Saga rodu Porsche

- Kategoria:
- biografia, autobiografia, pamiętnik
- Tytuł oryginału:
- Die Porsche Saga - Eine Familiengeschichte Des Automobils
- Wydawnictwo:
- Sonia Draga
- Data wydania:
- 2014-02-19
- Data 1. wyd. pol.:
- 2014-02-19
- Liczba stron:
- 440
- Czas czytania
- 7 godz. 20 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788375088670
- Tłumacz:
- Małgorzata Huber
- Tagi:
- literatura niemiecka
Długoletni redaktor naczelny magazynu „Der Spiegel” i autor bestsellerów, Stefan Aust, oraz dziennikarz i ekspert Porsche, Thomas Ammann, zgłębiają mit marki Porsche.
Fascynująca historia samochodowego klanu, a jednocześnie reprezentatywny wycinek historii gospodarki. Porsche od lat fascynuje wielbicieli samochodów w Niemczech i na całym świecie. Lecz co kryje się pod blaszaną karoserią o niepowtarzalnych kształtach? Porsche jest najzyskowniejszą firmą motoryzacyjną świata, od trzech pokoleń nierozerwalnie związaną z dziejami pewnej rodziny. Gdy za pomocą zgromadzonego miliardowego majątku podjęto próbę przejęcia koncernu Volkswagena, między dwoma gałęziami rodu – rodzinami Porsche i Piëch, doszło do walki o władzę.
Niniejsza książka zgłębia fenomen marki Porsche. Opisuje nieprzerwaną fascynację, jaką technologia i design wywierają na milionach ludzi. Opowiada o bogatej we wzloty i upadki dziejach firmy Porsche, które są odzwierciedleniem współczesnej historii Niemiec – od współpracy z Hitlerem po skandale obyczajowe i malwersacje.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oficjalne recenzje
Porsche i cała reszta niemieckiej motoryzacji
Dla większości fanów ‘porszaków’ ta książka będzie mieć tyle wspólnego z ulubionym autem, co „Moda na sukces” z ubraniami i wybiegiem. Niestety (chociaż raczej, na szczęście),nie jest to kolejna publikacja rozwodząca się nad niezaprzeczalnymi zaletami, brakiem wad i ogólną cudownością. Stefan Aust podpisując się pod tą książką zasygnalizował coś zgoła odwrotnego: minimum emocji przy jednoczesnym rzetelnym podejściu do tematu. Coś rzadko spotykanego i coś, co przyciągnęło mnie jak magnes do tej książki.
Ile można rozwodzić się nad smukłą sylwetką, idealną linią nadwozia, wyjątkowym silnikiem czy unikalnymi doświadczeniami z jazdy – prawda?? Stefan Aust wspólnie z Thomasem Ammannem postanowił zajrzeć trochę głębiej w Porsche niż tylko pod maskę nowego Cayenne i dowiedzieć się, co złożyło się na sukces marki, której flagowe modele śnią się po nocach niejednemu kierowcy. Co ciekawe, zamiast szukać pierwowzoru charakterystycznej karoserii czy ustalać drogę ewolucji od pierwszego prototypu do obecnych egzemplarzy, panowie poszli o kilka kroków dalej. Zajęli się rodziną, która tę markę stworzyła i doprowadziła do dzisiejszego stanu. I trzeba przyznać, że podjęte zadanie wykonali z najwyższą dbałością o szczegóły.
Czytelnik ma okazję dokładnie prześledzić losy trzech pokoleń rodziny Porsche, obfitujące we wzloty i upadki, i niepozbawione masy interesujących wydarzeń. Na pewno należą do nich związki z Hitlerem, powstanie Volkswagena – samochodu dla ludu niemieckiego, czy pierwsze wypuszczenie produkcyjnego egzemplarza modelu 911. Jednak niemniej interesujący jest sam ród Porsche, którego dzieje nierozerwalnie związane są z historią Niemiec i Austrii, i którego perypetie mają – na przestrzeni lat – bezpośrednie odzwierciedlenie w kondycji kierowanych firm. Dzięki tej książce, możemy się w końcu dowiedzieć co wspólnego ma założyciel firmy – Ferdinand – z Garbusem, dlaczego firma przechodziła ciężki ‘kryzys wieku średniego’ oraz jak to się stało, że po wielu latach komplikacji, obecnie Volkswagen i Porsche funkcjonują pod jednym dachem.
