CeWEBryci – sława w sieci

Okładka książki CeWEBryci – sława w sieci
Michał Janczewski Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
222 str. 3 godz. 42 min.
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Wydawnictwo:
Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania:
2011-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2011-01-01
Liczba stron:
222
Czas czytania
3 godz. 42 min.
Język:
polski
ISBN:
9788375877137
Tagi:
internet socjologia cewebryci popularność
Średnia ocen

                7,3 7,3 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,3 / 10
18 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
337
28

Na półkach:

Internet to zjawisko, które na zawsze zmieniło rzeczywistość i sposób w jaki postrzegamy świat, wartości którymi się kierujemy, kryteria którymi oceniamy otoczenie, sposób w jaki myślimy, analizujemy, kojarzymy. Internet dał bazę do utworzenia wielu elementów nowych, mogących „wyewoluować” tylko w takim, a nie innym środowisku. Niemal nieograniczony zasięg, momentalny przepływ informacji, kulturowa globalizacja to tylko niektóre z cech. Internetowa to nowa, inna jakość. To w niektórych przejawach także rzeczywistość alternatywna.

Autor, Michał Janczewski skupił się na jednym elemencie rzeczywistości internetowej – zdobywaniu popularności, która ze względu na cechy Internetu rządzi się innymi prawami niż ta poza-wirtualna. Książka nie będąca właściwie ani opracowaniem naukowym, ani publikacją publicystyczną, czerpie co najlepsze z obu tych form: z jednej strony lekki, zabawny język nie stroniący od humoru, z drugiej wyczerpująca bibliografia i szerokie spektrum analizy rozpatrywanych zagadnień. Tytułowi cewebryci to nic innego jak celebryci internetowi, innymi słowy osoby cieszące się dużą popularnością w środkach masowego przekazu. Zgodnie z obserwacjami i kilkudziesięcioletnią już definicją celebryta to osoba znana z tego, że jest znana. Rzeczywistość internetowa ma swoich celebrytów, cewebrytów właśnie, którzy w większości przypadków, na bazie błyskawicznej kariery w serwisach społecznościowych, niesieni lawinowo rosnącym zainteresowaniem użytkowników Sieci, chociaż na chwilę, bo pamiętajmy że Internet to bardzo kapryśne środowisko, przedostali się do rwącego nurtu globalnego odbioru. Różne są sposoby na zaistnienie, autor wymienia ich sporo, ale na wierzch wypływa głównie spontaniczna reakcja Internautów i różnorodne grono nowych gwiazd, wyrastających samoistnie poza komercyjnym nurtem kolorowych tabloidów.

Mój faworyt to Matt Harding, znany milionom Internautów jako „Tańczący Matt”. Chłopak, którego pasją było odwiedzanie coraz to nowych, mniej lub bardziej egzotycznych miejsc na Ziemi, wzbogacił program swoich wycieczek o odtańczenie spontanicznego tańca przed kamerą w charakterystycznych dla swoich wizyt miejsc. Taniec, czy raczej podskoki połączone z machaniem rękami, obserwujemy między innymi w Pekinie, Hanoi, w światyni Angkor Wat w Kambodży czy na szczycie Kilimandżaro. Pomysł zrobił wrażenie na firmie Cadbury, producencie słodyczy, który zaproponował Mattowi sfinansowanie podróży dookoła świata, nie ingerując w jej przebieg, pod warunkiem że w filmikach pojawiać się będzie logo sponsora. Tak powstał „Where the Hel lis Matt?”, filmik w serwisie YouTube.com obejrzany już blisko 40 milionów razy, a Matt zdobył międzynarodową popularność.

Autor książki „Cewebryci. Sława w Sieci” przytacza wiele przykładów, które pomimo swojej różnorodności osiągnęły podobny skutek: sławę. Mamy więc: Miley Cyrus, Marina Orlova ( seksowna nauczycielka rosyjskiego na YouTubie, kanał hotforwords ), Scott Chimber, Paul Robinnet i wielu innych. Każdy Internauta, ma z pewnością swoje własne propozycje.

Moim zdaniem książka jest świetna. Zarówno ze względu na wybór tematyki, jak i na lekkie i przyjemne pióro. Pomimo całkiem słusznych rozmiarów czyta się błyskawicznie i z niesłabnącym zainteresowaniem. Pozycja obowiązkowa dla wszystkich Internautów, nie tylko geeków.

Internet to zjawisko, które na zawsze zmieniło rzeczywistość i sposób w jaki postrzegamy świat, wartości którymi się kierujemy, kryteria którymi oceniamy otoczenie, sposób w jaki myślimy, analizujemy, kojarzymy. Internet dał bazę do utworzenia wielu elementów nowych, mogących „wyewoluować” tylko w takim, a nie innym środowisku. Niemal nieograniczony zasięg, momentalny...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    27
  • Przeczytane
    20
  • Posiadam
    5
  • Teraz czytam
    3
  • Recenzyjne
    2
  • Własne
    1
  • 2018
    1
  • 2013
    1
  • 2012
    1
  • Do kupienia
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki CeWEBryci – sława w sieci


Podobne książki

Przeczytaj także