UX writing. Moc języka w produktach cyfrowych
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Data wydania:
- 2023-12-19
- Data 1. wyd. pol.:
- 2023-12-19
- Liczba stron:
- 392
- Czas czytania
- 6 godz. 32 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788383222400
Gdy piszesz, myśl o ludziach. To się opłaca!
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie sprawiają, że z oprogramowania można korzystać z pełnym zrozumieniem i może nawet zadowoleniem.
Tworzenie treści dla aplikacji wydaje się trudne ― i trochę tak jest. Jednak z właściwym wsparciem, na przykład takim jak ten poradnik, odpowiednio zadbasz o ludzkie emocje przy użyciu słów i klarownych komunikatów. Kto wie, może nabierzesz w tej sztuce takiej biegłości, że UX writing stanie się Twoim sposobem na zawodowe życie?
Uwaga! Ten poradnik powstał specjalnie z myślą o polskich realiach i tekstach polskojęzycznych, jednak większość zawartych tu wskazówek, o ile nie dotyczą stricte gramatyki polskiej, można bez problemu zastosować do produktów anglojęzycznych czy innych z kręgu kultury zachodniej.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 30
- 11
- 4
- 4
- 3
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Ta książka to bardzo dobry podręcznik o UX writing dla osób początkujących, które chcą rozeznać się w podstawowych pojęciach, celu projektowania treści oraz zasadach, którymi należy się kierować. Autor zadbał o przykłady, jasne wyjaśnienie tematu, mamy też przypisy i dodatkowe źródła - jest to w pełni "naukowa pozycja". Mnie brakuje ćwiczeń do dopełnienia całości. Plus język podręcznika jest dość barwy, beletrystyczny, co czasami utrudnia zaznajomienie się z tematem prostego języka. Ogółem - bardzo dobra pozycja, jedna z pierwszych na polskim rynku. Warto po nią sięgnąć, by w pigułce zaznajomić się z tematem UX writingu.
Pełna recenzja: https://born-to-create.pl/ux-writing-moc-jezyka-w-produktach-cyfrowych-recenzja/
Ta książka to bardzo dobry podręcznik o UX writing dla osób początkujących, które chcą rozeznać się w podstawowych pojęciach, celu projektowania treści oraz zasadach, którymi należy się kierować. Autor zadbał o przykłady, jasne wyjaśnienie tematu, mamy też przypisy i dodatkowe źródła - jest to w pełni "naukowa pozycja". Mnie brakuje ćwiczeń do dopełnienia całości. Plus...
więcej Pokaż mimo toDużo praktycznej wiedzy i inspirujących przykładów na temat projektowania treści w produktach cyfrowych.
Nie ma tutaj za dużo podstaw i szczegółowej teorii, zatem jest to pozycja raczej dla osób, które choć trochę siedzą już w temacie.
Rzeczywiście jest tak, jak autor pisze - tej książki nie trzeba czytać od deski do deski. Można przeskakiwać pomiędzy rozdziałami, zgłębiać te zagadnienia, które są dla Ciebie interesujące w danym momencie. Na pewno nic nie umknie, bo rzeczy powiązane zostały odpowiednio oznaczone.
Warto mieć tę pozycję w swojej biblioteczce, bo na pewno wielokrotnie przyda się podczas codziennej pracy.
Bardzo podobał mi się ostatni rozdział, który po krótce omawia specyfikę pracy na tym stanowisku. Pojawiło się tam sporo informacji wprost z życia zawodowego autora. Ciekawe przykłady, propozycje organizacji pracy.
Myślę, że będę do niej wracać.
Dużo praktycznej wiedzy i inspirujących przykładów na temat projektowania treści w produktach cyfrowych.
więcej Pokaż mimo toNie ma tutaj za dużo podstaw i szczegółowej teorii, zatem jest to pozycja raczej dla osób, które choć trochę siedzą już w temacie.
Rzeczywiście jest tak, jak autor pisze - tej książki nie trzeba czytać od deski do deski. Można przeskakiwać pomiędzy rozdziałami,...
