Opinie użytkownika
„Akwitania” to powieść inspirowana życiem jednej z najbardziej wpływowych i możnych kobiet średniowiecznej Europy - Eleonory Akwitańskiej, w której sporo trucizn, dworskich intryg i knowań. Jednak oprócz garści historycznych faktów, które oczywiście w większości przeplecione są fikcją literacką mamy tutaj również wątek kryminalny, czyli w sumie każdy może znaleźć coś dla...
więcej Pokaż mimo to
"Jedyne prawdziwe miłości" to wzruszająca i angażująca powieść romantyczna połączona z dramatem psychologicznym, w której dużo jest rozważań głównej bohaterki, jej rozterek, analizy uczuć i emocji. Te wewnętrzne monologi nie każdemu mogą odpowiadać i mnie też momentami męczyły niemniej jednak uważam, że są ważną częścią fabuły.
Ponadto jest to książka o zmianie i dynamice...
"Powrót matki" to bardzo złożona, ale autentyczna powieść pełna emocji, tajemnic, trudnych rodzinnych relacji, traumatycznego dzieciństwa, bezwarunkowej miłości matki do dziecka, poruszająca wiele problemów ale i otulająca i dająca nadzieję na lepsze jutro.
Autorka w ujmujący sposób połączyła te wszystkie elementy tworząc piękną historię z wyrazistymi, naturalnymi, acz...
Jeśli jesteście typem czytelnika o mocnych nerwach i nie boicie się zła i zezwierzęcenia w czystej postaci to polecam serdecznie pana książki pana Maćka.
Kto czytał poprzednie tytuły autora wie czego mniej więcej się spodziewać i do czego przyzwyczaił on czytelników jednak to co wydarzyło się w jego najnowszej książce przerosło nawet mnie 😂.
Zacznę może od tego, że...
"Narzeczona i hrabia" to ostatnia książka sagi napoleońskiej i chyba najlepsza, chociaż wszystkie mają specjalne miejsce w moim serduszku. Sporo się tu działo i trudno było oderwać się chociaż na chwilę od tej historii przepełnionej odwagą, kobiecą siłą, walką o swoje szczęście i miłość ponad podziałami, do tego wszystkiego mamy klimat XIX wieku i wielkie historyczne...
więcej Pokaż mimo to
"W gąszczu kłamstw" to zagmatwany thriller, z dobrze skonstruowaną intrygą, w którym nic nie jest takim jakim się wydaje, kłamstwo goni kłamstwo, a akcja prowadzona jest powoli, stopniowo ujawniając wszystkie szczegóły wydarzeń sprzed lat, na samym końcu racząc czytelnika srogimi plot twistami.
Co więcej Marshall wodzi czytelnika za nos do ostatniej strony rzucając fałszywe...
"Ted Bundy. Umysł mordercy" to książka mocna, przekraczająca poczucie dobrego smaku jak również granice niejednego czytelnika, chociaż myślę, że akurat po tego typu książki nie sięgają osoby przypadkowe tylko raczej takie o mocnych nerwach, które mają świadomość czego się spodziewać i że nie będzie to słodko-pierdząca historyjka o miłości.
Zresztą, umówmy się jeśli autor...
"Skazaniec i panna" to 3 tom serii spod pióra Joanny Wtulich, a przez książki tej pani się płynie, trust me, co więcej to jedne z tych z którymi siadamy rano i kończymy wraz z ostatnią przerzuconą stroną.
Tym razem autorka przybliża nam bardziej losy siostry znanego nam z dwóch pierwszych części Antoniego, która ucieka przed niechcianym małżeństwem, ale nie do końca tak...
Najnowsza książka pani Małgosi Starosty to klimatyczna, rasowa powieść detektywistyczna, której akcja toczy się w Wielkiej Brytanii pod koniec lat 50 i w której nic nie jest takim jakie się z pozoru wydaje. Mamy zamknięte, dosyć wąskie grono postaci, a cała akcja dzieje się praktycznie tylko w jednym miejscu, co nadaje wyjątkowego klimatu.
Co więcej znajdzie się tu i...
"Asymetria" to genialna pogmatwana powieść w której wątki kryminalne łączą się z tymi obyczajowymi, ze szczyptą humoru, pełna tajemnic, kłamstw i manipulacji, ze świetnie wykreowaną intrygującą główną bohaterką. Może nie ma tu pędzącej akcji, ale fabuła jest poprowadzona w taki sposób, że absolutnie nie jest nudno, autor zdecydowanie udowadnia, że w kryminale nie musi być...
więcej Pokaż mimo to
"Biuro do spraw tajemnych" to bardzo klimatyczna powieść kryminalna osadzona w XIX-wiecznym Paryżu, z wolno budowaną akcją gdzie kluczem historii jest właśnie klimat tamtych lat i miejsca niż pędząca na łeb na szyję akcja czy krwawe sceny chociaż jakieś plot twisty się pojawiają, które mogą zaskoczyć 😉.
