Car Guys vs. Bean Counters
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Penguin Random House
- Data wydania:
- 2013-05-28
- Data 1. wydania:
- 2013-05-28
- Liczba stron:
- 272
- Czas czytania
- 4 godz. 32 min.
- Język:
- angielski
- ISBN:
- 9781591846222
“One of the most acute books about management and how companies work in practice that I have read in a long time. If anyone wants to know exactly how the U.S. auto industry got into trouble, here is your guide.”
—John Gapper, FINANCIAL TIMES
When Bob Lutz got into the auto business in the early 1960s, CEOs knew that if you captured the public’s imagination with innovative car design and top-quality craftsmanship, the money would follow. The “car guys” held sway, and GM dominated with bold, creative leadership and iconic brands like Cadillac, Buick, Pontiac, Oldsmobile, GMC, and Chevrolet.
But then GM’s leadership began to put its faith in numbers and spreadsheets. Determined to eliminate the “waste” and “personality worship” of the bygone creative leaders, management got too smart for its own good. With the bean counters firmly in charge, carmakers, and much of American industry, lost their single-minded focus on product excellence and their competitive advantage. Decline soon followed.
In 2001, General Motors hired Lutz out of retirement with a mandate to save the company by making great cars again. As vice chairman, he launched a war against the penny-pinching number crunchers who ran the company by the bottom line and reinstated a focus on creativity, design, and cars and trucks that would satisfy GM’s customers.
Lutz’s commonsense lessons, combined with a generous helping of fascinating anecdotes, will inspire readers in any industry.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE