Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

All American Ads of the 20's

Wydawnictwo: Taschen
9 (1 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
1
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
3-8228-2511-5
liczba stron
512
kategoria
albumy
język
angielski
dodała
Irena

Taschen's legendary decade-by-decade chronicle of American advertising hits a high point in the book on the 1920s. Its hundreds of coruscatingly colorful Jazz Age advertisements, superbly reproduced on practically bulletproof paper, add up to an irresistible question: why stay this side of paradise when the new consumer culture can send you to heaven right now? Just look up: apple-cheeked...

Taschen's legendary decade-by-decade chronicle of American advertising hits a high point in the book on the 1920s. Its hundreds of coruscatingly colorful Jazz Age advertisements, superbly reproduced on practically bulletproof paper, add up to an irresistible question: why stay this side of paradise when the new consumer culture can send you to heaven right now? Just look up: apple-cheeked cherubs bear steaming flapjacks to a beaming sleeper; fluffy, angel-like Michelin tire men ply the skies; the Certainteed building-supplies giant (a sort of Australopithecus Jolly Green Giant) throws his head back against billowing cumulonimbus clouds. Cecil B. de Mille’s poster for his 1933 tsunami-disaster film The Deluge can't match the grandiosity of some of these ads for the humblest household products.
After a short but sweet introductory essay by New York Times designer Steven Heller, editor Jim Heimann organizes the ads by subject: consumer products, fashion and beauty, entertainment, travel, etc. It's gripping to watch sex and status try to outdo each other in selling 1920s cars: the snooty Pierce Arrow associates itself with wealthy Century Club types, while the Ford Fordor stresses the populist $660 price and the flapper struggling to keep the wind from whipping her perilously brief hem over her head. High art rears its lovely head in ads for the Marmon Big 8 racer, powered by a 125-horsepower engine and a lightninglike look derived from Futurist art. Most ads range in a safer esthetic region bounded by retro-Currier & Ives, zesty art deco, and the funny papers. Fear is a great motivator: hunky Marvin loses the girls to halitosis; classy dames subtly judge each other on the quality of the ScotTissue in the bathroom: "Women sense it immediately!" The ads featuring black people fascinatingly demonstrate that even the era's most talented artists couldn't draw blacks because they literally could not see them when they looked at them. This book is a must for any serious student of pop culture—or anybody out for a graphic good time. --Tim Appelo

 

źródło opisu: http://www.amazon.com/All-American-Ads-20s-Midi/dp...(?)

źródło okładki: http://www.amazon.com/All-American-Ads-20s-Midi/dp...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (3)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 570
Irena | 2011-01-17
Przeczytana: 17 stycznia 2011
książek: 1596
Ktrzn Jnt | 2013-03-25
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 235
Kaia | 2012-12-03
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd