuł oryginału:
- The Knockoff
- Wydawnictwo:
- Sonia Draga
- Data wydania:
- 2016-11-09
- Data 1. wyd. pol.:
- 2016-11-09
- Liczba stron:
- 368
- Czas czytania
- 6 godz. 8 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788379996407
- Tłumacz:
- Dorota Kaczor
Przezabawna, błyskotliwie napisana opowieść o prawdziwych kreatorach stylu i ich kiepskich naśladowcach. Pozwala zajrzeć za kulisy stale zmieniającego się świata mody, i spojrzeć na niego z przymrużeniem oka.
„Diabeł używa Instagrama to zabawna i mądra powieść, coś pomiędzy Diabłem ubierającym się u Prady a The Social Network. Wciągająca rozrywka, która nie pozwoliła mi zasnąć. Pomstowałem do nieba przy rozkosznych, szalonych wybrykach bohaterów, zgadywałem, który ze znawców mody jest właśnie parodiowany i smakowałem każdą intrygę, usnutą w eleganckim stylu”. – Kevin Kwan, autor bestsellerowej książki Bajecznie bogaci Azjaci
„Głośna, dziewczęca, pięknie napisana historia pozwalająca się oderwać od codzienności. Zabawne ujęcie przepaści pokoleniowej, której doświadcza Imogen. Kiedy odeszła, była królową. Kiedy wraca, traci miejsce w pierwszym rzędzie na pokazach podczas tygodnia mody dla blogerki modowej!” - The New York Times
„W tej współczesnej wersji Wszystko o Ewie, jedna z głównych bohaterek pnie się w górę w zawrotnym tempie, nie bacząc na swoją życzliwą szefową. Kradnie jej pomysły, obraża, gdy ta nie nadąża za nowinkami technicznymi, sprawia, że czuje się wykluczona. Ta świeża powieść, przedstawiająca kulisy świata mody, to klasyczna historia walki dobra ze złem, przeniesiona do współczesności”. – Publishers' Weekly
Gdy Imogen Tate, redaktor naczelna magazynu „Glossy” wraca do pracy po półrocznej przerwie, ledwo poznaje własne czasopismo. Jej była asystentka, dwudziestokilkuletnia Eve Morton, zwolniła większość starej załogi, sekretarza redakcji zesłała do magazynu materiałów biurowych, zrezygnowała z tradycyjnych telefonów i zatrudniła stado wysztafirowanych panienek stale przyklejonych do swoich komórek. Imogen, ulubienica świata mody, może i zna prywatne numery do Alexandra Wanga czy Diane Furstenberg, lecz nie odróżnia Facebooka od Twittera, a przez kilka dni nie umiała wyłączyć japońskiego w smartfonie.
Pod rządami Eve „Glossy”, niegdyś słynący z luksusowego wrześniowego wydania liczącego 768 stron, szybko zamienia się w fabrykę wyzysku. Ponadto Imogen odkrywa, że Eve chce zlikwidować wydanie drukowane, sprowadzając je do aplikacji na telefon.
Zagubiona Imogen musi zdecydować, czy spakować swoje manatki i odejść, czy obudzić w sobie cyfrowe zwierzę i stawić czoło Eve, by ratować ukochane pismo i własną karierę...
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 91
- 76
- 34
- 4
- 4
- 3
- 2
- 2
- 1
- 1
Opinia
Instagram, Facebook, Twitter, Postable, Pinterest, Buzz i wiele, wiele innych. Czyli przepis na podbój XXI wieku w wydaniu Internetowym.