Można by się uprzeć, że „Saga rodu Porsche” jest pozycją czysto biograficzną. Spierać można by się natomiast, czy jest to tylko biografia samochodu, wielopokoleniowej rodziny skupionej wokół marki czy też historia niemieckiej motoryzacji w ogóle. I może nie obfituje w szczegóły techniczne kolejnych samochodów, ale pokazuje, że sama ich historia może być niezwykle fascynująca. Aust i Ammann wykonali kawał dobrej dziennikarskiej pracy. Podane czytelnikowi w przystępnym formacie, prowadzonej dwutorowo opowieści (historia + stan obecny). Jednocześnie ustrzegli się zanudzania czytelnika, częstego przy tak długiej publikacji. Dzięki temu, pochłonięcie ponad 400 stron nie stanowi problemu, a nawet dostarcza przyjemności porównywalnej momentami z programem „Sensacje XX wieku”.
Na osobną wzmiankę zasługuje wydanie książki. Twarda oprawa, czarna matowa z selektywnym lakierem. Do tego dobrze złożone, bogato ilustrowane wnętrze (chociaż fotografii mogłoby być więcej). Dzięki takim, wydawałoby się, drobnostkom czytelnik czuje, że ma w rękach książkę równie ekskluzywną jak samochód ze stajni Porsche. Podoba mi się to.
PS. Podoba mi się również całkiem nieekskluzywna cena książki.
Robert Fryga
Książka na półkach
- 58
- 52
- 26
- 4
- 3
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
wlasciwie ciezko to nazwac saga. ksiazka w dobrych 60% skupia sie na zalozycielu koncerny porshe, czyli ferdynadzie, poznacie tutaj spora czesc historii, lacznie z ta trudna, nazistowska, co jest calkiem spoko, ze autorzy nie starali sie jej przmilczec, niestety jesli szukacie czegos bardziej wspolczesnego, tym gorzej dla was, im blizej czasow wspolczesnych (powiedzmy lata 90+),tym mniej informacji znajdziecie w ksiazce. calosciowo jednak oceniajac, nie uwazam ze czas poswiecony na czytanie byl czasem straconym. jesli jestes fanem motoryzacji, raczej niewiele cie tutaj zaskoczy, jesli jestes (tak jak ja) laikiem, troche ciekawostek mozesz wyrwac
wlasciwie ciezko to nazwac saga. ksiazka w dobrych 60% skupia sie na zalozycielu koncerny porshe, czyli ferdynadzie, poznacie tutaj spora czesc historii, lacznie z ta trudna, nazistowska, co jest calkiem spoko, ze autorzy nie starali sie jej przmilczec, niestety jesli szukacie czegos bardziej wspolczesnego, tym gorzej dla was, im blizej czasow wspolczesnych (powiedzmy lata...
więcej Pokaż mimo toZamówiłem tą książkę bezpośrednio z księgarni wydawniczej Sonia Draga i spodziewałem się że będzie mi przysłana w nowym i zadbanym stanie. Niestety po rozpakowaniu książki okazało się co innego. Książka została przysłana całkowicie obpalcowana, w niektórych miejscach widoczne ciemne ślady zabrudzeń, podczas leżenia książki na płasko strony widać lekko wygięte zamiast proste (tak jak by ktoś z 1000 razy ją przeglądał),z tyły książki opis z góry na dół po obu stronach brzegów widać napisy wyblakłe a po środku poprawnie w białym kolorze. Dodatkowo w prawym rogu przedniej okładni książki widać odciśnięte wgłębienie (tak jak by ktoś nożyczkami próbował odciąć, natomiast z tyłu książki widnieje niewielkie lecz wyraźne wklęsłe wgłębienie z naderwaniem.
Przestrzegam wszystkich przed tą księgarnią wydawniczą i zamawianiem u nich książek, tym bardziej że nie dbają o ich stan oraz nie przywiązują do tego wagi.
Zamówiłem tą książkę bezpośrednio z księgarni wydawniczej Sonia Draga i spodziewałem się że będzie mi przysłana w nowym i zadbanym stanie. Niestety po rozpakowaniu książki okazało się co innego. Książka została przysłana całkowicie obpalcowana, w niektórych miejscach widoczne ciemne ślady zabrudzeń, podczas leżenia książki na płasko strony widać lekko wygięte zamiast proste...
więcej Pokaż mimo toSięgnęłam po tę książkę przypadkowo. Podebrałam ją z półki męża-germanofila.
Nie znam się na motoryzacji, samochody dzielę na bezpieczne i niebezpieczne, marki, a tym bardziej kolory, nie mają dla mnie większego znaczenia, chociaż mój mąż twierdzi, że jestem miłośniczką francuskich linii (w chwili słabości poddałam się jakiemuś durnowatemu testowi, który wykazał taki właśnie wynik). Może to i racja, biorąc pod uwagę, że od dzieciństwa jestem frankofilką:)
Książkę o familii Persche potratowałam jako sagę, historię rodziny, która zbiła fortunę, ale uwikłała się też w wiry historii, z hitleryzmem na czele.