Książka bardzo dobra. Nie daje 10 przez idiotyczną, aktualnie modną awersję do języka polskiego i pisanie 'osoby eksperckie' zamiast 'eksperci' i innych tego typu głupot.
Książka bardzo dobra. Nie daje 10 przez idiotyczną, aktualnie modną awersję do języka polskiego i pisanie 'osoby eksperckie' zamiast 'eksperci' i innych tego typu głupot.
Pokaż mimo tofajna, dla UX designerów
fajna, dla UX designerów
Pokaż mimo toBardzo się cieszę, że pojawiła się ta książka. Brakowało na polskim rynku pozycji, która połączy branżę projektancką i writingową.
Podoba mi się, że jest tam tyle uniwersalnych porad nie tylko dla UX. Po przeczytaniu czuję się mocniejsza z pisania i chyba z mówienia też. Bardzo mi tego brakowało, bo nie mam wykształcenia związanego z językiem.
Mam już trzy lata doświadczenia w branży, ale zaczęłam tę książkę trzymać cały czas pod ręką. Na freelance służy mi jakby kolega obok podpowiadał dobre rozwiązania. Jest bardzo praktyczna i na dodatek napisana przystępnym językiem.
Warto jeszcze dodać, że to bardzo ładnie wydana pozycja.
Bardzo się cieszę, że pojawiła się ta książka. Brakowało na polskim rynku pozycji, która połączy branżę projektancką i writingową.
więcej Pokaż mimo toPodoba mi się, że jest tam tyle uniwersalnych porad nie tylko dla UX. Po przeczytaniu czuję się mocniejsza z pisania i chyba z mówienia też. Bardzo mi tego brakowało, bo nie mam wykształcenia związanego z językiem.
Mam już trzy lata...
UX writting to sztuka tworzenia tekstów w interfejsach użytkownika, skoncentrowana na zapewnieniu klarowności, zrozumiałości i pozytywnego doświadczenia użytkownika. Celem jest komunikacja informacji w sposób, który nie tylko pomaga użytkownikom zrozumieć interfejs i funkcje produktu, ale także buduje pozytywne emocje i ułatwia korzystanie z niego.
Z UX writtingu korzystają przede wszystkim z projektanci interfejsów użytkownika, specjaliści ds. doświadczenia użytkownika (UX/UI),copywriterzy zajmujący się treściami digitalowymi oraz wszyscy ci, którzy projektują i rozwijają oprogramowanie, strony internetowe, aplikacje mobilne i inne interaktywne produkty. To narzędzie jest istotne dla każdego, kto ma za zadanie stworzyć czytelne, zrozumiałe i przyjazne użytkownikowi środowisko.
• Książka doskonale tłumaczy, czym jest ta dziedzina, dlaczego jest istotna i jakie korzyści niesie dla projektów i oprogramowania.
• Autor w przystępny sposób przedstawia, jak wprowadzić humanistyczny wymiar do tekstów związanych z produktami, aby użytkownicy nie tylko korzystali z oprogramowania, ale także doświadczali pełnego zrozumienia i satysfakcji.
• Autor podkreśla, jak kluczowe jest zadbanie o ludzkie emocje poprzez precyzyjne i zrozumiałe komunikaty.
• Duży plus za specjalne dostosowanie praktycznej wiedzy do polskich realiów.
• Konkrety, konkrety i jeszcze raz KONKRETY!
MUST dla każdego, kto chce zdobyć umiejętności w zakresie UX writtingu i uczynić swoje projekty bardziej przyjaznymi dla użytkownika.
UX writting to sztuka tworzenia tekstów w interfejsach użytkownika, skoncentrowana na zapewnieniu klarowności, zrozumiałości i pozytywnego doświadczenia użytkownika. Celem jest komunikacja informacji w sposób, który nie tylko pomaga użytkownikom zrozumieć interfejs i funkcje produktu, ale także buduje pozytywne emocje i ułatwia korzystanie z niego.
więcej Pokaż mimo toZ UX writtingu korzystają...