Edukacja małego dziecka. Tom 18.Wsparcie pedagogiczne w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych

Okładka książki Edukacja małego dziecka. Tom 18.Wsparcie pedagogiczne w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych Ewa Ogrodzka-Mazur, Anna Szafrańska, Urszula Szuścik
Okładka książki Edukacja małego dziecka. Tom 18.Wsparcie pedagogiczne w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych
Ewa Ogrodzka-MazurAnna Szafrańska Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
228 str. 3 godz. 48 min.
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Wydawnictwo:
Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania:
2023-08-23
Data 1. wyd. pol.:
2023-08-23
Liczba stron:
228
Czas czytania
3 godz. 48 min.
Język:
polski
ISBN:
9788382942576
Tagi:
#wsparciepedagogiczne #edukacjamalegodziecka
Średnia ocen

9,0 9,0 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Racjonalizm – krytycyzm – ścisłość. Prace dedykowane Profesorowi Adamowi Jonkiszowi z okazji 70. rocznicy urodzin Józef Bremer SJ, Anna Brożek, Piotr Duchliński, Jacek Juliusz Jadacki, Robert Janusz, Kazimierz Jodkowski, Adam Jonkisz, Jakub Jonkisz, Jolanta Koszteyn, Bogdan Lisiak, Piotr Stanisław Mazur, Zbysław Muszyński, Adam Olech, Krzysztof Piekarski, Jacek Poznański SJ, Jakub Pruś, Marek Rembierz, Wojciech Sady, Urszula Szuścik, Ryszard Wiśniewski, Jacek Wojtysiak, Jan Woleński
Ocena 0,0
Racjonalizm – ... Józef Bremer SJ, An...
Okładka książki Edukacja małego dziecka. Tom 17 Ewa Ogrodzka-Mazur, Anna Szafrańska, Urszula Szuścik
Ocena 10,0
Edukacja małeg... Ewa Ogrodzka-Mazur,...
Okładka książki Edukacja małego dziecka. Pedagogika zmiany w edukacji dziecka. Teoria - badania - praktyka Karol Bibrowicz, Karin Fodorová, Teresa Friediger, Bożena Grzeszkiewicz, Jolanta Karbowniczek, Daniela Kilduff, Piotr Kurzeja, Elżbieta Marek, Bożena Marzec, Barbara Nawolska, Beata Oelszlaeger-Kosturek, Ewa Ogrodzka-Mazur, Bożena Pawlak, Małgorzata Przybysz-Zaremba, Tomasz Szurmik, Urszula Szuścik
Ocena 10,0
Edukacja małeg... Karol Bibrowicz, Ka...
Okładka książki Academia. Magazyn Polskiej Akademii Nauk nr 3 (67)/2021 Jerzy Duszyński, Agnieszka Kapuścińska, Urszula Szuścik, redakcja pisma Academia
Ocena 0,0
Academia. Maga... Jerzy Duszyński, Ag...

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
9,0 / 10
2 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
1562
1544

Na półkach:

