Bezonomika. Jak Amazon zmienia nasze życie i czego uczą się od niego najlepsze firmy na świecie

Okładka książki Bezonomika. Jak Amazon zmienia nasze życie i czego uczą się od niego najlepsze firmy na świecie
Brian Dumaine Wydawnictwo: Studio Emka biznes, finanse
352 str. 5 godz. 52 min.
Kategoria:
biznes, finanse
Wydawnictwo:
Studio Emka
Data wydania:
2021-02-03
Data 1. wyd. pol.:
2021-02-03
Liczba stron:
352
Czas czytania
5 godz. 52 min.
Język:
polski
ISBN:
9788366142664
Tłumacz:
Władysław Jeżewski
Dodaj do pakietu
Dodaj do pakietu
Średnia ocen
7,1 7,1 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Poczekaj, szukamy dla Ciebie najlepszych ofert

Pozostałe księgarnie

Informacja

Reklama
Reklama

Podobne książki

Reklama

Oceny

Średnia ocen
7,1 / 10
22 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
690
94

Na półkach: ,

Brian Dumaine Bezonomika

Bezonomika powinna być jedną z najważniejszych LEKTUR obowiązkowych dla wszystkich właścicieli firm, przedsiębiorców, managerów i kadry zarządzającej we współczesnym świecie. Książka w rewelacyjny sposób pokazuje mechanizm działania firmy Amazon.

Brian Dumaine jest dziennikarzem Fortune. Napisał tę bardzo WNIKLIWĄ i intrygującą książkę o Amazonie i jej legendarnym założycielu Jeffie Bezosie z lekkością i polotem. Nie znajdziemy tu jednak uproszczeń. Książka została napisana po zebraniu ogromnego materiału w bezpośrednich rozmowach z dyrektorami i pracownikami Amazon oraz po przeanalizowaniu twardych danych dotyczących sprzedaży, przepływów finansowych czy udziałów w rynku różnych gałęzi działalności Amazon.

Amazon został stworzony przez Jeffa Bezosa w 1995 roku i stał się w ciągu dwudziestu pięciu lat światowym LIDEREM rynku internetowego oraz przedsiębiorstwem, którego dziś obawia się wiele firm. Firma zaczynała od internetowej sprzedaży książek i czytnika Kindle, a dziś jest konglomeratem z własną telewizją Amazon Prime, portalem muzycznym Amazon Music, asystentem głosowym Alexa, firmą pożyczkową Amazon Lending, własną internetową apteką PillPack, siecią sklepów sprzedającą żywność Whole Foods oraz bezobsługowymi sklepami Amazon Go.

Jednak jej SEKRET tkwi w algorytmach, które przez lata były doskonalone przez analityków, a dziś to właśnie te algorytmy zarządzają przedsiębiorstwem. Jej sercem są natomiast bazy danych i sztuczna inteligencja wykorzystywane w obsłudze klienta. Książka pozwala nam uświadomić sobie, jak mocno i dalece Amazon wyznacza trendy rynkowe na świecie i wpływa na nasze życie. Jest napisana naprawdę przejrzyście i krok po kroku przeprowadza nas przez technologiczne zdobycze ostatnich kilkudziesięciu lat, abyśmy mogli zrozumieć jak są ze sobą powiązane i jak wpływają na nasze wybory.

Maksyma Jeffa Bezosa to ZADOWOLONY KLIENT, czyli najniższe ceny i najszybsze dostawy. Na dzień dzisiejszy ta strategia sprawdza się wyśmienicie. Pokolenie młodych ludzi nie wyobraża sobie życia bez zakupów w internecie, zarządzania głosem czy telewizji na żądanie. Jeff Bezos ze swoją pomysłowością i wizjonerstwem spowodował, że coraz większa rzesza ludzi staje się najwierniejszymi klientami Amazona, bo są zadowoleni.

Ekstremalna INNOWACYJNOŚĆ rozwijana przez Amazon zawładnie najprawdopodobniej kolejnymi rynkami i branżami. Jeśli chodzi o najbliższe lata to przewiduje się wejście Amazona na rynki kolejnych państw Europy, walka będzie się toczyć z Alibabą także o ogromne Indie. Analizując zaś branże, to na celowniku tego największego światowego gracza mogą być: systemy opieki zdrowotnej, dokumentacja medyczna, telemedycyna i nowoczesne sposoby analizy parametrów życiowych pacjentów, bankowość i instrumenty finansowe takie jak kredyty, pożyczki, płatności mobilne czy ubezpieczenia, transport, producenci wyposażenia inteligentnych domów, branża reklamowa i media.

