Konsumowanie życia

Okładka książki Konsumowanie życia
Zygmunt Bauman Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
164 str. 2 godz. 44 min.
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Tytuł oryginału:
Consuming life
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Data wydania:
2009-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2009-01-01
Liczba stron:
164
Czas czytania
2 godz. 44 min.
Język:
polski
ISBN:
978-83-233-2572-7
Tłumacz:
Monika Wyrwas-Wiśniewska
Tagi:
postawy spożycie socjologia
Dodaj do pakietu
Dodaj do pakietu
Średnia ocen

                7,4 7,4 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Reklama
Reklama

Książki autora

Okładka książki O świecie i sobie samych Zygmunt Bauman, Stanisław Obirek
Ocena 8,0
O świecie i so... Zygmunt Bauman, Sta...
Okładka książki Płynne pokolenie Zygmunt Bauman, Thomas Leoncini
Ocena 6,5
Płynne pokolenie Zygmunt Bauman, Tho...
Okładka książki ZNAK 752 1/2018 Lekcje Baumana Zygmunt Bauman, Sylwia Chutnik, Barbara Klicka, Tomasz Kunz, Angelika Kuźniak, Janusz Poniewierski, Redakcja miesięcznika Znak, Joanna Tokarska-Bakir
Ocena 7,7
ZNAK 752 1/201... Zygmunt Bauman, Syl...

Podobne książki

Reklama

Oceny

Średnia ocen
7,4 / 10
54 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
108
15

Na półkach:

Eseistyczna forma Baumana prowadzi nas przez rozważania, anegdoty i przykłady, które mówią właśnie o nas. W sposób bezpośredni i pozbawiony wszelkich złudzeń, dostajemy sprawozdanie z tego jak bardzo zapędziliśmy się w kozi róg... choć czy był to nasz wybór? Czy może narzucona forma świata, do której należy przystawać aby nie trafić do definiowanej "podklasy"? Jak wspomina Bauman: "W kulturze konsumentów wybieranie i wolność to dwie nazwy tego samego stanu". Czy dzięki temu odetchniemy z ulgą?

Eseistyczna forma Baumana prowadzi nas przez rozważania, anegdoty i przykłady, które mówią właśnie o nas. W sposób bezpośredni i pozbawiony wszelkich złudzeń, dostajemy sprawozdanie z tego jak bardzo zapędziliśmy się w kozi róg... choć czy był to nasz wybór? Czy może narzucona forma świata, do której należy przystawać aby nie trafić do definiowanej "podklasy"? Jak...

więcej Pokaż mimo to

avatar
238
27

Na półkach:

Nieprzypadkowo na okładce polskiego wydania książki widnieje pomnik, a na nim, miast wieszcza narodowego albo innego bohatera z krwi i kości, przytwierdzony jest koszyk pełen dóbr materialnych, najlepiej wypchany po brzegi sprzętem elektronicznym – oto chroniczne pragnienie konsumenta w erze płynnej nowoczesności. Zygmunt Bauman objaśnia nam zawęźlenia świata, na zrozumienie którego często nie starcza już nam czasu, gdy grafik dnia napięty jest jak skóra na werblu. W pędzie za materialnym szczęściem, refleksja jest anachroniczną czynnością przypisaną równie archaicznych starcom, którzy pamiętają jeszcze czasy, gdy nabyty sprzęt starczał na lata i nikomu nie przyszłoby do głowy traktować go jak starocia po roku użytkowania, kiedy nowa kampania reklamowa zachęca wygłodniałych klientów, aby przybyli do świątyń konsumpcjonizmu i zaspokoili swój głód. Albo dla wyrzutków nie zgadzających się na “wspólne” zasady gry. Kto nie zamierza brać udziału w tym wyścigu, ten wypada z gry, jak w powieści Horace’a McCoya “Czyż nie dobija się koni?”. Sam Bauman przekonuje: “Kupować, więc to tyle, co inwestować we własne członkostwo w społeczeństwie”. Kupować bez namysłu, bez dozy krytycyzmu, bez kontroli nad wydawanymi pieniędzmi, które są dostępne ab hinc na karcie kredytowej. Ostatecznie urynkowić, a więc utowarowić można nawet swoją wartość na rynku pracy, gdzie trzeba się korzystnie sprzedać. Wszystko można sprzedać i wszystko kupić. Nawet miłość w internetowym serwisie randkowym...

Nieprzypadkowo na okładce polskiego wydania książki widnieje pomnik, a na nim, miast wieszcza narodowego albo innego bohatera z krwi i kości, przytwierdzony jest koszyk pełen dóbr materialnych, najlepiej wypchany po brzegi sprzętem elektronicznym – oto chroniczne pragnienie konsumenta w erze płynnej nowoczesności. Zygmunt Bauman objaśnia nam zawęźlenia świata, na...

więcej Pokaż mimo to

avatar
4131
106

Na półkach:

Podziwiam starego uczonego o młodzieńczym umyśle. Jego prace pomagają zrozumieć świat, w którym żyjemy.
Młodość biegnie przez życie nie analizując, dostosowując się, ciągle będąc naturalnie "w środku". Ci, którzy nie chcą by dotknął ich "Szok przyszłości"/Toffler, powinni śledzić prace Profesora - łatwiej żyć.

Podziwiam starego uczonego o młodzieńczym umyśle. Jego prace pomagają zrozumieć świat, w którym żyjemy.
Młodość biegnie przez życie nie analizując, dostosowując się, ciągle będąc naturalnie "w środku". Ci, którzy nie chcą by dotknął ich "Szok przyszłości"/Toffler, powinni śledzić prace Profesora - łatwiej żyć.

Pokaż mimo to

Reklama

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Konsumowanie życia


Reklama
zgłoś błąd