Bycie nauczycielem, pedagogiem z roku na rok staje się coraz trudniejsze. Coraz więcej wyzwań stoi bowiem przed każdym z nas, ale te wyzwania stoją również przed dziećmi. W zależności od różnych czynników, różnie sobie z nimi radzą, a kiedy jeszcze nie znajdują wsparcia w domu rodzinnym, wśród bliskich, mogą pojawić się różnego rodzaju problemy. Coraz więcej jest również w szkołach dzieci z różnego rodzaju zaburzeniami, a to wymaga od nas wszechstronnej wiedzy na temat form pomocy, najlepszej dla danego ucznia.
Dlatego też, w obliczu konieczności nieustannego dokształcania się, podnoszenia kwalifikacji, tak cenną jest publikacja Oficyny Wydawniczej IMPULS pt. „Edukacja małego dziecka. Wsparcie pedagogiczne w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych”. Ten kolejny już, osiemnasty tom serii pod redakcją Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik i Anny Szafrańskiej, stanowi nieocenione wsparcie zarówno dla nauczycieli (w tym wychowawców),jak i dla pedagogów czy psychologów szkolnych. Szczególnie, że podejmuje on tematy rzadko poruszane w obszarach z zakresu pedagogiki/edukacji, jak: zmiany we współczesnej edukacji małego dziecka, twórczość i kreatywność, jako niezbędne elementy warunkujące prawidłowy rozwój czy zmiany społeczne warunkujące przekształcenia w instytucjach wspierających rozwój i wychowanie małych dzieci.
Książka została podzielona na pięć obszarów tematycznych, z czego pierwsza część została poświęcona kontekstom teoretycznym. Najdziemy tu tekst Małgorzaty Muszyńskiej na temat fenomenów alternatywności jako wariantów akcentujących kategorie zmarginalizowane w edukacji małego dziecka, w którym autorka wyjaśnia m.in. pojęcie „epifania twarzy” i opisuje przeprowadzone przez siebie eksperymenty pedagogiczne. Kolejny tekst autorstwa Aleksandry Minczanowskiej traktuje o edukacji domowej, jako alternatywnej formie wczesnej edukacji – autorka przywołuje tu rys historyczny tej edukacji, pisze o prawnych jej uwarunkowaniach istniejących w Polsce oraz wymienia praktyczne rozwiązania wsparcia rodziców w tej edukacji.
Część druga książki – „Wsparcie pedagogiczne dzieci, nauczycieli i rodziców w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych” – podejmuje temat rzeczywistości związanej z pracą terapeutyczną z dziećmi niepełnosprawnymi oraz dziećmi z grup zmarginalizowanych czy pozbawionych właściwej opieki ojcowskiej. Znajdziemy tu tekst Pawła Cylulko na temat zastosowania tyflomuzykoterapii w pracy z małymi dziećmi z niepełnosprawnościami wzroku. Poznamy założenia metody tyflomuzykoterapii oraz przykładowe zalecenia do realizowania sesji terapeutycznych. Z kolei Joanna Gładyszewska-Cylulko w tekście na temat zastosowania metody wideotreningu komunikacji (VIT) we wspomaganiu rozwoju społecznego dzieci niewidomych pisze o założeniach tego wideotreningu, różnych jego odmianach i efektach. Simoneta Babiaková podejmuje kwestię oddziaływania kapitału kulturowego na sukces szkolny uczniów z grupy ryzyka, natomiast Łucja Reczek-Zymróz w tekście „Kryzys czy metamorfoza ojcostwa – raport z badań” opisuje wyniki badań skoncentrowanych na funkcjonowaniu ojców i dzieci w wieku wczesnoszkolnym w środowiskach szkolnym i rodzinnym.
W części trzeciej książki, zatytułowanej „Edukacja wczesnoszkolna w kontekście zmian – założenia a realizacja”, autor, Jan Czechowski, pisze o ocenie szkolnej jako wypowiedzi o charakterze wartościującym, podkreślając, że ocenie powinny podlegać także ujawniany przez dziecko zapał do dalszej nauki i aktywność własna, podejmowana przez nie bez obowiązku. Autor wymienia również pułapki oceniania, a także podsumowuje, iż ocena wystawiana przez nauczyciela powinna być zawsze przemyślana i sprawiedliwa. Agnieszka Betleja porusza temat pokolenia Alfa i jego aktywności w sieci, a także ceny zacierania granic pomiędzy światem realnym a wirtualnym. Jan Czechowski pisze z kolei o wartości zdrowia w edukacji wczesnoszkolnej, zaś Jadwiga Oleksy – o nowym wymiarze praktyk pedagogicznych w warunkach edukacji zdalnej, konfrontując założenia z rzeczywistością.
Czwarta część książki zatytułowana „Przestrzenie kreatywności dziecka i nauczyciela” zawiera dwa teksty skupiające się na rozwoju twórczym oraz twórczości dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Anna Boguszewska porusza tu kwestie tematyki wypowiedzi plastycznej uczniów jako możliwości wyrażenia stosunku do rzeczywistości we współczesnych realiach edukacyjnych, natomiast Zofia Olek-Redlarska i Emilia Jakubowska koncentrują się na literaturze dziecięcej, a szczególnie poezji dla dzieci.
Ostatnia, piąta część, dotyczy edukacji najmłodszych dzieci, opisując działania podejmowane w edukacji żłobkowej (perspektywę polską przedstawia Regina Waszut natomiast słowacką- Milena Lipnická),a także w edukacji przedszkolnej (Ewa Jędrzejowska w tekście poświęconym ocenianiu dzieci w przedszkolu).
Wszystkie te części pozwalają spojrzeć z szerokiej perspektywy na kwestię związaną z edukacją dzieci, szczególnie w obliczu różnych trudności wynikających z dysfunkcji środowiska wychowawczego czy ograniczeń samego dziecka. Lektura stanowi nieocenione wsparcie nie tylko dla praktyków, ale i dla studentów studiów pedagogicznych, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy.

Bycie nauczycielem, pedagogiem z roku na rok staje się coraz trudniejsze. Coraz więcej wyzwań stoi bowiem przed każdym z nas, ale te wyzwania stoją również przed dziećmi. W zależności od różnych czynników, różnie sobie z nimi radzą, a kiedy jeszcze nie znajdują wsparcia w domu rodzinnym, wśród bliskich, mogą pojawić się różnego rodzaju problemy. Coraz więcej jest również w...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    2
  • Przeczytane
    2

Cytaty

Podobne książki

Przeczytaj także