Nieco nudziły mnie fragmenty poświęcone różnym finansowym manewrom, próbom ratowana firmy, związkom z Volkswagenem... Z drugiej strony jednak jestem pełna podziwu dla niemieckiej polityki, która potrafi wspierać rodzime firmy w trudnych dla nich chwilach.
W tej kwestii moglibyśmy, a nawet powinniśmy uczyć się od zachodnich sąsiadów, ale na pewno w czasach tzw. "dobrej zmiany" nam to nie grozi:)
A poważnie mówiąc - wielka, naprawdę wielka szkoda!
Sięgnęłam po tę książkę przypadkowo. Podebrałam ją z półki męża-germanofila.
więcej Pokaż mimo toNie znam się na motoryzacji, samochody dzielę na bezpieczne i niebezpieczne, marki, a tym bardziej kolory, nie mają dla mnie większego znaczenia, chociaż mój mąż twierdzi, że jestem miłośniczką francuskich linii (w chwili słabości poddałam się jakiemuś durnowatemu testowi, który wykazał taki...
Bardzo ciekawa książka, opisująca rodziny Porsche i Piech, oraz wiele interesujących osób wokół nich. Czytało się przyjemnie. Najbardziej zapadający w pamięć wątek i postać: "Dusiciel z Rüsselsheim".
Polecam.
Bardzo ciekawa książka, opisująca rodziny Porsche i Piech, oraz wiele interesujących osób wokół nich. Czytało się przyjemnie. Najbardziej zapadający w pamięć wątek i postać: "Dusiciel z Rüsselsheim".
Pokaż mimo toPolecam.
Książka dostaje dwie gwiazdki, gdyż wydanie jest cudowne, ale treść, to komercyjne dno. To nie jest książka o Porsche ale chamska reklama, która jest sprzedawana w postaci książki. Wyobraźcie sobie, że czytacie 400 stronicową reklamę i będziecie mieli zbliżony obraz o czym jest książka. Dobrze, że książka kosztowała 12 zł. To ją sobie odsprzedam. Andrea Hillot napisał książkę Garbus i tą polecam z całego serca.
http://wojownikpokoju.pl/pl/blog/
Książka dostaje dwie gwiazdki, gdyż wydanie jest cudowne, ale treść, to komercyjne dno. To nie jest książka o Porsche ale chamska reklama, która jest sprzedawana w postaci książki. Wyobraźcie sobie, że czytacie 400 stronicową reklamę i będziecie mieli zbliżony obraz o czym jest książka. Dobrze, że książka kosztowała 12 zł. To ją sobie odsprzedam. Andrea Hillot napisał...
więcej Pokaż mimo toNa początku nuda. Trochę ciekawiej o czasach przed-, wojennych i po-. Potem znowu nuda, pokłady nudy. Dla fana motoryzacji być może bedzie ciekawiej. Źle napisana. Może to kwestia tłumacza na polski, bo stylem przypomina raczej artykuł do Focusa niż samodzielną całkiem grubą książkę. Raczej dla Niemców dumnych z osiągnięć swojej motoryzacji niż dla zwykłego kierowcy zajeżdżonego golfa sprowadzonego przez mieszkańca kraju zza Odry (z punktu widzenia autora książki, rzecz jasna). Strata czasu.
Na początku nuda. Trochę ciekawiej o czasach przed-, wojennych i po-. Potem znowu nuda, pokłady nudy. Dla fana motoryzacji być może bedzie ciekawiej. Źle napisana. Może to kwestia tłumacza na polski, bo stylem przypomina raczej artykuł do Focusa niż samodzielną całkiem grubą książkę. Raczej dla Niemców dumnych z osiągnięć swojej motoryzacji niż dla zwykłego kierowcy...
więcej Pokaż mimo toJestem facetem. Tej książki nie mogłem nie przeczytać. Jak to facet. Nie zawiodłem się. Dobrze napisany , kolejny w mojej kolekcji, reportaż historyczny. Dobrze napisany znaczy, że rzetelny. Nie pomija niczego, stroni od ocen. Zdaję sobie sprawę, że cześć tej sagi, przypadająca na okres nazizmu w Niemczech, opisana bez przymiotników może razić, niektórych. Mnie nie razi.
"Historia bez przymiotników"- taki przedmiot wykładów proponuję, od liceum po studia wyższe.
