Sztuczna inteligencja w biznesie
- Kategoria:
- informatyka, matematyka
- Tytuł oryginału:
- All in on AI How Smart Companies Win Big with Artificial Intelligence
- Wydawnictwo:
- MT Biznes
- Data wydania:
- 2023-10-06
- Data 1. wyd. pol.:
- 2023-10-06
- Liczba stron:
- 272
- Czas czytania
- 4 godz. 32 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788382312874
- Tłumacz:
- Maja Białek, Witold M. Hensel
- Tagi:
- AI IT
Strategie zarządzania, sposoby wdrażania technologii i zasady zmian organizacyjnych niezbędnych do zbudowania firmy wykorzystującej AI
Większość organizacji zareagowało powściągliwie na sztuczną inteligencję. Pewna grupa światowej klasy firm postanowiła jednak wykorzystać jej możliwości i zrewolucjonizowała swoje procesy, strategie, kulturę, obsługę klienta i oferowane produkty. Firmy te, stanowiące niespełna procent wszystkich dużych przedsiębiorstw, są obecnie liderami wydajności w swoich branżach. Stosują lepsze modele biznesowe, podejmują trafniejsze decyzje, sprawniej obsługują klientów, oferują konkurencyjne produkty i usługi oraz dyktują wyższe ceny.
Thomas Davenport oraz Nitin Mittal przyglądają się awangardzie AI z punktu widzenia ugruntowanych na rynku firm, takich jak Anthem, Ping An, Airbus i Capital One. Książka jest pełna ciekawych spostrzeżeń, opisów strategii i najlepszych praktyk, dostarcza liderom i ich zespołom informacji potrzebnych do tego, by wprowadzić ich firmę na wyższy poziom wykorzystania AI.
Jeżeli chcesz wiedzieć, jak będzie wyglądała następna faza implementacji AI w biznesie, albo pragniesz w pełni wykorzystać tę technologię w swojej firmie, to Sztuczna inteligencja w biznesie pokazuje, jak to robią najlepsi, oraz oferuje narzędzia, dzięki którym AI stanie się sercem twojego przedsiębiorstwa.
To fascynujące spojrzenie na rewolucyjne firmy zdobywające przewagę na rynku dzięki wykorzystaniu AI.
„Większość organizacji nie docenia możliwości sztucznej inteligencji. Każdy, kto chce się dowiedzieć, jak ją wykorzystać jako transformujący czynnik w biznesie, powinien przeczytać tę książkę”.
̶ Prof. Marco Iansiti, kierownik Katedry Zarządzania im. Davida Sarnoffa w Harvard Business School
„Sztuczna inteligencja jest obecnie technologią o największym dostępnym potencjale transformacyjnym. Największe zyski przyniesie firmom, które postawią na jej agresywną eksploatację. Sztuczna inteligencja w biznesie znakomicie pokazuje, jak wydobyć z AI maksymalną wartość”.
̶ Piyush Gupta, dyrektor generalny DBS Group
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 12
- 3
- 2
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Książka stanowi znakomite wprowadzenie w zagadnienie stosowania AI w biznesie. Niczego innego nie oczekiwałbym od prof. Thomasa H. Davenporta, świetnego specjalisty w zakresie wykorzystania IT w firmach, autora kilku innych książek z tej dziedziny. Davenport to "twardziel", czyli autor, który lubi twarde konkrety, nie uprawia żadnego ecie-pecie, a przy tym łączy akademicką wiedzę z ogromnym doświadczeniem konsultanta. (Współautor to z kolei wysoki menedżer w Deloitte Consulting, a więc zdecydowanie praktyk).
Prof. Dariusz Jemielniak z Akademii Leona Koźmińskiego we wstępie do książki pisze: "Niniejsza pozycja jest zdecydowanie wyjątkowa - nie koncentruje się na szybko zmieniających się i, w gruncie rzeczy, mało istotnych kwestiach technicznych, a na strategicznych fundamentach rewolucji AI w zarządzaniu. (...) Istotą książki Davenporta i Mittala jest to, że AI nie miałaby szans jej napisać. Autorzy nie dają się porwać fali hurraoptymizmu i nie przesadzają z futurologicznymi fantazjami, ale jednocześnie trzeźwo dostrzegają ogrom nadchodzącego tsunami rewolucji technologicznej i strategicznej". Nic dodać, nic ująć.
Dla mnie najciekawsze są przykłady omówionych w książce firm, które od początku były budowane przez ich założycieli jako "biznesy AI". Nie są to "normalne" firmy do których funkcjonowania w pewnym momencie dodano AI, ale firmy zaprojektowane jako "firmy AI". Niecelowe byłoby streszczanie tutaj ich przypadków, skoro są one szczegółowo omówione w książce. Natomiast chciałbym podzielić się refleksją, że czytając książkę miałem dobre wrażenie i odczucie, że dzięki lekturze jestem na bieżąco z tym, co dzieje się teraz w biznesie. W dużym stopniu książka zawdzięcza to faktowi, że obydwaj autorzy od lat prowadzą intensywną działalność doradczą i mają stały kontakt z realnym światem biznesu.
Wiele mówiący i fajny jest oryginalny, angielski tytuł książki, który brzmi: "All-in On AI", co można nieco swobodnie przetłumaczyć jako "Po uszy w AI".
Książka jest dobrze przetłumaczona i ma czytelny, przyjazny skład, co nie jest bez znaczenia w przypadku książek dla profesjonalistów.
Książka stanowi znakomite wprowadzenie w zagadnienie stosowania AI w biznesie. Niczego innego nie oczekiwałbym od prof. Thomasa H. Davenporta, świetnego specjalisty w zakresie wykorzystania IT w firmach, autora kilku innych książek z tej dziedziny. Davenport to "twardziel", czyli autor, który lubi twarde konkrety, nie uprawia żadnego ecie-pecie, a przy tym łączy akademicką...
więcej Pokaż mimo to"Sztuczna inteligencja w biznesie" autor: Thomas H.Davenport i Niti Mittal.
Dzięki tej książce dowiecie się m.in. co jest konieczne aby firma była zasilana AI, zostaną omówione tu elementy konieczne do stworzenia nowoczesnej infrastruktury wykorzystującej AI i środowiska danych, przedstawione zostaną przypadki użycia sztucznej inteligencji w różnych branżach oraz zostanie omówiona droga do zasilania AI. Poruszone zostaną tu również takie tematy jak strategia i czynnik ludzki.
Powiem szczerze, że jestem tą książką bardzo pozytywnie zaskoczona. Miałam już okazję zapoznać się z kilkoma tytułami dotyczącymi tej tematyki, ale ten tytuł był zdecydowanie najlepszy 👍Jeśli interesuje Was prezentowana tematyka to szczerze polecam Wam tę książkę 👍
#współpracarecenzencka
"Sztuczna inteligencja w biznesie" autor: Thomas H.Davenport i Niti Mittal.
więcej Pokaż mimo toDzięki tej książce dowiecie się m.in. co jest konieczne aby firma była zasilana AI, zostaną omówione tu elementy konieczne do stworzenia nowoczesnej infrastruktury wykorzystującej AI i środowiska danych, przedstawione zostaną przypadki użycia sztucznej inteligencji w różnych branżach oraz zostanie...