Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności
- Kategoria:
- poradniki
- Tytuł oryginału:
- Getting Things Done
- Wydawnictwo:
- Helion
- Data wydania:
- 2009-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2009-01-01
- Liczba stron:
- 336
- Czas czytania
- 5 godz. 36 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788324619993
- Tłumacz:
- Marcin Kapela
- Tagi:
- psychologia
Program Getting Things Done (GTD) powstał właśnie po to, byś mógł wreszcie zwolnić tempo, zrezygnować
z przytłaczających obowiązków i uwolnić się od wiecznej presji zegarka. Jest to najbardziej spójny, intuicyjny
i wydajny system racjonalizacji zadań, jak istnieje w chwili obecnej na rynku. Wyobraź sobie, że w kilka tygodni osiągasz wewnętrzną równowagę, harmonię,
a co za tym idzie, lepsze wyniki.
Czy nie szkoda Ci czasu, by ciągle cierpieć na jego brak? Koniec z pogonią za uciekającymi terminami.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 2 667
- 1 467
- 616
- 349
- 50
- 29
- 27
- 24
- 22
- 21
Cytaty
Aby utrzymać odpowiedni kurs, będziesz musiał realizować pewne rzeczy, które być może jeszcze nie należą do Twoich nawyków: utrzymuj wszystko poza swoją głową; decyduj o działaniach i pożądanych rezultatach od razu, kiedy sprawy pojawiają się w polu widzenia, nie odkładaj na później; regularnie przeglądaj i aktualizuj stan Twoich otwartych pętli życia osobistego i zawodowego.
Opinia
Zarządzanie sobą w czasie, metoda Getting Things Done - David Allen
http://alicyawkrainieslow2.blogspot.com/2014/03/zarzadzanie-soba-w-czasie-metoda.html
XXI wiek to wiek informacji, konkurencji i ciągłej zmiany. Firmy wciąż morfują dopasowując się do zaistniałych warunków. Podobnie pracownicy, wciąż dostosowują się do nowych celów. Biznes zmienił się w płynną masę, goniącą wciąż za uciekającymi sekundami. Nie powinniśmy udawać, że nie ma to wpływu na naszą efektywność, wypalenie zawodowe i stres. Kto z nas bowiem robi w pracy to, do czego faktycznie został zatrudniony? Kto z nas nie goni wciąż za uciekającymi terminami? Kto z nas nie bije się wciąż z myślą, że każdy, zakończony nawet projekt, można było zrobić lepiej na miliard sposobów? Dlatego też poszukiwania metod pracy, które pozwoliłyby na oszczędzanie energii i zwiększanie efektywności, są na wagę złota. Stąd popularność metody samorozwoju związanej z zarządzaniem sobą w czasie.
Na podstawie ponad dwudziestoletnich badań, David Allen stworzył Getting Things Done. Ta metoda zarządzania sobą w czasie – GTD - sama w sobie nie jest skomplikowana. Oparta jest właściwie na jednym schemacie działania (najbardziej do gustu przypadła mi technika dwóch minut). Jak się dowiadujemy z treści, popełniamy wiele błędów, np. wpisujemy listę zadań do kalendarza. Jak o tym przeczytałam, to pomyślałam, że autor sieje herezję – bo oczywiście tak robię. Jednak wyjaśnienia Allena przekonały mnie, że takie postępowanie jest niewłaściwie. GTD mimo swojej prostoty wymaga od nas zmiany naszych przyzwyczajeń, a to - wiadomo - samo w sobie jest trudne i wymaga samodyscypliny. Wprowadzenie nowego przyzwyczajenia to jakieś 60 dni konkretnego działania, po takim średnio okresie pojawiają się zalążki naszego nowego stylu życia. Trzeba więc być wytrwałym i mieć dużo woli i wiary w metodę.
Książka Allena stanowi pewnego rodzaju samouczek biznesowy, jednak nie dla wszystkich. Sposób podania treści sugeruje pewną grupę docelową: osoby piastujące wysokie stanowiska, zarządzające potężnymi organizacjami, które mają co dzień do przeczytania tysiące mejli. Metoda sama w sobie jest jednak dla każdego. Rozminięcie się języka i formy z przesłaniem jest niestety spore. Tekst momentami po prostu nuży. Brakuje przykładów, które swobodnie mogłyby zająć miejsce tych partii materiału, które są mierzącymi powtórzeniami. Swobodnie publikacja mogłaby być o połowę krótsza.
Pamiętajmy więc, że nie zarządzamy swoim czasem (najwyżej to on zarządza nami), nie zarządzamy informacjami (bo byśmy umarli w bibliotece) nie zarządzamy projektami (bo byśmy w życiu żadnego nie skończyli), nie zarządzamy priorytetami (bo po prostu je mamy). Jedyne, czym zarządzamy to nasze działania. Dlatego musimy mieć stuprocentową pewność, że działanie, które podejmujemy w danej chwili jest tym, które powinniśmy podjąć – właśnie w tym momencie. DECYZJA ma więc kluczowe znaczenie w naszym życiu zawodowym i prywatnym. Tylko jak te decyzje podejmować? Bez planu i analizy – nic z tego – będziemy ganiać w kółko za własnym ogonem.
Zarządzanie sobą w czasie, metoda Getting Things Done - David Allen
więcej Pokaż mimo tohttp://alicyawkrainieslow2.blogspot.com/2014/03/zarzadzanie-soba-w-czasie-metoda.html
XXI wiek to wiek informacji, konkurencji i ciągłej zmiany. Firmy wciąż morfują dopasowując się do zaistniałych warunków. Podobnie pracownicy, wciąż dostosowują się do nowych celów. Biznes zmienił się w płynną masę,...