Podczas czytania książki byłam nią tak ZAFASCYNOWANA, że wielokrotnie sprawdzałam dodatkowo w internecie to o czym czytałam, poszukiwałam dodatkowych informacji, weryfikowałam podawane fakty i analizowałam wraz z autorem co z tego wynika.

Książka wywarła na mnie ogromne wrażenie i ZAINSPIROWAŁA mnie do głębokich przemyśleń odnośnie mojego otoczenia. Po jej przeczytaniu byłam w stanie nazwać produkty i technologie, które są w moim życiu ważne i mają na mnie wpływ. Czułam też, że rozumiem co przyniesie przyszłość i jakich rozwiązań należy oczekiwać od dostawców produktów i usług w najbliższej przyszłości. Właściciel Amazona myśli naprawdę skrajnie długoterminowo.

Autor w książce porusza OGROM dodatkowych zagadnień, których tutaj nie zaprezentuję szerzej. Jednak czytelnicy mogą znaleźć mnóstwo dodatkowych informacji odnośnie 175 ogromnych magazynów Amazona rozlokowanych na całym świecie oraz o pracujących tam ludziach i robotach. Jest także rozdział poświęcony Alexie, czyli asystentowi głosowemu, który jest już obecny w 100 milionach urządzeń w domach na całym świecie.

Jednak książka ta napawa także lękiem. POSTĘP zmienił świat ale poczucie wspólnoty jest jedną z wiodących cech dobrze rozwiniętej społeczności i społeczeństwa. Co się stanie gdy nie będziemy mieli potrzeby wychodzić z domu i spotykać się z innymi ludźmi? Po co iść ze znajomymi do restauracji czy kawiarni, skoro można zamówić przepyszny obiad czy kawę ze Starbucksa do domu? Po co iść do kina z przyjaciółmi skoro można oglądnąć film we własnym fotelu? Po co wyjść na zakupy spożywcze i spotkać przez przypadek sąsiada skoro kurier może zakupy przywieźć do domu? Agorafobia i fobia społeczna mogą znacząco zmienić wizerunek następnych dekad.

Brian Dumaine Bezonomika

Bezonomika powinna być jedną z najważniejszych LEKTUR obowiązkowych dla wszystkich właścicieli firm, przedsiębiorców, managerów i kadry zarządzającej we współczesnym świecie. Książka w rewelacyjny sposób pokazuje mechanizm działania firmy Amazon.

Brian Dumaine jest dziennikarzem Fortune. Napisał tę bardzo WNIKLIWĄ i intrygującą książkę o Amazonie...

więcej Pokaż mimo to

1
avatar
65
65

Na półkach:

Amazon to największa platforma e-handlu na świecie. Dostępna w obu Amerykach, Europie i Azji. 2 mln sprzedawców coraz chętniej zagląda do naszych portfeli, i przyzwyczaja nas do swojej obecności w różnych strefach naszego życia. Wszystko zaczęło się od księgarni – a może jednak nie? Brain Dumaine w swojej książce pokazuje Amazon z różnych stron, jedne zaskakują, a inne utwierdzają w powszechnie panujących przekonaniach dotyczących firmy Amazon. Jedno jest pewne, Amazon znalazł sposób na zwiększenie sprzedaży przez niskie ceny, szybką dostawę oraz wysoką jakość obsługi klienta.

Amazon

Jak już wspomniałem, Amazon jest hegemonem sprzedaży internetowej. Jednak nie tylko tym się zajmuje. Drugą dużą częścią firmy jest AWS czyli chmura obliczeniowa. Ponadto, codziennie dostarcza nam usługi streamingowe Amazon Prime Video oraz udostępnia platformę muzyczną. Każdy z nas kojarzy czytniki Kindle i praktycznie nieograniczoną bibliotekę. W ostatnich latach Amazon zainwestował w nowoczesne technologie rozpoznawania głosu i stworzył system echo z Alexą. Wielu amerykanów budzi się dzięki tym usługom i wie jaka jest pogoda za oknem oraz to, że kończy się mleko. Jeff Bezos postanowił wyjść wyłącznie ze sprzedaży w sieci i kupił sieć sklepów Whole Foods, co pozwala mu dalej rozpędzać swoją firmę.

