Bezonomika. Jak Amazon zmienia nasze życie i czego uczą się od niego najlepsze firmy na świecie
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Studio Emka
- Data wydania:
- 2021-02-03
- Data 1. wyd. pol.:
- 2021-02-03
- Liczba stron:
- 352
- Czas czytania
- 5 godz. 52 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788366142664
- Tłumacz:
- Władysław Jeżewski
Dziennikarz miesięcznika „Fortune” i zdobywca wielu nagród napisał wnikliwą, odkrywczą i obiektywną książkę o modelu biznesu firmy Amazon, nazwanym „bezonomiką”. Model ten powoli staje się dominujący. Bezonomika zaczyna kształtować życie każdego amerykańskiego konsumenta, a konkurenci Amazona usiłują naśladować jego strategię albo ją przechytrzyć.
Szef Amazona Jeff Bezos – podobnie jak Henry Ford, Sam Walton albo Steve Jobs w pierwszych latach działalności założonych przez siebie firm, Forda, Walmartu i Apple’a – stał się najważniejszym przedsiębiorcą swoich czasów. Ten najbogatszy dziś człowiek na świecie zbudował najbardziej wydajną machinę do tworzenia bogactwa w całej historii. Amerykańskie gospodarstwa domowe wydają 2% swoich dochodów na zakup setek milionów produktów, ekspediowanych błyskawicznie z rozsianych po całym globie magazynów firmy. Ale ta wygoda ma swoją cenę. Bezonomika, dowodzi autor książki, doprowadzi do zniknięcia wielu milionów miejsc pracy, a technologia coraz nachalniej będzie ingerować w nasze życie.
Aby odpowiedzieć na pytanie, dlaczego Amazon stał się nieokiełznaną siłą – i jest coraz powszechniej naśladowany – Brian Dumaine przeprowadził wywiady i rozmowy ze 150 osobami z firmy i spoza niej. W swojej książce ujawnia podstawowe zasady, którym Jeff Bezos zawdzięcza dominację na rynku: obsesyjną dbałość o klienta, nieustanną innowacyjność, perspektywiczne myślenie i korzystanie na coraz większą skalę ze sztucznej inteligencji. Dumaine pokazuje, jak firmy ze Stanów Zjednoczonych, Chin i innych krajów naśladują metody Bezosa.
W książce jest też mowa o firmach, wielkich i małych, które uniknęły zmiażdżenia przez kolosa ze Seattle dzięki odkryciu jego słabszych stron. Autor podaje wskazówki, jak przetrwać w epoce Amazona.
Bezonomika – będąca żyłą złota dla jednych, a zagrożeniem dla innych – stała się czynnikiem wywierającym przemożny wpływ na nasze życie. Każdy mieszkaniec globu powinien dowiedzieć się o niej jak najwięcej.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 60
- 32
- 4
- 3
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Jest całkiem możliwe, że w niezbyt odległej przyszłości Amazon stanie się firmą elektronicznych usług finansowych, która zaoferuje prowadzenie rachunków bieżących, osobste porzyczki, kredyty hipoteczne, a nawet ubezpieczenia.
Opinia
Brian Dumaine Bezonomika
Bezonomika powinna być jedną z najważniejszych LEKTUR obowiązkowych dla wszystkich właścicieli firm, przedsiębiorców, managerów i kadry zarządzającej we współczesnym świecie. Książka w rewelacyjny sposób pokazuje mechanizm działania firmy Amazon.
Brian Dumaine jest dziennikarzem Fortune. Napisał tę bardzo WNIKLIWĄ i intrygującą książkę o Amazonie i jej legendarnym założycielu Jeffie Bezosie z lekkością i polotem. Nie znajdziemy tu jednak uproszczeń. Książka została napisana po zebraniu ogromnego materiału w bezpośrednich rozmowach z dyrektorami i pracownikami Amazon oraz po przeanalizowaniu twardych danych dotyczących sprzedaży, przepływów finansowych czy udziałów w rynku różnych gałęzi działalności Amazon.
Amazon został stworzony przez Jeffa Bezosa w 1995 roku i stał się w ciągu dwudziestu pięciu lat światowym LIDEREM rynku internetowego oraz przedsiębiorstwem, którego dziś obawia się wiele firm. Firma zaczynała od internetowej sprzedaży książek i czytnika Kindle, a dziś jest konglomeratem z własną telewizją Amazon Prime, portalem muzycznym Amazon Music, asystentem głosowym Alexa, firmą pożyczkową Amazon Lending, własną internetową apteką PillPack, siecią sklepów sprzedającą żywność Whole Foods oraz bezobsługowymi sklepami Amazon Go.