Poza tym jest to książka o krzywdzie, zemście, rewolucji i blokadzie...
„Zdrajca i generałowa” to kontynuacja książki „Uciekinierka i ułan”, kolejna fantastyczna powieść historyczna dzięki której możemy przenieść się do czasów napoleońskich, a smaczku i niepowtarzalnego klimatu fabule niewątpliwie dodają postacie historyczne, które są wplecione w świetnie wykreowanych bohaterów fikcyjnych.
Co więcej autorka stworzyła historię nieodkładalną,...
Wszystko wskazuje na to, że "Confessio" to początek serii kryminalnej debiutującej autorki, która zawodowo jest panią prokurator i na bazie swoich doświadczeń postanowiła pokazać jak między innymi wygląda praca w prokuraturze, ale i nie tylko.
Książkę określiłabym raczej jako literaturę obyczajową, dramat psychologiczny z kryminałem w tle niemniej jednak jest bardzo...
"Gra" to naprawdę świetny, mroczny, angażujący i trzymający w napięciu thriller, z fajnie rozbudowanymi postaciami, każda z nich była "jakaś" i z bagażem doświadczeń, które w dużej mierze je ukształtowały, każdego z bohaterów możemy dobrze poznać, co pozwala zrozumieć ich późniejsze poczynania i decyzje. Podoba mi się sposób narracji i to, że wydarzenia mamy okazję śledzić...
więcej Pokaż mimo to
„Moja mroczna Vanesso” to poruszająca powieść, która zdecydowanie nie należy do łatwych, lekkich i przyjemnych.
Jest to psychologiczna przeprawa przez wewnętrzne rozterki Vanessy, która mimo upływu lat nie jest w stanie otrząsnąć się z traumy, którą zafundował jej nauczyciel, co więcej sama przed sobą nie do końca przyznając, że została skrzywdzona.
Jest to pozycja...
„Nieodwracalnie” to emocjonalnym thriller, z rozbudowaną warstwą psychologiczną mówiącą o relacjach międzyludzkich, kruchości życia i wpływie jaki ma to co spotyka nas w młodości.
Bartek Szczygielski zabiera czytelnika do małego miasteczka, w którym większość mieszkańców się zna albo przynajmniej kojarzy, prawie wszyscy pracują w jednym zakładzie, a miasteczkiem rządzą z 3...
"Toksyczna przyjaźń" to przede wszystkim THRILLER PSYCHOLOGICZNY, (nie thriller jako taki i to warto mieć na uwadze sięgając po tą pozycje), z rozbudowaną warstwą obyczajową, w którym nie wszystko jest takim jakie powinno i takim jakie się wydaje, a do tego mamy fajnie wykreowanych bohaterów. Każda z postaci jest inna, a zarazem jakaś, jedne wzbudzają sympatię, a inne chęć...
więcej Pokaż mimo to
"Fu#k up" to 3 już książka z serii "Fighter" Pauliny Świst, która jest dla mnie takim pewniakiem jeśli chodzi o coś niezobowiązującego, chociaż muszę przyznać, że ten cykl podobał mi się najmniej co nie zmienia faktu, że jak zawsze bawiłam się przy nim dobrze.
Warto zaznaczyć, że nie ma sensu brać się za tę pozycję bez znajomości wcześniejszych powieści, bo wszystko się ze...
Po pierwsze „Kobieta, którą jestem” została napisana przez samą Britney i jestem w stanie w to uwierzyć, ponieważ w trakcie lektury czułam się momentami jakbym czytała potajemnie podkradziony pamiętnik nastolatki. Jest trochę chaotycznie, trochę infantylnie, trochę o tym jaki smak lodów dostała po jakimś tam wydarzeniu ale przede wszystkim jest autentycznie, a biorąc pod...
więcej Pokaż mimo to"Szymek" to mocna lektura o niezrozumieniu, nietolerancji, uprzedzeniach i szykanowaniu ze względu na swoją odmienność, a przede wszystkim o niemym przyzwoleniu na gnębienie i niełatwym dorastaniu. Jest to powieść w której znajdziemy sporo tematów emocjonalnie zadziałających na każdego czytelnika, chociaż tych wątków jak na mój gust i jedną 400 stronicową książkę było za...
więcej Pokaż mimo to