Koło zamachowe

Amazon działa coraz szybciej i lepiej. Zawdzięcza to AI (sztucznej inteligencji), która jest tak naprawdę początkiem Amazona i Bezonomiki. Jeff powtarza swoim pracownikom, że Amazon kiedyś upadnie, a oni są mu potrzebni aby nastąpiło to jak najpóźniej. Z książki dowiemy się, jak pracownicy giganta napędzają sprzedaż i jakość proponowanych usług. Dzięki dążeniu do perfekcji, Bezos wprowadził usługę Prime, która pozwala na darmową wysyłkę w ciągu 2 dni i dostęp do przepastnych bibliotek firmy. Autor zwraca uwagę na to, że na pierwszy rzut oka, może się to wydawać nieopłacalne – ekonomicznie jednak dzieje się zupełnie inaczej. Dzięki takim zabiegom, Amazon jest zawsze przed konkurencją, a klient zaczyna zagłębiać się ekosystem firmy tak głęboko, że przestaje szukać produktów poza Amazonem.

Całość recenzji znajduje się pod adresem:
https://silanauki.pl/bezonomika-jak-amazon-zmienia-nasze-zycie-i-czego-ucza-sie-od-niego-najlepsze-firmy-swiata-brain-dumaine/

Autor recenzji:
Dawid
wwwsilanauki.pl

Amazon to największa platforma e-handlu na świecie. Dostępna w obu Amerykach, Europie i Azji. 2 mln sprzedawców coraz chętniej zagląda do naszych portfeli, i przyzwyczaja nas do swojej obecności w różnych strefach naszego życia. Wszystko zaczęło się od księgarni – a może jednak nie? Brain Dumaine w swojej książce pokazuje Amazon z różnych stron, jedne zaskakują, a inne...

więcej Pokaż mimo to

0
avatar
393
393

Na półkach:

Dynamiczny wzrost jaki notuje w ostatnich latach znienawidzona przez związki zawodowe korporacja Jeffa Bezosa jest godna podziwu. Tym bardziej, jeśli ktoś taki jak Brian Dumaine uświadomi nam w jak wielu dziedzinach życia obcujemy z nią, nawet o tym nie wiedząc.
Całość recenzji: https://tinyurl.com/cem3zwh8

Dynamiczny wzrost jaki notuje w ostatnich latach znienawidzona przez związki zawodowe korporacja Jeffa Bezosa jest godna podziwu. Tym bardziej, jeśli ktoś taki jak Brian Dumaine uświadomi nam w jak wielu dziedzinach życia obcujemy z nią, nawet o tym nie wiedząc.
Całość recenzji: https://tinyurl.com/cem3zwh8

Pokaż mimo to

6
Reklama
avatar
56
56

Na półkach:

„Bezonomika” to tytuł książki, która opowiada o ogromnym skoku technologicznym, myślowym i biznesowym jaki dokonała firma Amazon na czele z jej założycielem Jeffem Bezosem. Obecnie Amazon działa prężnie w kilkunastu zróżnicowanych sektorach biznesowych. Główne założenia tych przedsięwzięć są jednak te same dla wszystkich jego branż. Amazon stara się obniżyć koszty i poprawić jakość obsługi klientów. Obsesja Bezosa na punkcie klienta to nie tylko słuchanie co ma on do powiedzenia, ale wymyślanie nowych rzeczy za niego. Cały system sprzedażowy skupiony wokół klienta jest nastawiony na poszukiwanie coraz to nowszych i inteligentniejszych rozwiązań ukierunkowanych na zwiększanie zysków Amazona. Bezos dąży, aby jego firma stała się najpotężniejszą i najbardziej pożądaną platformą sprzedażową na całym świecie. Książka opisuje zastosowane przez firmę działania oraz strategie, które przyczyniły się do osiągnięcia tego celu. Firma wyciąga wnioski ze swoich nietrafionych pomysłów. Podąża naprzód dokonując przełomowych innowacji. Amazon dzięki zgromadzeniu ogromnej ilości danych o swoich klientach jest w stanie projektować system informatyczny dostosowany do własnych potrzeb. Program przy wykorzystaniu odpowiednio zastosowanych algorytmów śledzi zwyczaje kupujących, przewiduje ich przyszłe zachowania, a także sprawdza czy podjęte decyzje okazały się trafne. Firma Amazon jest wszechobecna w naszym dzisiejszym świecie. Nie wszystkim jednak to odpowiada. Nie wszyscy są zadowoleni z dominacji tego giganta. Żeby wydawać opinie o tej firmie należy poznać jej system wartości, kulturę organizacji. Ta książka według mnie, w sposób w dość szczegółowy, przybliża nam właśnie te zagadnienia. Warto poszerzać własne horyzonty, poszukiwać i odkrywać nowe zagadnienia w kontekście naszych przyszłych decyzji. Warto czytać. Zjawisko określane jako „bezonomika”, staje się kolejnym krokiem w stronę postępującej w zawrotnym tempie robotyzacji i sztucznej inteligencji.