Jednak jej SEKRET tkwi w algorytmach, które przez lata były doskonalone przez analityków, a dziś to właśnie te algorytmy zarządzają przedsiębiorstwem. Jej sercem są natomiast bazy danych i sztuczna inteligencja wykorzystywane w obsłudze klienta. Książka pozwala nam uświadomić sobie, jak mocno i dalece Amazon wyznacza trendy rynkowe na świecie i wpływa na nasze życie. Jest napisana naprawdę przejrzyście i krok po kroku przeprowadza nas przez technologiczne zdobycze ostatnich kilkudziesięciu lat, abyśmy mogli zrozumieć jak są ze sobą powiązane i jak wpływają na nasze wybory.
Maksyma Jeffa Bezosa to ZADOWOLONY KLIENT, czyli najniższe ceny i najszybsze dostawy. Na dzień dzisiejszy ta strategia sprawdza się wyśmienicie. Pokolenie młodych ludzi nie wyobraża sobie życia bez zakupów w internecie, zarządzania głosem czy telewizji na żądanie. Jeff Bezos ze swoją pomysłowością i wizjonerstwem spowodował, że coraz większa rzesza ludzi staje się najwierniejszymi klientami Amazona, bo są zadowoleni.
Ekstremalna INNOWACYJNOŚĆ rozwijana przez Amazon zawładnie najprawdopodobniej kolejnymi rynkami i branżami. Jeśli chodzi o najbliższe lata to przewiduje się wejście Amazona na rynki kolejnych państw Europy, walka będzie się toczyć z Alibabą także o ogromne Indie. Analizując zaś branże, to na celowniku tego największego światowego gracza mogą być: systemy opieki zdrowotnej, dokumentacja medyczna, telemedycyna i nowoczesne sposoby analizy parametrów życiowych pacjentów, bankowość i instrumenty finansowe takie jak kredyty, pożyczki, płatności mobilne czy ubezpieczenia, transport, producenci wyposażenia inteligentnych domów, branża reklamowa i media.
Podczas czytania książki byłam nią tak ZAFASCYNOWANA, że wielokrotnie sprawdzałam dodatkowo w internecie to o czym czytałam, poszukiwałam dodatkowych informacji, weryfikowałam podawane fakty i analizowałam wraz z autorem co z tego wynika.
Książka wywarła na mnie ogromne wrażenie i ZAINSPIROWAŁA mnie do głębokich przemyśleń odnośnie mojego otoczenia. Po jej przeczytaniu byłam w stanie nazwać produkty i technologie, które są w moim życiu ważne i mają na mnie wpływ. Czułam też, że rozumiem co przyniesie przyszłość i jakich rozwiązań należy oczekiwać od dostawców produktów i usług w najbliższej przyszłości. Właściciel Amazona myśli naprawdę skrajnie długoterminowo.
Autor w książce porusza OGROM dodatkowych zagadnień, których tutaj nie zaprezentuję szerzej. Jednak czytelnicy mogą znaleźć mnóstwo dodatkowych informacji odnośnie 175 ogromnych magazynów Amazona rozlokowanych na całym świecie oraz o pracujących tam ludziach i robotach. Jest także rozdział poświęcony Alexie, czyli asystentowi głosowemu, który jest już obecny w 100 milionach urządzeń w domach na całym świecie.
Jednak książka ta napawa także lękiem. POSTĘP zmienił świat ale poczucie wspólnoty jest jedną z wiodących cech dobrze rozwiniętej społeczności i społeczeństwa. Co się stanie gdy nie będziemy mieli potrzeby wychodzić z domu i spotykać się z innymi ludźmi? Po co iść ze znajomymi do restauracji czy kawiarni, skoro można zamówić przepyszny obiad czy kawę ze Starbucksa do domu? Po co iść do kina z przyjaciółmi skoro można oglądnąć film we własnym fotelu? Po co wyjść na zakupy spożywcze i spotkać przez przypadek sąsiada skoro kurier może zakupy przywieźć do domu? Agorafobia i fobia społeczna mogą znacząco zmienić wizerunek następnych dekad.
Brian Dumaine Bezonomika
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toBezonomika powinna być jedną z najważniejszych LEKTUR obowiązkowych dla wszystkich właścicieli firm, przedsiębiorców, managerów i kadry zarządzającej we współczesnym świecie. Książka w rewelacyjny sposób pokazuje mechanizm działania firmy Amazon.
Brian Dumaine jest dziennikarzem Fortune. Napisał tę bardzo WNIKLIWĄ i intrygującą książkę o Amazonie...