Po sześciomiesięcznym urlopie chorobowym spędzonym na rekonwalescencji po operacji na raka piersi, Imogen Tate wraca do pracy w siedzibie magazynu Glossy. Nikt nie podejrzewał, a już na pewno nie główna bohaterka, że wystarczy 180 dni, aby przewrócić do góry nogami całą branżę modową. Zamiast Glossy, pojawia się Glossy.com, na miejscu naczelnej karierę robi dawna asystentka Imogen, Eve Morton, w zamian za dobraną ekipę profesjonalistów, pani redaktor dostaje nowe, młode twarze, które najwidoczniej nie potrzebują snu. A jakby tego było mało, pojawiają się Instagram, Facebook, Twitter, Postable, Pinterest, Buzz, Reddit, LinkedIn, a do tego lajki, followersi, selfie, hashtagi, kody HTML i tak dalej… I jak tu nie zwariować?!
Pomijając kłopoty w pracy, mnóstwo Internetowego nadrabiania oraz wiecznie niezadowoloną Eve, Imogen zmaga się z problemami dzieci dorastających w dobie Internetu, oraz wiecznie nieobecnych rodziców. Szkoła, praca, dom, terapia, gabinety lekarskie, pokazy mody, redakcja, sesje fotograficzne, przymusowa siłownia. Czy w tym błędnym kole znajdzie się miejsce na odpoczynek, czas spędzony z rodziną, przyjaciół i szczęście? Czy w dobie Internetu jest szansa na choć odrobinę prywatności? Czy pokolenie gadgetów zawładnie światem?
Lucy Sykes i Jo Piazza przedstawiają czytelnikom przykrą walkę z pędzącą do przodu codziennością. Wojnę, którą toczą ze sobą dwa różne pokolenia. Autorki uświadamiają, że wystarczy zaledwie jeden dzień, żeby to co klasyczne przeobraziło się w starodawne i niemodne, a to co wczoraj było niemożliwe, dzisiaj robiło furorę na całym świecie. W czasach, kiedy najdrobniejsze osiągnięcie życiowe przemierza cyberświat z prędkością światła, niedostosowanie się do jego tempa grozi wyginięciem. Pomysł goni pomysł, aplikacja podbija Internet, a popularność mediów społecznościowych rośnie na każdym kroku. Czy można się w tym wszystkim połapać? Książka doskonale ukazuje obie strony medalu nie szczędząc przykrych sytuacji, które spotykają wszystkich na co dzień. Autorki opisują zarówno korzyści jak i przekleństwa życia w dobie Internetu, a co najważniejsze przestrzegają przed jego niebezpieczeństwami czyhającymi na każdym kroku.
Pomijając kilka drobnych wpadek słownych oraz dziwny zapis niektórych Internetowych nowinek, tłumaczenie nie wzbudza żadnych sprzeciwów. Język książki dopasowany jest do standardów XXI wieku, nie znaczy to jednak, że tak jak w prawdziwym świecie, dialogi są pełne skrótów i wymyślonego, niezrozumiałego slangu. Nawiązywanie do wielu utworów muzycznych, ikon branży modowej, czasopism, filmów i książek dodatkowo umila lekturę, pomagając ocenić poziom znajomości kultury Stanów Zjednoczonych.
Przyjemna, zabawna, wzruszająca i ‒ co najważniejsze ‒ prawdziwa. Diabeł używa Instagrama, to powieść, po którą powinna sięgnąć każda kobieta, która zmaga się z przeciwnościami losu i postępem technologicznym. Imogen Tate to postać, z którą utożsamić może się połowa kobiet na świecie. Ikona stylu, którą powinna naśladować druga połowa damskiej populacji. To właśnie dlatego, oprócz gwarantowanej dawki rozrywki, Lucy Sykes i Jo Piazza prezentują nam idealny przewodnik medialny XXI wieku!
www.the-books-in-the-rye.blogspot.com
Instagram, Facebook, Twitter, Postable, Pinterest, Buzz i wiele, wiele innych. Czyli przepis na podbój XXI wieku w wydaniu Internetowym.
więcej Pokaż mimo toPo sześciomiesięcznym urlopie chorobowym spędzonym na rekonwalescencji po operacji na raka piersi, Imogen Tate wraca do pracy w siedzibie magazynu Glossy. Nikt nie podejrzewał, a już na pewno nie główna bohaterka, że wystarczy 180 dni,...