„Bezonomika” to tytuł książki, która opowiada o ogromnym skoku technologicznym, myślowym i biznesowym jaki dokonała firma Amazon na czele z jej założycielem Jeffem Bezosem. Obecnie Amazon działa prężnie w kilkunastu zróżnicowanych sektorach biznesowych. Główne założenia tych przedsięwzięć są jednak te same dla wszystkich jego branż. Amazon stara się obniżyć koszty i...

więcej Pokaż mimo to

1
avatar
479
476

Na półkach:

„Bezonomika. Jak Amazon zmienia nasze życie i czego uczą się od niego najlepsze firmy na świecie” Briana Dumaine jest książką, której zadaniem jest scharakteryzowanie sposobu działania Amazonu i pokazanie, że firma w przyszłości może jednak nie zmiecie z rynku dokumentnie całej konkurencji. Jej tytuł nawiązuje do nazwiska założyciela i szefa firmy Jeffa Bezosa (oficjalnie nie jest już dyrektorem) i jego sposobu działania. Temat jak najbardziej na czasie i chwała Wydawnictwu Studio Emka za udostępnienie nam tej książki po polsku. Na czasie, ponieważ Amazon ogłosił niedawno oficjalnie, że rozszerzy działalność w naszym kraju o pełnoprawny sklep amazon.pl. Jak z tą pełną wersją sklepu będzie, czas pokaże, ale tak czy inaczej może to być ważne wydarzenie na polskim rynku handlu internetowego.

Zrazu może się wydawać, że temat został w książce potraktowany wszechstronnie. Autor przedstawia zarówno podwaliny mechanizmu działania Amazonu, jak i ich pozytywne konsekwencje oraz wybrane opinie krytyków sposobów i efektów działania firmy. Niestety jednak widać, że Brian Dumaine jest zauroczony zarówno samym założycielem Amazonu jak i zdolnością firmy do produkowania pieniędzy na rzecz jej udziałowców. Oczywiście trudno zignorować fakt, że Jeff Bezos jest uważany za najbogatszego człowieka na świecie, ale z drugiej strony trudno też zignorować fakt, że pracownicy jego firmy całkiem często żyją na marginesie ekonomicznego amerykańskiego społeczeństwa. O ile to pierwsze autor zauważa i docenia, o tyle nad tym drugim prześlizguje się dość szybko. W zasadzie na każdy głos krytyki w stosunku do Amazonu i jego wpływu na otoczenie, przedstawia w kółko dwa kontrargumenty.

Pierwszy z nich wiąże się z oficjalną filozofią firmy – dbanie o dobro klientów. To w zasadzie uzasadnia uwielbienie dla Amazonu i usprawiedliwienie niemal każdego jej kroku. Nie ma znaczenia marna płaca dla szeregowych pracowników, skoro to jest dobre dla klientów. W ten sposób można wytłumaczyć każdy wyzysk pracownika. To bardzo wygodne i w ten sposób da się w zasadzie wytłumaczyć wszystkie niesprawiedliwości współczesnego świata i korporacyjnego kapitalizmu. Ludzie pracują w Bangladeszu za „miskę ryżu”? Nooo ale przecież to jest dobre dla (nie tylko) amerykańskich klientów! W takim razie to nie może być złe. Pracownicy Amazonu (nie kierownictwo oczywiście) żyją na granicy ubóstwa, nie chodzą do lekarza i muszą się zwracać do państwa o bony żywnościowe? Nooo ale przecież to jest dobre dla (nie tylko) amerykańskich klientów! W takim razie to nie może być złe. Amazon niszczy inne firmy korzystając z nieuczciwej konkurencji? Noooo ale przecież to jest dobre dla (nie tylko) amerykańskich klientów! W takim razie to nie może być złe...

Drugi argument wiąże się z sukcesami firmy. Autor nie roztrząsa jej porażek za to rozpływa się nad sukcesami. Rozumowanie jest takie, że jeśli firma poniosła porażkę, to znaczy, że klienci czegoś nie „pokochali”. Jeśli natomiast jakiś pomysł Jeffa Bezosa odniósł sukces, to dlatego, że wykreował nowe potrzeby lub trafił w potrzeby już istniejące (może ukryte). Takie podejście jest o tyle dziwne, że te drugie pomysły (aby odnieść sukces) często mogły wymagać znacznie większych nakładów finansowych niż te pierwsze (zarzucone). Krótko rzecz ujmując, przecież można ludziom wmówić, że czegoś potrzebują, wystarczy niska cena i reklama. Ale autor tego nie zauważa, dorabiając ideologię do sukcesów firmy. I nazywa ją bezonomiką. Chyba nie zawsze słusznie.

