Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a autonomia uczenia się
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
- Data wydania:
- 2016-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2016-01-01
- Liczba stron:
- 248
- Czas czytania
- 4 godz. 8 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788380129726
Książka „Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a autonomia uczenia się" skierowana jest do nauczycieli, badaczy oraz wszystkich osób zainteresowanych samodzielnym uczeniem się. W projektowaniu badań i redagowaniu pracy korzystano z aktualnych teorii wykorzystywanych w psychologii i dydaktyce. W pracy uwzględniono potrzeby praktyki, zwłaszcza w zakresie diagnozowania poziomu autonomii w uczeniu się. W publikacji omówiono zagadnienie autonomii w uczeniu się oraz jej uwarunkowania. Przedstawiono pojęcia autonomii, autonomii uczenia się, samoregulacji, metapoznania oraz strategii uczenia się. Dokonano przeglądu wybranych z literatury badań związków płci, wieku, temperamentu oraz wspomagania autonomii przez środowisko rodzinne i szkolne z autonomią oraz autonomią uczenia się. Zamieszczono także propozycję klasyfikacji sposobów, które nauczyciele mogą wykorzystać, by wspierać rozwój autonomii swoich uczniów w nabywaniu wiedzy i umiejętności. W części książki prezentującej badania własne, opisano stworzone dla potrzeb badań narzędzie do pomiaru poczucia trudności autonomicznego uczenia się. Zaprezentowano również wyniki weryfikacji modelu tłumaczącego trudność odczuwaną podczas samodzielnego nabywania wiedzy i umiejętności. W modelu uwzględniono cechy temperamentu, wsparcie środowiska szkolnego i rodzinnego, poziom, w jakim osoba preferuje wspieranie jej samodzielności w uczeniu się, jej autonomię ogólną, motywację oraz poczucie własnej skuteczności. Uzyskane wyniki badań skrótowo i przystępnie podsumowano. Treść pracy stwarza osobom pracującym w edukacji okazję do pogłębienia własnej wiedzy na temat możliwości stymulowania autonomii młodych ludzi. Przedstawiony w pracy autorski kwestionariusz umożliwia zarówno diagnozę potrzeb uczniów dotyczących wspierania ich w samodzielnym nabywaniu wiedzy i umiejętności, jak i przeprowadzenie badań związków i uwarunkowań trudności samodzielnego uczenia się.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a autonomia uczenia się
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Rzetelnie napisana książka, uważam, że obowiązkowa dla kadry pedagogicznej i rodziców zmagających się z wyzwaniami rzucanymi przez społeczne problemy oraz specyficzne potrzeby i wymagania współczesnego pokolenia. Do nauki należy zachęcać, a nie zmuszać. O tym, jak trudno wzbudzić chęć do samodzielnego zdobywania wiedzy i wyznaczania sobie celów z nią związanych u uczniów wie każdy nauczyciel. Nie każdy jednak wie, co zrobić, by w pozytywny sposób zmienić ten stan rzeczy i wpłynąć na proces poszerzania wśród podopiecznych autonomii uczenia się. Badania oraz wnioski z nich płynące, zebrane i jasno przedstawione informacje czynią z tej książki drzwi do świadomości o pewnych zależnościach, zbiór rad i wytycznych, z których warto skorzystać.
Rzetelnie napisana książka, uważam, że obowiązkowa dla kadry pedagogicznej i rodziców zmagających się z wyzwaniami rzucanymi przez społeczne problemy oraz specyficzne potrzeby i wymagania współczesnego pokolenia. Do nauki należy zachęcać, a nie zmuszać. O tym, jak trudno wzbudzić chęć do samodzielnego zdobywania wiedzy i wyznaczania sobie celów z nią związanych u uczniów...
więcej Pokaż mimo to