Ta opowieść to także historia kapitalizmu w pigu(le)[sic}łce, opowieść jak w wolnym państwie powstawała rodzinna fortuna. Jedno zdanie, z pamięci, więc może niedokładnie, zacytuję:"pierwsze pokolenie buduje, drugie stara się utrzymać, trzecie traci. Ja jestem trzecim pokoleniem i zrobię wszystko, żeby "nie stracić". Tak mówi aktualnie panujący przedstawiciel rodu Porsche.
Na koniec: od początku. kiedy zobaczyłem okładkę książki a na niej TEN znaczek, nie miałem wyboru. Musiałem przeczytać. Do czego namawiam.
Porsche to Porsche.
Jestem facetem. Tej książki nie mogłem nie przeczytać. Jak to facet. Nie zawiodłem się. Dobrze napisany , kolejny w mojej kolekcji, reportaż historyczny. Dobrze napisany znaczy, że rzetelny. Nie pomija niczego, stroni od ocen. Zdaję sobie sprawę, że cześć tej sagi, przypadająca na okres nazizmu w Niemczech, opisana bez przymiotników może razić, niektórych. Mnie nie razi....
więcej Pokaż mimo toDla miłośników motoryzacji. Ale rownież dla osób które interesują się historia. Niebywałe jaki wpływ miał Hitler na motoryzację.
Dla miłośników motoryzacji. Ale rownież dla osób które interesują się historia. Niebywałe jaki wpływ miał Hitler na motoryzację.
Pokaż mimo toksiążka łatwa i przyjemna. Idealna dla miłośników samochodów(pomijajac te błędy).
książka łatwa i przyjemna. Idealna dla miłośników samochodów(pomijajac te błędy).
Pokaż mimo toTak, właśnie tak. Takie książki chcemy, aby powstawały i były czytane. Dawno nie pamiętam kiedy dałem jakiej książce tyle gwiazdek, żeby starczyły na ocenę "bardzo dobrą".
Może "Saga Rodu Porsche" to nie książka wybitna, ale warta jej kupna i przeczytania. Autorzy - znawca motoryzacji oraz prawdziwy dziennikarz(który w odróżnieniu od innych niedzielnych recenzentów brukowców o o ograniczonej ortografii i stylistyce) spłodzili fajne, pisane lekkim językiem dzieło. Dodatkowo, odróżnia tę książkę od innych dawno nie widziane w książkach słowo - "konkret". Autorzy odsiali to co nudne, niepotrzebne i celowo wybielone przez bohaterów i zaprezentowali w logiczne ułożonych rozdziałach (które na szczęście dla czytelnika nie są ani za krótkie ani za długie) samą esencję historii rodziny Porsche.
Kolejnym moim podziwem jest na pewno czas spędzony na selekcji materiału i dosłownego rozmontowania losów i drzewa genealogicznego niemieckiego potentata. Sama historia opisana jest naprawdę ciekawa i po pierwsze zapamiętujemy te losy, po drugie kartkujemy z coraz to większą chęcią kolejne strony. A to przecież sukces każdej książki.
Teraz może o małych wadach, bo niestety są. Po pierwsze zdjęcia, można by je wydać na kredowym papierze, bo tak kleją nam się do palców i brudzą. No i katastrofa tego wydania - przekład. Tłumacz nie odróżnia kierowcy(i samochodu) rajdowego od wyścigowego.
Mało tego w iście "polskim stylu" (bo mamy synonimy i możemy ich używać),zamienia samochód rajdowy czy wyścigowy na "sportowy". Istny dramat i absurd.
Podsumowując, pomimo że jest to raczej męska literatura, powinny sięgnąć po nią takze kobiety. Nie ma tu nudnych opisów i specyfikacji samochodów, a wspaniała historia gdzie kobiety odegrały istotną rolę. Kobiety dowiedzą się także dlaczego facet wybierając Porsche, przecież w 100% męskie auto - wsiada do samochodu o kobiecych kształtach, ale i też dostaną odpowiedź na pytanie dlaczego ten producent usilnie, od kilkudziesięciu lat, umieszcza silnik z tyłu.
Kupować, wstawiać na półkę, mówić że macie i czytaliście. Bo warto.
Tak, właśnie tak. Takie książki chcemy, aby powstawały i były czytane. Dawno nie pamiętam kiedy dałem jakiej książce tyle gwiazdek, żeby starczyły na ocenę "bardzo dobrą".
więcej Pokaż mimo toMoże "Saga Rodu Porsche" to nie książka wybitna, ale warta jej kupna i przeczytania. Autorzy - znawca motoryzacji oraz prawdziwy dziennikarz(który w odróżnieniu od innych niedzielnych recenzentów...