Nie ma trzeciego argumentu. Te zarzuty, które Amazon w Stanach zneutralizował, są pokazane. Ale te, których nie zniwelował są przemilczane. Jak choćby fakt unikania płacenia podatków przez firmę przy jednoczesnym korzystaniu przez nią np. z infrastruktury, która z podatków została zbudowana i z nich jest utrzymywana.

Książka jest lekko napisana, raczej jak prasowy felieton niż dłuższa praca i czyta się szybko. Trochę drażniący jest dla mnie „amerykański” sposób pisania, który polega na ciągłym powtarzaniu tego samego co kilka akapitów, stworzenie z tego podsumowania w zakończeniu rozdziału tylko po to by od tego samego rozpocząć rozdział kolejny. I powrót do tych samych stwierdzeń dwa rozdziały dalej. Wygląda to trochę tak, jakby autor nie wierzył, że czytelnik może zapamiętać, co czytał na poprzedniej stronie. Drugi sposób drażnienia czytelnika to ciągłe używanie euforycznych określeń, żywcem wziętych z marketingowego bełkotu: klienci „pokochali” coś tam, klienci „uwielbiają” to czy tamto itp. Na dłuższą metę brzmi to jak ulotka reklamowa, ponieważ zakłada euforyczne podejście wszystkich do najpospolitszych rzeczy pod słońcem.

Nie będę zdradzał, czym jest według autora bezonomika i dlaczego niesie ze sobą ogromny potencjał ekonomiczny i społeczny. Po wyjaśnienie tego terminu i procesu warto zaglądnąć do książki. Bo jak wspomniałem to pozycja wartościowa i na czasie. Albo raczej wartościowa bo na czasie.

Ilustrowana wersja recenzji na: http://cyfranek.booklikes.com

„Bezonomika. Jak Amazon zmienia nasze życie i czego uczą się od niego najlepsze firmy na świecie” Briana Dumaine jest książką, której zadaniem jest scharakteryzowanie sposobu działania Amazonu i pokazanie, że firma w przyszłości może jednak nie zmiecie z rynku dokumentnie całej konkurencji. Jej tytuł nawiązuje do nazwiska założyciela i szefa firmy Jeffa Bezosa (oficjalnie...

więcej Pokaż mimo to

4
avatar
997
992

Na półkach: ,

#457 - Bezonomika. Jak Amazon zmienia nasze życie i czego uczą się od niego najlepsze firmy na świecie - Brian Dumaine - Wydawnictwo Studio EMKA
#17/52/2021

Książka ma 352 strony, swoją premierę miała dnia 03.02.2021 roku i jest to poradnik z dziedziny biznes i finanse.

Książka wyjaśnia nam czym naprawdę jest Amazon i jak on działa.

Autor pokazuje jak Amazon zmienia metody zarządzania, oraz nasze nawyki dotyczące zakupów.

"Jest całkiem możliwe, że w niezbyt odległej przyszłości Amazon stanie się firmą elektronicznych usług finansowych, która zaoferuje prowadzenie rachunków bieżących, osobste porzyczki, kredyty hipoteczne, a nawet ubezpieczenia."

Wiedzieliście o tym ?

Zachęcam do przeczytania tej książki i dziękuję za nią Wydawnictwo Studio EMKA.

https://www.facebook.com/zaczytanaeliza/photos/a.1656801191286441/2565544293745455/

#457 - Bezonomika. Jak Amazon zmienia nasze życie i czego uczą się od niego najlepsze firmy na świecie - Brian Dumaine - Wydawnictwo Studio EMKA
#17/52/2021

Książka ma 352 strony, swoją premierę miała dnia 03.02.2021 roku i jest to poradnik z dziedziny biznes i finanse.

Książka wyjaśnia nam czym naprawdę jest Amazon i jak on działa.

Autor pokazuje jak Amazon zmienia...

więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to

6
avatar
271
210

Na półkach:

Książka tyleż ciekawa, co porażająca. Miałam jednak wrażenie, że w kółko czytam to samo...

Książka tyleż ciekawa, co porażająca. Miałam jednak wrażenie, że w kółko czytam to samo...

Pokaż mimo to

2
avatar
315
193

Na półkach:

Innowacyjność Amazona w opise nieco przesłodzonym. Można ale połowa się powtarza.

Innowacyjność Amazona w opise nieco przesłodzonym. Można ale połowa się powtarza.

Pokaż mimo to

0

Cytaty

Więcej
Brian Dumaine Bezonomika. Jak Amazon zmienia nasze życie i czego uczą się od niego najlepsze firmy na świecie Zobacz więcej
Reklama
Więcej
Reklama
zgłoś błąd