Wrocławskie tramwaje konne
- Kategoria:
- powieść historyczna
- Wydawnictwo:
- Księży Młyn Dom Wydawniczy
- Data wydania:
- 2017-12-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2017-12-01
- Liczba stron:
- 405
- Czas czytania
- 6 godz. 45 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788377291719
Wrocław ma to szczęście, że zachowało się sporo materiałów źródłowych, dzięki którym można odtworzyć nieznany dzisiejszym czytelnikom okres, kiedy transport tramwajowy dopiero się kształtował.
10 lipca 1877 roku we Wrocławiu otworzono pierwszy odcinek miejskiej kolei konnej. Trasa obsługiwana przez przedsiębiorstwo Breslauer Straßen-Eisenbahn-Gesellschaft (Wrocławskie Towarzystwo Kolei Ulicznej) wiodła z Przedmieścia Oławskiego na Szczytniki. W ciągu kilkunastu lat udało się stworzyć jedną z największych sieci tramwajowych w Niemczech o łącznej długości tras przekraczającej 30 km. Pod koniec XIX stulecia, w okresie największego rozkwitu na pięciu liniach kursowało 140 wagonów, do ciągnięcia których spółka wykorzystywała ponad pół tysiąca koni.
W książce Wrocławskie tramwaje konne autor pełni rolę przewodnika. Przybliża Czytelnikom rozwój kolei konnej we Wrocławiu i szczegóły jej codziennej eksploatacji. Informacje na temat zajezdni, wagonów, infrastruktury czy koni tworzą zwarty obraz transportu w mieście w ostatnich dekadach XIX stulecia.
Bogaty materiał ilustracyjny, a także liczne artykuły prasowe opowiadające o tramwajach konnych we Wrocławiu pomogą Czytelnikom przenieść się w odległe czasy i poznać niemal nieznane oblicze miasta.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 4
- 3
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
"Wreszcie książka o jakiej marzyłem"
Publikacja Tomasza Sielickiego jest według mnie publikacją idealną. Autor prowadzi nas przez historię Wrocławskich Tramwajów Konnych z olbrzymim zainteresowaniem. Z kart bije ogrom pracy jaki wykonał pisarz. Każda zmiana torowiska jest udokumentowano na mapach, które towarzyszą nam podczas czytania. Autor zastosował prosty zabieg, znacznie ułatwiający orientację, mianowicie używa współczesnych nazw ulic. Strzał w dziesiątkę. Odpowiedniki niemieckie są umieszczone w bogatym spisie na końcu książki. Jest to trend odwrotny do modnego ostatnio "retro kryminału", gdzie serwuje nam się nazwy niemieckie niewiele mówiące współczesnemu czytelnikowi. Jeszcze raz gratuluję pomysłu.
Oprócz naprawdę genialnej ikonografii, która niczym przewodnik ilustruje nam rozwój konnych tramwajów, mamy cytaty z ówczesnej pracy, notatki policyjne i inne. Sprawia to, że tekst jest niezwykle barwny i wciągający. Sam łapałem się na tym, że szukałem każdej wolnej chwili, by móc wrócić do lektury.
Na końcu autor umieścił wiele niemieckich umów i dokumentów. Są one starannie przetłumaczone na język polski. Ich studiowanie jest prawdziwą przyjemnością.
W takich drobiazgach uwidacznia się troska o czytelnika. Wiele książek na końcu publikuje fotokopie dokumentów w oryginale nie dbając o to czy czytający będzie wstanie się z nimi zaznajomić.
Oprócz dokumentów mamy fotokopie oryginalnych projektów. Są one dokładne i dość dużo czasu zajęło mi ich przestudiowanie. (Wyjątek stanowi str 365-366 - nieczytelna u mnie)
Wydanie książki jest luksusowe. Grube karty kredowego papieru są szyte. Twarda oprawa z wklejkami w postaci planów miasta jest wisienką na torcie. Pięknie na błyszczących stronach prezentują się zarówno tekst jak i ilustracje. Książka jest ogromna- format A4 i aż 405 stron. Lektura ma swoją wagę.
Najpotężniejszą wadą tej lektury jest jej szybki koniec. Mam nadzieję, że autor skusi się na podobny opis tramwajów elektrycznych. W jego wykonaniu byłby to majstersztyk.
Książka obowiązkowa dla Wrocławianina, wielbiciela komunikacji miejskiej i każdego innego zainteresowanego ciekawym kawałkiem historii.
Będzie ozdobą niejednej domowej biblioteki.
"Wreszcie książka o jakiej marzyłem"
więcej Pokaż mimo toPublikacja Tomasza Sielickiego jest według mnie publikacją idealną. Autor prowadzi nas przez historię Wrocławskich Tramwajów Konnych z olbrzymim zainteresowaniem. Z kart bije ogrom pracy jaki wykonał pisarz. Każda zmiana torowiska jest udokumentowano na mapach, które towarzyszą nam podczas czytania. Autor zastosował prosty zabieg,...