Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Rozbite okna, rozbita firma

Wydawnictwo: MT Biznes
5,6 (5 ocen i 2 opinie) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
1
6
2
5
1
4
1
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
838897081X
liczba stron
224
kategoria
biznes, finanse
język
polski

Michael Levine pokazuje w swej niezwykle praktycznej książce, że jeśli firma ma przetrwać i rozkwitać, jej menedżerowie muszą się zatroszczyć o wszystkie najdrobniejsze szczegóły tytułowe ‘‘rozbite okna’‘. Ich zaniedbanie może doprowadzić i często rzeczywiście prowadzi do katastrofy. Psychologowie społeczni i urzędnicy odpowiedzialni za egzekwowanie prawa zgodnie twierdzą, że jeżeli nie...

Michael Levine pokazuje w swej niezwykle praktycznej książce, że jeśli firma ma przetrwać i rozkwitać, jej menedżerowie muszą się zatroszczyć o wszystkie najdrobniejsze szczegóły tytułowe ‘‘rozbite okna’‘. Ich zaniedbanie może doprowadzić i często rzeczywiście prowadzi do katastrofy. Psychologowie społeczni i urzędnicy odpowiedzialni za egzekwowanie prawa zgodnie twierdzą, że jeżeli nie naprawi się rozbitego okna w jakimś budynku, wkrótce zostaną rozbite wszystkie pozostałe, a w ostatecznym rachunku dojdzie do degradacji całej okolicy. Levine błyskotliwie odnosi tę samą teorię do świata działalności gospodarczej jeśli nie zadbamy o szczegóły, przekonamy się wkrótce, że firma będzie musiała ogłosić bankructwo. Książka zawiera aktualne przykłady firm, które dobrze sobie z tym radziły, oraz innych, w których rozbitych okien jest aż za wiele: Kierownictwo linii lotniczych JetBlue zdało sobie sprawę, że trzeba dać pasażerom to, czego naprawdę chcą (skórzane fotele, telewizor przy każdym miejscu itd.), gdyż drobiazgi te stanowią prawdziwy klucz do sukcesu. * Przeglądarka Google dzięki swej nadzwyczajnej i niezawodnej dostępności mogła się wybić ponad cały tłum podobnych serwisów internetowych. * Sieć McDonald s utraciła czołową pozycję w branży barów szybkiej obsługi, gdy niechlujne sale i brudne toalety zaczęły odstraszać klientów. * Sieć handlowa Kmart zniechęciła swych lojalnych klientów, podejmując próbę pośpiesznego przejścia ku górnej części rynku. Najważniejsze zaś, że Michael Levine wyjaśnia w swojej książce, co trzeba zrobić, aby szybko zastosować w firmie te drobne środki zaradcze, które mogą przynieść najwspanialsze efekty.

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (7)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 682
Donia | 2011-04-07
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 2007 rok

Książka sensowna i jak na taką tematykę czyta się ją szybko i lekko. Pisana w zrozumiałym dla każdego języku.
„Rozbite okna…” pokazują nam jak ważne w "życiu" firmy są drobiazgi, rzeczy na które czasami nawet nie zwrócili byśmy uwagi: jeden niesympatyczny pracownik może łatwo zepsuć opinię o naszej firmie (wizerunek firmy) i nieświadomie działać na jej szkodę stając się właśnie takim tytułowym rozbitym oknem. Klient spostrzegając np. lecący tynk z sufitu czy pajęczyny na ścianach w ulubionej kawiarni zacznie się zastanawiać nad czystością w kuchni a co za tym idzie nad czystością posiłków, napoi, naczyń – będzie to miało negatywny wpływ na jego opinię przedstawianą znajomym i w konsekwencji kawiarnia może stracić dużo więcej niż pieniądze na farbę. Autor przedstawiając sytuacje z „życia wzięte” ukazuje rozbite okna różnych firm. Dzięki temu stara się nauczyć nas, jak radzić sobie z podobnymi sytuacjami w naszej firmie (lub w firmie, w której pracujemy) i co zrobić by zapobiec...

książek: 186
Łukasz Chrzanowski | 2015-01-19
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 01 lutego 2015

Chwytliwy tytuł, ale szkoda, że treść nie powala. Śmiało możesz ominąć, szkoda czasu i pieniędzy na przeciętne książki. Lepiej poszukać, coś co serio powala i wnosi do życia. Książki biznesowe czyta się dla wiedzy, a nie dla jednej prostej reguły, która jest na siłę rozwlekana przez całą książkę.


http://wojownikpokoju.pl/pl/blog/

książek: 4984
mariola | 2016-10-22
Na półkach: Przeczytane
książek: 201
Sylwia | 2013-09-17
Przeczytana: 25 września 2013
książek: 66
Agnieszka Sienicka | 2013-04-08
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
książek: 310
agata031 | 2016-01-17
Na półkach: Posiadam, Chcę przeczytać
książek: 6
monikamjs | 2012-09-29
Na półkach: Przeczytane
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd